مکمل بنزین
گوناگونخبر

بازسازی تمام عیار یک بی‌ام‌و 507 خاطره انگیز!

امروزه خودروهای کلاسیک جایگاه ویژه‌ای را در بین مردم دارند به‌طوریکه همه ساله در نقاط مختلف دنیا شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد با حضور بازدیدکنندگان قابل توجهی هستیم. جذابیت این محصولات را می‌توان به چند عامل مرتبط کرد، مثلا برای جوانان امروزی نوع طراحی و مهندسی خاص استفاده شده در زمان‌های دور جالب است و برای جوانان قدیم، زنده شدن یکسری از خاطرات گذشته! اخیرا تیم متخصص شرکت بی‌ام‌و که به‌طور ویژه به بازسازی مدل‌های کلاسیک و قدیمی می‌پردازند، در جدیدترین پروژه خود بازسازی یک بی‌ام‌و 507 رودستر مدل 1957 را به پایان رساندند.

586955

اما این خودرو جدای اینکه مدلی بسیار خاص و جذاب است، با یک ویژگی خاطره انگیز همراه شده که آنهم مربوط به مالک آن می‌شود. در آن زمان کمپانی بی‌ام‌و تعداد 254 دستگاه از این خودرو را ساخت و اکثر آنها را به هنرمندان مشهور و سرشناس فروخت. این بی‌ام‌و 507 که حالا تحت جراحی قرار گرفته، چند دهه قبل در اختیار الویس پریسلی، پادشاه موسیقی راک اند رول دنیا، قرار داشت.

الویس زمانیکه بعنوان ماموریتی در کشور آلمان مشغول گذراندن دوره خدمت سربازی خود در ارتش آمریکا بود، این خودرو را بصورت کارکرده خریداری کرد. این خودرو چند سال پیش در یک انبار قدیمی کشف و اخیرا برای بازسازی به تیم متخصص بی‌ام‌و سپرده شد. قطعات بدنه و یکسری از اجزای این خودرو تقریبا دست نخورده باقی مانده بود اما از جعبه دنده و موتور آن خبری نبود.

586958

در محور عقب از یکسری قطعات مربوط به خودروهای دیگر استفاده شده بود و فضای داخل کابین که شامل صندلی‌ها، بخش های مختلف داشبورد و … می‌شد، تقربیا غیر قابل استفاده بودند. اما درحال حاضر تمامی این موارد حتی بهتر از روز اول شده‌اند. برای پیشرانه این خودرو از یک موتور 3.2 لیتری هشت سیلندر مطابق با مشخصات فنی آن استفاده شده است. بی‌ام‌و 507 رودستر قرار است در نمایشگاه Concours d’Elegance که هفته بعد در کالیفرنیا آمریکا برگزار می‌شود، به نمایش درآید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا