مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

برترین سوپر خودروهای سال ۲۰۱۶ را بشناسید (همراه با تصاویر)

کلماتی مانند هایپرکار و سوپرکار به راحتی نمی‌توانند قدرت، عملکرد و ظاهر یک خودرو عجیب و فوق‌العاده را توصیف کنند و صرفا جهت نامگذاری این مدل‌ها استفاده می‌شوند. رقابت بین این دسته از خودروها بسیار نزدیک است و انتخاب قاطعانه یک مدل به‌عنوان بهترین خودرو، بسیار سخت و دشوار است. این خودروها همواره از غنی‌ترین محصولات در رده خود محسوب می‌شوند که نقاط ضعف آنها چندان زیاد نیست. هایپرکارها همیشه به‌عنوان خودرو شخصی ثروتمندان مطرح بوده‌اند چرا که به مراتب از قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر خودروها برخوردار هستند، بنابراین باید چیزی در خود داشته باشند که بتوانند نظر میلیاردرها را در جهان به خود جلب کنند.

نام‌های تجاری مختلف در طول فعالیت سالانه خود علاوه بر سایر محصولات در رده هایپرکارها نیز یک خودرو معرفی می‌کنند و مثال بارز این گفته کمپانی پورشه با محصول ۹۱۸ اسپایدر است که به‌عنوان یک غول شناخته می شود. علاوه بر این برندها، برخی از شرکت‌ها هستند که فقط در این زمینه فعالیت می کنند مانند شرکت پاگانی.  نام‌های زیادی در این رده وجود دارند که ما در ایجا لیست ۱۰ خودرو برتر سال را برای شما آماده کرده‌ایم.

این رده‌بندی توسط سایت autoexpress بریتانیا انجام شده است.

Aston_Martin-AM-RB_001-2018-800-01

10- آستون مارتین AM-RB 001

همکاری رد بول و آستون مارتین باعث شکل‌گیری یک غول شگفت انگیز شده است که احتمالا شاهد حضور پررنگ‌تر آن تا سال ۲۰۱۸ خواهیم بود. این هایپر کار با موتور قدرتمند V12 خود می‌تواند به ازای هرکیلوگرم از وزن خود ۱ اسب بخار قدرت تولید کند که در انتها یک قدرت خارق‌العاده خواهد شد. بنابراین مالکان ثروتمند این خودرو می‌توانند تجربه یک پرواز هیجان‌انگیز را بر روی جاده لمس کنند.

Bugatti-Chiron-2017-800-06

۹- بوگاتی چیرون ( شیرون )

جانشین زیبای ویرون هنوز به مرحله تحویل به مشتریان نرسیده است و اواخر سال ۲۰۱۶ خریداران خودروی خود را تحویل خواهند گرفت ولی این خودرو به حدی قدرتمند هست که شایستگی حضور در این لیست را داشته باشد. موتور W12 چیرون با چهار توربو شارژر پیکربندی شده می‌تواند ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این یعنی ۲۵ درصد بازدهی بیشتر از ویرون. این خودرو توانسته است سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت را برای خود ثبت کند و تا به حال ۵۰۰ دستگاه از این خودرو با قیمتی نزدیک به ۲ میلیون پوند انگلیس پیش‌فروش شده است.

Koenigsegg-Agera_RS-2015-800-01

۸- کوئنیگزگ آگرا

آگرا سوئدی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و از آن زمان بسیاری از رکوردها را به خود اختصاص داده است. قدرت آگرا از طریق یک موتور 5.0 لیتری V8 توربو دوقلو تامین می‌شود که چیزی در حدود ۹۴۰ اسب‌بخار نیرو و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. آگرا در ۱۴.۵ ثانیه می‌تواند به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که نزدیک به ۲ ثانیه کمتر از مک‌لارن P1 است.

McLaren-P1-2014-800-01

۷- مک‌لارن P1

این خودرو از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تولید شد و در این مدت تنها ۳۷۵ نمونه از آن برای فروش گذاشته شد و بنابر گزارشات قیمت هر دستگاه P1 نزدیک به ۱ میلیون پوند است. این خودرو با یک موتور بنزینی ۳.۸ لیتری توئین توربو V8 در کنار یک موتور الکتریکی ۱۷۷ اسب بخاری عرضه شده و حداکثر قدرت آن در حالت ترکیبی به ۹۰۴ اسب بخار می‌رسد. البته یک نمونه کامل‌تر از این خودرو با قیمت ۲ میلیون پوند نیز تولید شده که تنها ۵ عدد از آن توسط مک‌لارن ساخته شده و یکی از دلایل قیمت بالای آن تعداد محدودش است.

Ferrari-LaFerrari_Aperta-2017-800-01

۶- فراری لافراری

لافراری اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و ۲ مدل دیگر از آن در سال ۲۰۱۶ با قیمتی در حدود ۱ میلیون پوند به بازار عرضه شد. این خودرو با پیشرانه 6.3 لیتری V12 خود و یک موتور الکتریکی، می‌تواند در مجموع ۹۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

Porsche-918_Spyder-2015-800-01

۵- پورشه ۹۱۸ اسپایدر

موشک قدرتمند هیبریدی پورشه کمی از لحاظ قیمت در دسترس تر از سایر هایپرکارهای معرفی شده است. پورشه این خودرو زیبا را ۶۵۰ هزار پوند قیمت‌گذاری نموده است. پورشه برای توانمند ساختن ۹۱۸ از یک موتور بنزینی V8 و موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب، بهره گرفته است که در مجموع می‌تواند ۸۷۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند. ۹۱۸ اسپایدر می‌تواند در ۲.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد برسد.

Lamborghini-Aventador_LP750-4_SV-2016-800-07

۴- لامبورگینی آوانتادور

آوانتادر یکی از زیباترین سوپراسپرت‌های جهان است که علاقه‌مندان زیادی دارد. این خودرو با موتور ۶.۵ لیتری V12 خود می‌تواند ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند و در ۲.۸ ثانیه از شتاب صفر به صد برسد.

Pagani-Huayra_BC-2016-800-01

۳- پاگانی هوایرا BC

یک سوپر خودرو تخصصی از پاگانی برای رقابت با فراری و لامبورگینی که طراحی نزدیکی با زوندا دارد. این خودرو ایتالیایی در قلب خود ار موتورهای AMG بهره می‌برد و می‌تواند ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند. و شتاب صفر تا صد آن در ۳.۲ ثانیه است. اما همه محبوبیت یک هایپرکار مربوط به قدرت نمی‌شود و همانطور که مشاهده می کنید قدرت خودروها در رده های بالاتر کمتر شده است.

Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Vitesse_1of1-2014-800-01

۲- بوگاتی ویرون

یک خودروی زیبای حماسی و البته گران‌قیمت که با سرعت ۴۰۳ کیلومتر بر ساعتی خود از سال ۲۰۰۵ شگفتی های زیادی خلق کرده است. مدل اسپرت این خودرو بعدها توانست رکورد سرعت خود را ارتقاء دهد و هم‌اکنون با موتور ۸.۰ لیتری W12 و ۱.۱۸۴ اسب بخار قدرت یک رکوردار محسوب می‌شود که خیلی ها حسرت داشتن آن را دارند.

McLaren-F1-1993-800-01

۱- مک‌لارن F1

این خودرو از لحاظ سن و سال پیرتر از بقیه خودروها محسوب می شود ولی طرفداران آن همچنان ادامه دارند. در ساخت بخش‌هایی از موتور این خودرو از طلا استفاده شده و قیمت آن نزدیک به نیم میلیون پوند است. موتور ۶.۱ لیتری F1 با ثبت رکورد ۳۹۱ کیلومتر تا قبل از ویرون یکه تاز سرعت در جاده‌ها بوده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا