مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار در مقابل ۲۰۶ صندوقدار: نهایت خلاقیت ایرانی!

همانطور که حتما می‌دانید، شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که به‌زودی شاهد عرضه مدل صندوقدار پژو ۲۰۷ خواهیم بود. خوشبختانه خودروسازهای کشورمان در خلاقیت و مهندسی کاملا می‌توانند با کشورهای روز دنیا رقابت کنند! شاید این جمله برای شما تعجب‌آور باشد اما باید بگوییم که کمتر کشوری را می‌توانید پیدا کنید که خودرو سدان را به وانت و هاچبک را به صندوقدار تبدیل کند، بدون اینکه کمترین تغییری در ظاهر خودرو اعمال کند.

ما خیلی مشتاق هستیم که بدانیم، این شرکت‌ها با بی‌ام دبلیو i8 چگونه برخورد خواهند کرد که یک وانت خوب از آن درست کنند. پژو ۲۰۶ صندوقدار محصول مشترک ایران و پژو است درحالی که پژو ۲۰۷ برای بازار آمریکای لاتین طراحی شده و بعدها به چین نیز فرستاده شد. البته مشخصات ۲۰۷ صندوقدار ایرانی با مدل اصلی متفاوت خواهد بود. اما به هر حال توانمندی خودروسازان ما فعلا در همین حد است. امروز در سایت چرخان مشخصات خودرویی که قرار است در آینده به بازار وارد شود را با ۲۰۶ صندوقداری مقایسه می‌کنیم که سالهاست با فروش خوب در کشورمان روبرو است. البته گفته می‌شود احتمالا ۲۰۷ صندوقدار جایگزین ۲۰۶ صندوقدار خواهد شد. با ما همراه باشید…

tvkfw6lmnh

طراحی ظاهری

پژو ۲۰۶ چندین سال است که در کشورمان طرفداران زیادی دارد و این روزها با وجود اینکه یک خودرو پیر محسوب می‌شود، هنوزهم شرایط فروش آن با استقبال بالایی روبروست. شرکت فرانسوی پژو چند سال بعد از عرضه ۲۰۶ مدل ۲۰۷ را جایگزین آن کرد که از پلتفرم مشترک بهره می‌برند. کاملا واضح است که ۲۰۷ از طراحی بهتر و بروزتری برخوردار است. مدل‌های صندوقدار این خودروها هم در کشورمان شرایط کاملا مشابهی دارند و فقط یک صندوق به بخش انتهایی آنها اضافه شده که بسیار شبیه به هم هستند. بنابراین در مدل صندوقدار هم ۲۰۷ برنده میدان خواهد شد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی پژو ۲۰۶ صندوقدار و ۲۰۷ صندوقدار، شرایطی مشابه با طراحی خارجی دارند، با این تفاوت که، به‌گفته مسئولان ایران خودرو، ۲۰۷ صندوقدار با امکانات و متریال ایرانی، ساخته و روانه بازار می‌شود. بنابراین دور از ذهن نخواهد بود که جنس متریال کابین، مانند خودرو رانا باشد. طراحی داخلی ۲۰۷ پخته‌تر و زیباتر از ۲۰۶ است. مدل ۲۰۷ صندوقدار قرار است با امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی 7 اینچی با پورت USB و دوربین دید عقب، فرمان متفاوت و کمی تزییات داخلی همرنگ بدنه عرضه شود که اگر چه تغییرات چندان زیادی نیست ولی کابین آن به مراتب بهتر از ۲۰۶ صندوقدار خواهد شد.

16hyk6n051

پیشرانه و گیربکس

جای شکی وجود ندارد که پژو ۲۰۷ صندوقدار با موتور TU5 عرضه خواهد شد که با حجم ۱.۶ لیتری خود قدرتی معادل ۱۰۵ اسب‌بخار در گشتاور ۵۸۰۰ دور بر دقیقه تولید خواهد کرد. بنابراین موتور ۲۰۷ نیز مانند ۲۰۶ صندوقدار خواهد بود. از آنجا که محصول اچ‌سی کراس با گیربکس ساخت کمپانی AISIN عرضه شده، احتمال می‌رود مقامات ایران‌خودرو از همین گیربکس برای ۲۰۷ صندوقدار استفاده کنند که باعث افزایش قیمت آن نیز می‌شود. البته هنوز مشخص نیست ایران خودرو کدام تولید AISIN را برای اچ سی انتخاب کرده است.

peugeot-207-sedan-05

کلام آخر

به‌طور کلی ۲۰۶ صندوقدار مدل اتومات و ۲۰۷ صندوقدار هر دو در بسیاری از خصوصیات شبیه به هم هستند و فقط تفاوت کوچکی در بخش فنی و ظاهری این دو خودرو دیده می‌شود. همچنین هنوز زمان عرضه پژو ۲۰۷ صندوقدار به‌طور رسمی مشخص نشده است و حتی ممکن است با توجه به طیف وسیع محصولات آینده ایران‌خودرو، این شرکت از تولید این خودرو منصرف شود. چرا که گفته می‌شود ۲۰۷ قیمتی بیشتر از ۵۰ میلیون تومان خواهد داشت و در همین رنج قیمت ۲ محصول جدید به نام‌های اچ‌سی کراس و پژو ۳۰۱ عرضه خواهند شد و احتمال استقبال از ۲۰۷ صندوقدار بسیار کمتر خواهد شد.

به سوپر گروه پژو 207 ملحق شوید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. فقط به فکر جیب خودشون و خالی کردن جیب ملت هستن
    اون مستند تهران تقاطع سئول بخصوص قسمت پایانیش رو مردم باید گسترده ببین تا به عمق فاجعه پی ببرن

  2. “”چرا که گفته می‌شود ۲۰۷ قیمتی بیشتر از ۵۰ میلیون تومان خواهد داشت و در همین رنج قیمت ۲ محصول جدید به نام‌های اچ‌سی کراس و پژو ۳۰۱ عرضه خواهند شد و احتمال استقبال از ۲۰۷ صندوقدار بسیار کمتر خواهد شد.””

    دلتون خوشه ها

    خب مسئولان ایران خودرو خودشون بلدنند چجوری قیمت گذاری کنند که با هم تداخل نکنند

    کافی است قیمت ۳۰۱ را ۲۰ یا ۳۰ میلیون افزایش دهند آن وقت با هم تداخل نمی کنند

    پژو ۲۰۰۸ را قرار بود با قیمت ۷۷ میلیون بدهند ولی فکر نکنم ۹۰ یا ۹۵ کمتر بیاد تو بازار و بعد از مدت کمی هم میره بالای ۱۰۰ میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا