مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد فوکوس RS500‌، هاچ‌بک قدرتمند با 400 اسب بخار خروجی!

فورد فوکوس نسخه RS‌ یکی از خودروهای هاچ‌بک اسپرتی است که از زمان متولد شدنش تا به امروز، همیشه به ارائه قدرت خروجی عجیب و غریب معروف بوده است. درسال 2002 اولین نسخه RS برروی مدل پایه که تنها 202 اسب بخار قدرت داشت معرفی شد. فورد در این نسخه که با عنوان MK2‌ هم شناخته می‌شود، توانست با اعمال تغییراتی قدرت خروجی را به 315 اسب بخار افزایش دهد. در گام بعدی که نسخه جدید RS معرفی شد، یعنی مدل فعلی، این قدرت به رقم چشم گیر 345 اسب بخار رسید که برای یک خودروی هاچبک در این کلاس بسیار بالا محسوب می‌شود.

588341

فورد فوکوس RS‌ در حال جولان دادن در این بخش بود که مرسدس بنز با معرفی A45 AMG یکه‌تازی فورد را تحت‌الشعاع قرار داد. به همین دلیل شرکت فورد تصمیم گرفت تا RS500 را که هم زیباتر و هم قویتر از مدل قیلی شده، عرضه کند. گفته می‌شود فوکوس RS‌ جدید قرار است قدرتی در حدود 370 اسب بخار را به معرض نمایش بگذارد اما به‌نظر می‌رسد رقم واقعی بالاتر از این باشد. در حال حاضر مرکز تخصصی Mountune برای مدل فعلی کیت مخصوصی را ارائه کرده که تا 370 اسب بخار خروجی را افزایش می‌دهد.

588342

از طرف دیگر مدتی پیش در خبرها آمده بود که فورد قصد دارد برای مدل RS500 از راهکارهای نوینی استفاده کند تا قدرت و بازدهی پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست این خودرو را نسبت به قبل افزایش دهد. نتیجه اینکه پیش‌بینی بسیار از کارشناسان برای این مدل جدید، دست‌یابی به خروجی 400 اسب بخاری است. اگر چنین چیزی به واقعیت تبدیل شود، فورد RS500 به پرقدرت‌ترین هاج‌بک دنیا تبدیل خواهد شد. یعنی می‌تواند به راحتی در رده بالاتری از مرسدس بنز A45 AMG با 380 اسب بخار خروجی، قرار بگیرد.

588343

اما اخیرا از شرکت فورد شایعاتی به گوش رسیده مبنی بر اینکه شاید این خودروی سریع وارد مرحله تولید انبوه نشود و فقط تعداد محدودی از آن ساخته شد و در عوض یک نسخه متفاوت که در سطح بالاتری از ST و RS قرار می‌گیرد، توسعه یابد. البته هنوز هیچ موضع گیری از طرف فورد نسبت به این موضوع اتخاذ نشده و فعلا شانس تولید RS500 با قدرت 400 اسب بخار بسیار بالاتر از احتمالات دیگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا