مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

۸ خودرویی که در کانادا فروخته می‌شوند ولی در آمریکا نه!

علاقه آمریکایی‌ها به خودروهای بزرگ و پیکاپ‌های غول پیکر غیرقابل انکار است در حالی که سلیقه در کشور همسایه، ایالات متحده، یعنی کانادا کمی متفاوت است. ممکن است خودروهایی که در آمریکا به‌نظر به‌درد نخور باشند، در کانادا فروش بالایی را به خود اختصاص دهند. امروز قصد داریم به بازار کانادا سر بزنیم. به عقیده بسیاری از افراد این بازار یک مرکز آزمون برای خودروهایی بوده که می‌خواهند در آمریکا عرضه شوند. مثلا بی‌ام دبیلو X1 قبل از عرضه در آمریکا، 16 ماه پربار را در کانادا گذرانده بود. از این نوع مثال ها بسیار وجود دارند، اما قسمت جالب ماجرا در بخشی بوده که برخی از این خودروها هرگز در آمریکا عرضه نشدند مانند دوج گراند. در ادامه این مقاله نام ۸ خودرو را مشاهده خواهید کرد که در کانادا به فروش می‌رسند ولی در آمریکا هیچ شانسی نداشته‌اند.

2014-Kia-Rondo-Cover

کیا روندو

نسل‌های قبل کیا روندو در آمریکا به فروش می‌رسید و حدود ۷۳.۱۰۰ عدد از این خودروها بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ در این کشور به‌فروش رفت. اما فروش این خودرو در سال ۲۰۰۹ افت زیادی داشت و مدل جدید این خودرو دیگر شانسی در آمریکا نداشت. زمانی که کیا روندو جدید در کانادا معرفی شد، تصور می‌شد که فروش خوبی داشته باشد. اما این خودرو با وجود تغییرات زیاد، آمار فروش کمتری نسبت به آمار فروش بالای سال ۲۰۰۸ داشته است.

2012_mazda5_feature_rdax_646x396

مزدا 5

فروش مزدا ۵ در کانادا تا شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ بیشتر از سال ۲۰۱۵ بوده و نمایندگی این برند در کانادا علاوه بر اینکه هنوز این خودرو نتوانسته به آمار فروش خود در سال ۲۰۰۸ دست پیدا کند، تصمیم گرفته در سال ۲۰۱۷ نیز این خودرو را در بازار کانادا برای فروش قرار دهد.

Mercedes-Benz-B250-4Matic-11-679x452

مرسدس بنز کلاس B

شاید کسانی که از خودرو آگاهی دارند، پیش خود بگویند این مدل در بازار ایالات متحده عرضه شده است، اما باید به شما بگوییم که تنها نسخه الکتریکی این خودرو در آمریکا موجود است. در کانادا، این مدل از سال 2005 عرضه شد و نسل دوم کلاس B نیز در مدل‌های B250 و B250 4MATIC در کنار  CLA250 با موتور ۲.۰ لیتری با ۲۰۸ اسب بخار قدرت عرضه شده است.

mercedes-benz-c-class-wagon-679x382

مرسدس بنز کلاس C واگن

نمایندگی مرسدس بنز شعبه کانادا در ژانویه گذشته اعلام کرد که کلاس C واگن در این کشور عرضه خواهد شد. آخرین بار این خودرو در سال ۲۰۰۵ در ایالات متحده عرضه شد.

2010 Mitsubishi Lancer Sportback.

میتسوبیشی لنسر لیفت‌بک

خیلی‌ها از مدل لیفت‌بک لنسر آگاهی ندارند، ولی چنین مدلی وجود دارد و در کانادا بفروش می‌رسد. این خودرو در سال ۲۰۱۷ نیز در بخش‌های مختلف کانادا عرضه خواهد شد.

The 2015 Nissan Micra will mark a new era of unbeatable value for Canadians when it arrives this spring. Combining Japanese quality with European styling and heritage, Micra will provide Canadians with more fun, more attention to detail and more value than they've ever expected in a small car.

نیسان میکرا

این خودرو با قیمت مناسب و کمتر از ده هزار دلار در کانادا فروش خوبی داشته است. نزدیک به 26،000 دستگاه از میکرا در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در کانادا فروش رفته است که باعث شده نام آن در لیست خودروهای پر فروش این کشور قرار گیرد.

toyota-venza

تویوتا ونزا

آینده خط تولید ونزا، برای کسی مشخص نیست ولی سخنگوی تویوتا در کانادا اشاره کرده است که کانادایی های به خرید این خودرو علاقه‌مند هستند و ما این خودرو را برای آنها تولید خواهیم کرد. در سال ۲۰۱۱ فروش این خودرو آمار بهتری را نسبت به کمری داشته است اما در زمان فعلی آمار فروش ونزا کاهش پیدا کرده است.

2016-Toyota-Yaris-Sedan-Main

تویوتا سدان یاریس

این خودرو فقط در مدت زمان کوتاهی در آمریکا برای فروش گذاشته شد. مدل هاچبک این خودرو در آمریکا به‌فروش می‌رسد و طرفداران خاص خود را دارد ولی نسخه سدان آن در حال حاضر در کانادا به‌فروش می‌رسد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا