مکمل بنزین
گوناگونخبر

بدترین رانندگان آمریکا در کدام ایالت‌ها حضور دارند؟

حتما برای شماهم پیش آمده که در مورد برخی از نقاط جغرافیایی مثل منطقه، شهر و یا حتی کشور حرف و حدیث‌هایی از فرهنگ رانندگی شنیده باشید. مثلا یک منطقه به رعایت نظم و قوانین شهرت دارد و درجای دیگر بی‌نظمی و رانندگی بد از ویژگی‌های اصلی محسوب می‌شوند. حتی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته‌ای همچون آمریکا هم این موارد وجود دارند که برخی اینگون رفتارها را به شرایط آب و هوایی مرتبط می‌دانند و از گرمی یا رطوبت هوا بعنوان عاملی مهم نام می‌برند.

588482

اخیرا موسسه‌ای با عنوان SmartAsset، مطالعه‌ای را در این مورد برای ایالت های آمریکا انجام داده که با توجه به آن، ایالات واقع شده در بخش جنوب شرقی بدترین رانندگان را درخود جای داده‌اند. از بین ده ایالت لیست شده، 4 مورد در جنوب شرقی واقع شده‌اند. فلوریدا در مقام اول، می‌سی‌سی‌پی در مقام دوم، آلاباما در مقام چهارم و تنسی در مقام هشتم، چهار ایالت این لیست ده تایی را تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود این تحقیق احتمالا منجر به این شود تا افرادیکه در این ایالت‌ها زندگی می‌کنند و قصد خرید خودروهای گران قیمت و سوپر اسپرت دارند، کمی در تصمیم خود تامل کنند.

588487

این موسسه برای تحقیق انجام شده و قضاوت درمورد انتخاب و رده بندی بدترین‌ها، از چندین متغیر مختلف استفاده کرده است. درجامعه آماری رانندگان، تمامی افرادیکه بیمه خودرو دارند لحاظ شده‌اند و چون رانندگان بدون بیمه آمار بالایی ندارند، نادیده گرفته شدند. دستگیری به خاطر مصرف مشروبات الکلی در هر 1000 نفر، مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در هر 1000 نفر و جریمه‌های ثبت شده برای سرعت‌های بالا و عدم رعایت مقررات مورد بررسی قرار گرفتند.

588491

مجموع این بررسی‌ها نشان داد که در آمریکا، ایالت فلوریدا بدترین رانندگان را در خود جای داده است. رتبه بندی کامل این ده ایالت به ترتیب فلوریدا، می‌سی‌سی‌پی، اوکلاهاما، نیوجرسی، دلاور، آلاباما، ورمونت، تنسی، تگزاس و در آخرهم نوادا می‌باشند. یکی از نکاتی که باعث شده تگزاس در مدت کوتاهی به رتبه خوبی به نسبت دیگر ایالت‌ها دست یابد، ممنوع اعلام شدن استفاده از خدمات رانندگی اشتراکی مثل Uber یا Lyft است.

588489

در این ایالت تعداد خودروهای تاکسی بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز هستند به طوریکه در یکی از شهرهای بزرگ با جمعیت 800 هزار نفری، فقط 756 دستگاه تاکسی با مجوز رسمی وجود دارد. به عقیده کارشناسان این محدودیت باعث شده رانندگی بی‌دلیل برای یافتن مسافر در گوشه کنار شهر کاهش چشمگیری داشته باشد. تگزاس پیش از این بالاترین آمار مربوط به مرگ و میر در تصادفات و مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی را به خود اختصاص داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا