Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تسلا نسل جدید سیستم خودران را به ابزار تشخیصی قویتر مجهز می‌کند

کمپانی تسلا بعد از حواشی بوجود آمده به دلیل نقص عملکردی در سیستم خودران و تصادف منجر به مرگ، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نسل جدید این سیستم را با حداقل عیب و نقص توسعه دهد. در جدیدترین گزارش آمده که تسلا قصد دارد از سخت افزارهای تشخیصی بیشتر و درعین حال دقیقتری برای نسل جدید سیستم خودران در خودروهایش استفاده کند. براساس این گزارش، تسلا مجموعه سخت افزاری این سیستم را با به کارگیری رادارهایی در چهار گوشه خودرو و همچنین استفاده از یک دوربین سه تایی در قسمت جلو تقویت می‌کند. گفته می‌شود همزمان با به روز رسانی نرم افزار ارائه شده و استفاده از این تجهیزات جدید، قابلیت رانندگی خودکار در محصولات این شرکت به سطح سه و سطح چهار ارتقاء می‌یابد.

2017_tesla_model-x_01

زمانیکه از سطح سه سیستم خودران صحبت می‌شود، منظور رانندگی خودکار با کمی توجه است. یعنی راننده می‌تواند توجه کامل خود را از رانندگی حذف کند اما با این شرط که موارد اضطراری را مدنظر داشته باشد. در سطح چهار شرایط بهتر می‌شود چراکه راننده می‌تواند این موارد را هم مدنظر نداشته و به راحتی پشت فرمان استراحت کند. سیستم خودران فعلی فقط به یک دوربین تکی و یک رادار در قسمت جلو و همینطور چندین سنسور التراسونیک مجهز است. با این قطعات و نرم افزار موجود، سیستم خودران فقط می‌تواند خودرو را در مسیر حرکت خود نگه دارد و همچنین فاصله تا خودروهای جلویی و موانع را به صورت هوشمند تشخیص داده و حفظ کند. برای جابه‌جا شدن بین خطوط هم راننده باید تصمیم بگیرد

2016_tesla_model-x_det_ns_90215_600

هنوز به طور رسمی زمان ارائه نرم افزار جدید خودران برای محصولات فعلی مشخص نشده اما مطمئنا سخت افزار جدید در مدل های تولیدی آینده به‌کار گرفته خواهد شد. در واقع تسلا به‌زودی می‌خواهد برای محصولات فعلی، یعنی مدل S و مدل X، و همینطور محصولات آینده، این تجهیزات را جانمایی کرده و از آنها استفاده کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.