مکمل بنزین
خبر

آستون مارتین و ساخت تنها ۹۹ دستگاه از مدل ونکوئیش زاگاتو ولانته!

درست اوایل تابستان بود که آستون مارتین اعلام کرد که قصد دارد ۹۹ دستگاه از مدل ونکوئیش زاگاتو را بسازد. حالا با توجه به استقبال مردم از این خودرو کوپه، این شرکت تصمیم گرفته است یک مدل رودستر را با نام ونکوئیش زاگاتو ولانته بسازد. این خودروی زیبا و رویایی، مدتی قبل در گردهمایی پبل پیچ رونمایی شد. ولانته همانند مدل کوپه، از پیشرانه قدرتمند ۶ لیتری V12 ونکوئیش بهره می‌برد اما قدرت خروجی آن از ۵۶۸ اسب‌بخار به ۵۹۲ اسب‌بخار افزایش یافته است که این افزایش قدرت در نتیجه مهندسی برتر استون‌مارتین بوده است.

Aston-Martin-Vanquish-Zagato-Volante-Top-1

این مدل قادر است در ۳.۷ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. البته گفته می‌شود این زمان حدود ۰.۲ ثانیه با زاگاتو کوپه تفاوت دارد. استون‌مارتین در ولانته ترجیح داده که از چراغ‌های LED و بدنه فیبرکربنی استفاده کند. همچنین بر روی درب صندوق عقب نیز ۲ هواکش تعبیه شده که بر گرفته از ونکوئیش کوپه است.

Aston-Martin-Vanquish-Zagato-Volante-Rear-1

چیزی که درون کابین جلب توجه می‌کند، علامت Z بر روی پشت‌سری‌ صندلی‌ها و کنسول وسط است. براساس گفته‌های این کمپانی خریداران می‌توانند خودرو خود را با پکیج سفارشی Q سفارش دهند که امکانات فوق‌العاده‌ای را برای آنها به ارمغان می‌آورد، از جمله این تجهیزات می‌توان به چرم ویژه Bridge of Weir وقسمت‌های برنزی انودیزه و بخش‌های فیبرکربنی بیشتر اشاره کرد. هر دو مدل کوپه و رودستر از سال آینده در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت و همه این خودروها در ساختمان آستون‌مارتین در کشور انگلستان ساخته خواهند شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا