Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

اپل و بی‌ام‌و برای تولید خودروی خودران با هم همکاری می‌کنند!

اوایل تابستان سال جاری میلادی کمپانی بزرگ اپل به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد با تولید یک خودروی خودران، وارد دنیای مبتنی بر فناوری خودروها شود. البته براساس گزارشات منتشر شده، این شرکت می‌خواهد فقط در بعد فنی و تکنولوژیکی این پروژه حضور داشته باشد و در طراحی خودرو ورود نخواهد کرد. اخیرا در چندین منبع معتبر از جمله بلاگ بی‌ام‌و خبری منتشر شده که نشان می‌دهد این غول دنیای فناوری تصمیم گرفته برای توسعه خودروی خود با یکی از بزرگان صنعت خودرو، یعنی بی‌ام‌و وارد همکاری شود.

589494

این خبر توسط یکی از تحلیل گران شرکت اپل با نام جین مونستر به بیرون درز کرده، اما جالب است بدانید که بی‌ام‌و پیش از این هرگونه همکاری در این پروژه را تکذیب کرده بود. همچنین این تحلیلگر تاکنون هیچ مدرک قابل استنادی هم برای ادعای خود ارائه نکرده است. اما چرا وی قاطعانه در مورد این همکاری صحبت کرده؟ نظر ارائه شده در راستای نظرات بسیاری از کارشناسان که با احتمال بسیار بالا فعالیت اپل را فقط در توسعه نرم‌افزار و فن‌آوری جهت استفاده در خودرو و نقش بی‌ام‌و را صرفا به کارگیری و مراقبت از آن دانسته‌اند، می‌باشد.

589496

مدتی قبل بی‌ام‌و با بهره‌مندی از نوآوری‌های مستقل الکتریکی و تکنولوژیکی، یک محصول را توسعه داده بود و حالا به نظر می‌رسد مجهز شدن آن به فن‌آوری‌های خلاقانه اپل تکامل منحصر به فردی را برایش رقم بزند. شاید عامل اصلی که باعث شده اپل از ورود به بخش طراحی مستقل یک خودرو منصرف شده باشد، مشکلات و سختی‌هایی است که تسلا با آن دست و پنجه نرم می‌کند. از طرفی همکاری کردن با یک شرکت پیشرو در صنعت خودرویی می‌تواند بسیار سودمندتر باشد چراکه دیگر لازم نیست اپل وارد کسب و کار و بازاریابی فروش خودرو شود. بنابراین در آینده‌ای نزدیک باید شاهد رقابت جذابی بین بی‌ام‌و و تسلا در بخش خودروهای برقی و خودران باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.