مکمل بنزین
گوناگونخبر

بچه غول اوپل معرفی می‌شود؛ الکتریکی انقلابی!

کمپانی اوپل خودروی Ampera-E را در پاریس معرفی خواهد کرد. به گفته مسئولان کمپانی اوپل؛ خودروی Ampera-E یک انقلاب بزرگ در بین خودروهای الکتریکی به وجود خواهد آورد و فرانسه نقطه آغازین گسترش انقلاب اوپل خواهد بود! خودروی جدید اوپل با وجود برقی بودن؛ قدرت و شتاب یک خودروی اسپرت را دارد.

wcf-2017-opel-ampera-e-2017-opel-ampera-e1

خودروی Ampera-E تمام قدرت خود را از یک موتور الکتریکی با قدرتی معادل 200 اسب‌بخار و گشتاوری 360 نیوتن‌متری تامین می‌کند. اوپل می‌گوید که سخت‌افزار Ampera-E آن را تبدیل به یک خودروی تاریخ‌ساز می‌کند که با بسیاری از خودروهای بنام و مشهور به رقابت خواهد پرداخت. اوپل برای اثبات حقانیت ادعای خود به آزمایش شرکت جنرال‌موتورز بر روی Ampera-E  اشاره می‌کند. در آزمایش مذکور، کمپانی جنرال‌موتورز خودروی Ampera-E را با Astra TCR، Adam R2 ، Corsa OPC و… مقایسه کرد. در نتیجه این آزمایش مشخص شد که اوپل Ampera-E از نظر شتاب و قدرت بسیار فراتر از حد انتظارات بوده و تمام خودروهای تست شده را شکست می‌دهد.

wcf-2017-opel-ampera-e-2017-opel-ampera-e1-

اوپل می‌گوید که خودروی Ampera-E تنها در 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و تنها در 4.5 ثانیه به سرعتی معادل 120 کیلومتر در ساعت خواهد رسید!

اوپل Ampera-E انرژی مورد نیاز خود را توسط یک باتری لیتیوم‌یون 60 کیلووات ساعتی تامین کرده و حداکثر سرعت آن 322 کیلومتر در ساعت خواهد بود! اوپل Ampera-E در فوریه به تولید خواهد رسید و ظاهرا کارخانه‌جات کمپانی جنرال‌موتورز در دیترویت، وظیفه مونتاژ و تولید آن را بر عهده خواهد داشت.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا