مکمل بنزین
گوناگونخبر

محققین می‌گویند: تسلا مدل S به راحتی قابل هک شدن است

این روزها با پیشرفت‌های رخ داده در حوزه اینترنت و فضای مجازی، اکثر کمپانی‌های تولید کننده خودرو در دنیا، به سمت بهره گیری از سیستم‌های ناوبری و… بر روی محصولاتشان هستند. با پیشرفت این حوزه، مشکلات نیز به تبع آن بیشتر شده است و هر روز نقص‌های امنیتی زیادتری در این سیستم‌ها کشف می‌شود. هک شدن سیستم خودروهای جدید یکی از این مشکلات است که امنیت خودرو را به شدت پایین می‌آورد.

 tesla-q1-2015-sales

یک کمپانی فعال در زمینه امنیت سایبری می‌گوید که به راحتی می‌تواند سیستم خودروی تسلا مدل S را هک کرده و کنترل این خودروی الکتریکی را به‌سادگی به دست گرفته و آن را خاموش و یا سرعتش را کاهش دهد.

این هک شدن، یکی از 6 نقص اصلی و شناخته شده Tesal Model S است که محققین امنیتی توانسته‌اند آن را کشف کرده و به خبرگزاری‌های Financial Times و رویترز اعلام کنند. این شرکت امنیت سایبری در مورد این هک شدن معتقد است که آن‌ها به راحتی توانستند سیستم این خودرو را مختل نمایند چون به طور دقیق می‌دانند خودروسازان در حال چه کاری هستند!

آن‌ها می‌گویند: ما خودرو را در حال رانندگی خاموش کرده و توانستیم سرعتش را تا 5 مایل در ساعت کاهش دهیم. همچنین یکی از روزنامه‌ها در نقل قولی از سوی یکی از مسئولین این شرکت گفته است: در پی این هک، ما تمامی صفحه‌های سیستم مولتی مدیا و ناوبری را مختل کرده و موسیقی در حال پخش را نیز قطع می‌کنیم! حتی استفاده از ترمز دستی نیز برای ما کار بسیار راحتی است.

جمعه این هفته، کنفرانسی در شهر لاس وگاس برگزار می‌شود که این هک شدن در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته کمپانی تسلا نیز بیکار ننشسته و به تازگی یک Patch امنیتی عرضه کرده که این مشکلات را حل نموده است.

ماه گذشته نیز خبری در مورد هک شدن سیستم‌های ناوبری و امنیتی کمپانی Jeep منتشر شد که در آن هکرها توانسته بودند از طریق دسترسی به سیستم خودرو را آن را خاموش کرده و در سیستم‌های بی سیم آن اختلال ایجاد کند.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا