مکمل بنزین
گوناگونخبر

بهترین اتومبیل‌های معاف از مالیات اروپا را بشناسید!

در کشور‌های اروپایی مالیات عضوی جدا نشدنی از زندگی روزمره است که مبلغ قابل توجهی از هزینه‌های ماهیانه خانواده‌ها را به‌خود اختصاص می‌دهد. خودروها نیز مشمول مالیات هستند و برخی از آنها مالیات زیادی را به‌خود اختصاص داده‌اند. این مالیات یک الزام است که به‌هیچ وجه نمی‌توان از پرداخت آن فرار کرد! حال اگر خریداران کمی باهوش باشند می‌توانند خودروهایی که معاف از مالیات هستند را انتخاب کنند. دولت‌ها برای پاکسازی محیط زیست برخی از خودروها که سطح تولید دی‌اکسیدکربن آن‌ها عدد مشخصی را نشان می‌دهد، از مالیات معاف کرده‌اند تا مردم به خرید آنها تشویق شوند. علاوه بر این خودروهای تمام الکتریکی نیز مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند. با همین مقدمه کوتاه ما ۸ خودرو برتر که در بریتانیا مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند را یافته‌ایم و شما می‌توانید در ادامه این مقاله با آنها آشنا شوید…

BMW-330e-2016-800-01

بی‌ام‌دبلیو 330e

قیمت: 34،235 پوند ( 2500 پوند کمک مالی دولت)

پیشرانه ترکیبی 330e یک خودرو مقرون به صرفه را در اختیار شما قرار خواهد داد، و با انتشار ۴۹ گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر معاف از مالیات است. این خودرو عملکرد تقریبا یکسانی با مدل بنزینی 330i دارد و از این لحاظ بسیار شگفت‌انگیز است. این عملکرد به لطف سیستم انتقال قدرت هیبریدی که ترکیبی از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت و یک موتور الکتریکی 87 اسب بخاری، فراهم شده است.

BMW-i8-2015-800-01

بی‌ام دبلیو i8

قیمت: 94،895 پوند

یک سوپراسپرت زیبا و هیجان‌انگیز از بی‌ام‌و که با تولید ۵۹ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر، مشمول قانون معاف از مالیات شده و می‌تواند در ۴.۴ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ برسد. i8 که برای رقابت با پورشه 911 و آئودی R8 طراحی شده با پیشرانه 1.5 لیتری توربو سه سیلندر در چرخ عقب و موتور الکتریکی ۱۲۹ اسب‌بخار، عملکردی فراتر از باورها داشته است.

Citroen-C4_Cactus-2015-800-04

سیتروئن C4 کاکتوس

قیمت: 15،390 پوند

سیتروئن C4 کاکتوس یک قهرمان از لحاظ آلایندگی در کلاس خود محسوب می‌شود. این خودروی ۱۰۷۰ کیلوگرمی با پیشرانه ۹۹ اسب‌بخاری خود تنها ۸۷ گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر تولید می کند که یک رقم خوب حساب میشود.

Citroen-Grand_C4_Picasso-2017-800-01

سیتروئن گرند C4 پیکاسو

قیمت: 22،390 پوند

یک خودرو خانوادگی زیبا با سطح فناوری فوق‌العاده که یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است. موتور دیزل این خودرو با تولید ۱۰۰ گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر عملکرد قابل قبولی دارد که مالیاتی برای آن درنظر نگرفته شده.

Skoda-Octavia_Green_E_Line_Concept-2010-800-02

اشکودا اکتاویا گرین‌لاین

قیمت: 21،105 پوند

این خودرو با فضای زیاد، برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار کارآمد خواهد بود. موتور 1.6 TDI اکتاویا در هر کیلومتر، تنها ۸۵ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند. بیشتر بحثی که در ارتباط با این محصول مطرح بوده، فضای بسیار زیاد آن به‌خصوص در بخش سرنشینان عقب، است.

01skodagreelinecarreview

اشکودا سوپربی گرین‌لاین

قیمت: 22،720 پوند

اگر می‌خواهید مسافت طولانی را با خودرو خود بدون نیاز به پرداخت مالیات طی کنید، این خودرو را ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. موتور ۱.۶ لیتری سوپربی تنها ۷۶ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند و از لحاظ ایمنی موفق شده با ۵ ستاره ایمنی از موسسه NCAP اروپا، درخشش خوبی داشته باشد.

Tesla-Model_S-2013-800-01

تسلا مدل S

تسلا با ارائه مدل اس، تمام تفکرات را نسبت به خودروهای الکتریکی عوض کرد و همه بینندگان را وادار کرد تا ایستاده به‌افتخار آن دست بزنند. این مدل با پیشرانه تمام الکتریکی و فوق العاده قدرتمند خود، به هیچ وجه گاز دی‌اکسیدکربن منتشر نمی‌کند و یک خودرو پاک و قوی محسوب می‌شود که معاف از مالیات است.

Toyota-Prius-2016-800-02

تویوتا پریوس

قیمت: 23،295 پوند

بدون شک یکی از پاک‌ترین خودروهای دنیا در حال حاضر پریوس است که از پیشرانه ترکیبی بهره می‌برد. تولید انبوه این خودرو به‌وسیله تویوتا باعث شده همه مردم دنیا حتی در کشور ما نیز بتوانند یک خودرو قدرتمند و باکیفیت را با تولید کمترین میزان آلودگی در اختیار داشته باشند. موتور بنزینی پریوس با حجم ۱.۸ لیتر، ۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در هر کیلومتر ۷۰ گرم دی اکسید کربن را وارد هوا می‌کند.

 

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا