مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاوربرد لکسوس: تعبیر یک رویا

مثل رویای پرواز نیست. حتی همانند آرزوی سوار شدن بر خودروهای بدون سرنشین و یا از نوع پرنده‌اش نیز به نظر نمی‌رسد. اما بالاخره یک رویا بود که لکسوس آن را به واقعیت تبدیل کرد.

هرچند پیش از این تیزرها و تصاویری از این هاور برد دیده بودیم، اما این برای بار اول است که عملکرد این وسیله را در عمل و در ویدئویی مشاهده می‌کنیم. هیچ ترفند کامپیوتری در کار نیست و با واقعیت روبرو هستیم. اما واقعیتی که برای لکسوس بسیار گران تمام شده است.

lexus-hoverboard-front

راهکار این شرکت برای ساخت چنین وسیله‌ای، استفاده از آهنربا‌های ابر رسانا بوده که پیش‌ از این نیز آن‌ها را در وسایل دیگری همچون قطارهای فوق‌سریع ژاپن دیده بودیم. برای خنک سازی از نیتروژن مایع استفاده شده است که دما را تا مقدار ۱۹۶ درجه سانتی‌گراد پایین می‌آورد. این آهنرباهای ابررسانا و ابرسرد، در مناطق مشخصی از زمین قرار گرفته‌اند که برد را تا سطح معینی از سطح بالا می‌آورند.

lexus-hoverboard-in-action-05

درست است که با یک هاوربرد روبرو هستیم، اما خب چه فایده! وقتی فقط می‌شود آن را در هاورپارک مخصوص لکسوس استفاده کرد. احتمال زیادی وجود ندارد که این شرکت ژاپنی بخواهد هاورپارک‌های دیگری بسازد، آن هم وقتی که هزینه گزافی بابت ساخت همچین مکان‌های باید خرج شود.

lexus-hoverboard-in-action-skate-park

لکسوس بردش را در اختیار یک فرد حرفه‌ای به نام Ross McGouran قرار داده تا وی آن را بیازماید. این اسکیت‌برد باز بعد از این تجربه شیرینش می‌گوید:

این هاوربرد به هیچ‌وجه همانند چیز‌های که قبلا تجربه کرده بودم، نیست.

سپس می‌افزاید: من ۲۰ سال با اسکیت‌برد‌ها سر و کار داشته‌ام، اما با نبود اصطکاک باید دوباره چیز‌های جدیدی در مورد بردها یاد بگیرم. نحوه داشتن تعادل بر روی این هاوردبرد کاملا با بردهای دیگر تفاوت دارد.

lexus-hoverboard-in-action-04

به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل سرمایه‌گذاری شرکتی همچون لکسوس بر روی هاوربردها، تبلیغات بوده است و نباید انتظار تجاری شدن این وسیله را داشته باشیم. به هر حال هاوربرد‌ها هنوز تا تبدیل شدن به یک وسیله در دسترس عموم، راه زیادی در پیش دارند.

در ادامه نیز شما را دعوت می‌کنیم که به تماشای پرش‌ این هاوربرد از روی یک لکسوس GS F و هنرنمایی با آن باشید.

[aparat]RvVQk[/aparat]

منبع: motortrend

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا