Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی کوتاه به پورشه 911 توربو S مدل 2017

lava_orange_911_turbo_s_coupe_001

 

گاهی بحث بر سر یک خودروی شاسی بلند جدید یا یک خودروی قدرتمند از یک کمپانی نوظهور یا کمی با سابقهتر است، اما این بار صحبت در مورد تکنولوژی یک خودروساز سوپراسپرت با قدمت 115 ساله با نام “پورشه” است.  آخرین شاهکار این کمپانی 911 Turbo S مدل 2017 به شمار می‌رود.

بسته ای از تکنولوژی

در حقیقت این اتومبیل شاهکاریست از هر نظر: شتاب، سرعت، ترمز گیری، هندلینگ، فضای داخلی و راحتی. شاید تنها ایرادی که مشاهده می‌شود ارگونومی برخی از تجهیزات داخلی آن است که خب این هم از خصوصیات طراحی آن بوده و خیلی محل اشکال نیست به طور مثال: آفتابگیرها آنقدر بزرگ نیستند که تمام شیشه های بغل را به خوبی پوشش دهند، جایی برای گذاشتن گوشی موبایل وجود ندارد و جالیوانی ها خیلی جلوه خوبی ندارند ؛ واینها همه اشکالات این خودرو هستند!

lava_orange_911_turbo_s_coupe_054

 

نقطه اتکا

در زیر درب موتور این خودرو که در عقب آن قرار دارد یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم موتور 3.8 لیتری و دو توربوشارژر قرار دارد. قطعا این قسمت از خودرو قابل اعتمادترین بخش یک پورشه است و تا وقتی که پدال گاز را فشار ندهید متوجه روشن بودن موتور خودرو و صدای آن نمی شوید، البته صدایی کاملا متناسب با قدرت 580 اسب بخار (540 اسب بخار در حالت بدون توربو شارژر).

قدرت این موتور با یک گیربکس 7 دنده دو کلاچ Porshce PDK و سیستم AWD به چرخ های آن انتقال مییابد و در 2.8 ثانیه سرعت آن را از 0 تا 96 کیلوتر و در نهایت به 328 کیلومتر میرساند، اما این قابلیت ها ویژه مدل S است و مدل 911 Turbo با شتاب 0 تا 96 کیلومتر در 2.9 ثانیه و بیشترین سرعت 317 کیلومتر بر ساعت یک پله پایینتر از مدل S ایستاده است.

 

انتقال قدرت

در این پورشه امکان تعویض دستی دنده وجود ندارد اما این خوب است یا بد؟ هم خوب و هم بد!

بد برای اینکه امکان تعویض دنده در زمان دلخواه و احساس کنترل کامل خودرو وجود ندارد و خوب برای اینکه گیربکس PDK پورشه سریعتر از شما دنده عوض می‌کند! و در نتیجه خودروی سریعتری خواهید داشت که خوب این مسئله مهمترین دغدغه خریداران این اتومبیل است.

lava_orange_911_turbo_s_coupe_055

 

تنظیمات

تمام 911 های توربو به صورت استاندارد با پکیج کرونو (Chrono package) ارائه می‌شوند که شامل تجهیزاتی از جمله : نشان گر میزان چرخش خودرو، 4 حالت تنظیم خودرو (راحت – اسپورت –  اسپرت پلاس و تنظیمات دلخواه) با تغییر دریچه گاز، میزان حساسیت فرمان خودرو و تنظیم سفتی تعلیق و کمک فنر.

در حالت تنظیمات دلخواه می‌توانید این ویژگیها را ترکیب کنید به طور مثال : فرمان پذیری در حالت راحت، با دریچه گاز در حالت  اسپرت پلاس و کمک فنر های سفت!

lava_orange_911_turbo_s_coupe_057

 

کلید پرواز!

کلیدی در وسط نشانگر چرخش خودرو که در بالا ذکر شد وجود دارد به نام Sport Response که عاری از هر گونه علامتی که در خودرو های آلمانی دیده می‌شود است؛ بهتر بود علامت هشداری بر روی آن نصب میشد! هنگامی که این کلید را فشار می‌دهید، در هر سرعت و تنظیمی خودرو به حالت Fight or flight می‌‌رود و خودرو را برای کندن و جلو راندن از موقعیت فعلی آماده  می‌کند.

کمپانی پورشه می‌گوید: این قابلیت “برای عبور” است همانطور که بمب اتم “برای کنترل جمعیت” است! قابلیت این کلید طوری است که پس از استفاده در دید راننده های دیگر محو می‌شوید و تصویر خودروی شما از چراغ های پشت خوردرو سریعتر حرکت می‌کند!

Lava_Orange_911_Turbo_S_Coupe_067

 

ناوبری و سیستم صوتی

در نهایت هنگامی که در ترافیک گیر کرده اید یا نیاز دارید راه خود را به سوی مقصد پیدا کنید، پورشه با سیستمهای ارتقا یافته جی پی اس، پخش و باند و سرگرمی شما را هدایت و سرگرم خواهد کرد. صفحه لمسی دقیق و حساس نمایشگر و سیستمهای تجهیزات داخلی خودرو نسبت به مدل های قبلی بهتر و سریعتر شده اند.

lava_orange_911_turbo_s_coupe_056

مشخصات کلی این غول آلمانی را ببینید:

موتور: 3.8 لیتر حجم – گیربکس 7 دنده اتوماتیک

توان خروجی: 580 اسب بخار – گشتاور 750 نیوتن بر متر

وزن : 1600 کیلوگرم

مصرف سوخت: 19 لیتر در اتوبان – 24 لیتر در شهر – 21 لیتر ترکیبی

سرعت و شتاب: 328 کیلومتر بر ساعت – 96 کیلومتر در 2.8 ثانیه

قیمت پایه : 189،000 دلار

3 دیدگاه
  1. Shumi می گوید

    سلام..”در این پورشه امکان تعویض دستی دنده وجود ندارد” نمیدونم منظور از این حرف چه بوده؟ ولی در تست درایو این پورشه که دیدم تعویض دنده پشت فرمونش داره ؟ یه نفر برام توضیح میده لطفا؟ ممنون میشم.

    1. ناشناس می گوید

      منم از اون فایلا دیدم. فکر کنم مال تیونیگ باشه. اونی که من دیدم گیر بکس پله ای بود

    2. 911 می گوید

      منم از اون فایلا دیدم. فکر کنم مال تیونیگ باشه. اونی که من دیدم گیر بکس پله ای بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.