Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

احتمال تولید سدان لوکس بوگاتی قوت گرفت!

تقریبا هفت سال از رونمایی خودروی کانسپت 16C Galibier توسط کمپانی بوگاتی می‌گذرد. از آن زمان تا به امروز شایعات و حدس و گمان‌های فراوانی پیرامون به تولید رسیدن این سدان لوکس و سوپر اسپرت ایجاد شده که همچنان هم ادامه دارد. اما حالا براساس ادعایی که توسط وب سایت مطرح Autocar و به نقل از ولفگانگ دورهیمر، رئیس شرکت بوگاتی، صورت گرفته به‌نظر می‌رسد بوگاتی تصمیم دارد تا به طور جدی توسعه این خودرو را به همراه سه ایده استراتژیک دیگر دنبال کند.

bugatti-galibier-concept2

اگر فرض کنیم این موضوع صحت داشته باشد، انتظار می‌رود خودروی آماده تولید Galibier در آینده‌ای نزدیک و مبتنی بر پلتفرم اصلاح شده MSB پورشه (که تمامی مدل‌های پانامرا بر اساس آن توسعه یافته و بنتلی هم برای محصولات جدید خود از آن بهره خواهد برد) ساخته و به‌طور رسمی وارد بازارهای فروش شود. استفاده از این پلتفرم نشان می‌دهد Galibier، همانطورکه در مدل مفهومی آن هم مشاهده می‌شود، به صورت یک خودروی موتور جلو تولید و توسعه یابد و به طور قابل توجهی با بوگاتی چیرون که یک سوپر اسپرت موتور وسط است، از این تظر متفاوت خواهد بود.

bugatti-galibier-concept4

اما باید این را هم مدنظر داشت که اگر رئیس گروه فولکس واگن برای تولید این خودروی جدید چراغ سبز نشان ندهد، احتمالا بوگاتی توسعه یک شاسی بلند فوق لوکس را دنبال کند تا به خوبی برای رقبایی همچون بنتلی بنتاگیا و مدل آینده رولز رویس کولینان خط و نشان بکشد. احتمالات بعدی که از آنها حرف به میان است، شامل تولید یک سوپر اسپرت معمولی‌تر نسبت به چیرون و یا تولید یک جانشین 6 متری به جای مدل معروف و 6.4 متری بوگاتی رویال اما با یک پیشرانه الکتریکی، است.

bugatti-galibier-concept3

در بخش دیگری از این گزارش به این مورد اشاره شده که توسعه مدل Galibier به‌طور رسمی برای سال 2011 تائید شده بود و حتی تولید 3000 دستگاه از آن برای مدت 8 سال در دستور کار قرار گرفته بود. اما در سال 2013 آقای دورهیمر بعنوان رئیس آئودی منصوب شد و با ورود ولفگالنگ شرایبر به مجموعه بوگاتی، این پروژه به حالت تعلیق درآمد و هدف اصلی شرکت برای تولید مدلی جایگزین برای بوگاتی ویرون تغییر کرد.

bugatti-galibier-concept1

ولی بعد از اینکه در سال 2015 آقای دورهیمر مجددا بعنوان رئیس بوگاتی زمام امور را بدست گرفت، اشتیاق وی برای تولید یک مدل 4 درب باعث شد تا دوباره پروژه Galibier به وطور جدی مطرح شود. از طرفی شایعه شده که این شرکت تصمیم ندارد سدان لوکس خود را در طول دوران حیات چیرون عرضه کند، که اگر این واقعیت داشته باشد، نباید تا پایان این دهه میلادی منتظر چنین محصولی از طرف بوگاتی باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.