مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

کدام را بخریم؟ مقایسه تیوولی با جک S5!

۲ خودروی جنجالی بازار ایران در سال‌های اخیر بدون شک، تیوولی و جک S5 هستند. از زمانی که نام این خودروها برای عرضه در ایران مطرح شد، افراد زیادی برای خرید این محصولات روز شماری میکردند. تیوولی محصول سانگ‌یانگ کره جنوبی توسط نمایندگی رسمی این شرکت در ایران یعنی رامک خودرو، وارد بازار شد. در مقابل جک S5 نیز توسط کرمان خودرو که شریک تجاری کمپانی جک در ایران است، مونتاژ می‌شود. پس در این مطلب شاهد تقابل یک محصول وارداتی کره‌ای با یک محصول مونتاژی چینی خواهیم بود.

اگر بخواهیم اول نگاهی کوتاه و چندجمله‌ای به شرکت‌های سازنده این خودروها بیاندازیم، باید بگوییم که سانگ‌یانگ چهارمین خودروساز کره جنوبی بوده که سهم کوچکی از بازار این کشور و همچنین بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، سانگ‌یانگ در حال حاضر به‌عنوان زیرمجموعه کمپانی بزرگ ماهیندار هند فعالیت می‌کند و در کارنامه آن همکاری با شرکت مرسدس نیز به‌چشم می‌خورد. خودروسازی جک به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر چینی در این کشور فعالیت می‌کند و به‌طور رسمی از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای سواری با نام JAC آغاز نمود، این شرکت در حال حاضر با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن همکاری می‌کند و در کشورهای ایتالیا و ژاپن مراکز تحقیق و توسعه خود را مستقر نموده است.

روند رو به رشد خودروسازی جک با نگاه به‌ تاریخچه این شرکت واقعا سریع بوده و احتمالا در آینده خبرهای بیشتری از آن خواهیم شنید. کلاس بدنه این خودروها با هم تفاوت دارند، اما به‌دلیل بازار فروش پر رونق هر ۲ خودرو، تصمیم گرفتیم به صورت مقایسه‌ای، این ۲ محصول را در کنار هم بررسی کنیم.

 

 حتما بخوانید :

بررسی تیوولی: قاتل چینی ها وارد میشود!

طراحی خارجی

صحبت کردن راجع به طراحی ظاهری این خودروها کمی سخت است، چرا که هر ۲ چهره زیبایی را به عقیده مردم دارند. تیوولی از لحاظ طراحی خارجی به‌جرات می‌توان گفت یکی از خاص‌ترین محصولات زیر ۱۰۰ میلیون‌تومان بازار ایران است. این محصول سبکی از طراحی را به ایران آورد که تا قبل آن چیزی مانند تیوولی وجود نداشت. این خودرو با‌عنوان یک محصول جوان‌پسند و اسپرت وارد بازار شد که به‌راستی همین حس را از لحاظ ظاهری القاء می‌کند. تیوولی یک کراس‌اوور سایز کوچک است که به‌عنوان سایز B شناخته می‌شود، بنابراین شما نباید انتظار داشته باشید که حس داشتن یک شاسی‌بلند سایز متوسط را از تیوولی دریافت کنید.

( تیوولی یک کپی نیست)

SsangYong-Tivoli-2016-800-13

 

جک S5 از لحاظ ظاهری رقیب سرسختی برای تیوولی محسوب می‌شود، چهره اسپرت و تهاجمی این خودرو واقعا دل‌ربایی می‌کند. طراحی این خودرو برگرفته از هیوندایی IX35 و خودرو‌های آئودی است. یعنی می‌توان گفت ما با یک کپی حرفه‌ای از محصولات پرطرفدار دنیا روبرو هستیم که ترکیب این طراحی‌ها با هم، جواب داده است و یک خودرو زیبا و جوان پسند را پدید آورده است.

( جک S5 یک کپی حرفه‌ای است)

wx_car22

برنده این بخش

جک S5 و تیوولی همانطور که گفته شد هر ۲ از لحاظ ظاهری، در ایران واقعا عالی هستند و انتخاب یک خودرو از لحاظ ظاهری به سلیقه افراد بستگی دارد اما تیوولی برپایه ابتکار طراحان سانگ یانگ شکل گرفته ولی جک S5 ترکیب چند مدل از خودروهای شرکت‌های معتبر دنیا بوده است. خلاقیت تیوولی باعث می‌شود، که در این بخش این خودرو برتر اعلام شود.

کابین

کابین سانگ‌یانگ تیوولی از لحاظ طراحی ظاهری، استاندارد قابل قبولی دارد. از لحاظ زیبایی، نمی‌توان ایرادی از این کابین پیدا کرد اما ۲ نکته وجود دارد که از کیفیت کابین کم می‌کند. متریال به‌کار رفته در این بخش از پلاستیک نامناسب است و براساس اخبار منتشر شده این نوع پوشش به‌دلیل کاهش قیمت تیوولی بوده است.

همچنین شما نباید انتظار داشته باشید که در داخل تیوولی حس سواری یک شاسی‌بلند را داشته باشید، چرا که همانطور که گفته شد این خودرو از لحاظ ابعادی یک شاسی بلند سایز کوچک است و ارتفاع آن از سطح زمین به‌اندازه شاسی‌بلندهای سایز متوسط نیست. یکی از ایرادات دیگر که می‌توان به کابین این خودرو ربط داد، حجم کم صندوق عقب است که برای خانواده‌های ایرانی دوست دار سفر، ممکن است کمی مشکل ایجاد کند. البته با تا شدن صندلی‌ها این فضا بیشتر خواهد شد اما اگر صندلی‌های عقب پر باشند، فضای صندوق عقب مشکل ساز خواهد شد.

SsangYong-Tivoli-2016-800-20

در داخل کابین جک S5 شرایط کمی‌ متفاوت است، البته این تفاوت می‌تواند در نتیحه سایز بزرگتر آن نسبت به تیوولی باشد، چرا که شما در داخل این خودرو حس سواری و داشتن یک شاسی‌بلند را لمس خواهید کرد (البته نه به‌اندازه تویوتا لندکروزر )، این شاسی‌بلند شهری از کابینی مشابه هیوندایی IX35 بهره می‌برد و فضای داخلی آن بیشتر از تیوولی است. همچنین در صندوق عقب فضای بسیاری را در اختیار خواهید داشت که با تا شدن صندلی ها این فضا بیشتر هم می‌شود. کیفیت متریال داخلی جک S۵ هم مانند تیوولی از پلاستیک است، و این در خودروهای ارزان قیمت امری طبیعی محسوب می‌شود.

ab20130318165258

برنده این بخش

در این بخش، جک S۵  از لحاظ فضای داخلی و داشتن حس سواری یک شاسی‌بلند، برنده اعلام می‌شود اما باز هم باید به این موضوع اشاره کنیم که این خودروها از لحاظ کلاس بدنه، با هم کمی تفاوت دارند.

باید بخوانید :

تجربه یک ساله سواری با جک S5

پیشرانه

تیوولی در زیر کاپوت خود یک موتور ۱.۶ لیتری دارد که ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به‌طور کلی حجم موتور کم و قدرت محدود با گیربکس اتومات در شرایط جاده کمی مشکل ساز خواهد شد. بنابراین باید از تیوولی به‌عنوان یک خودرو شهری یاد کنیم. شما نباید از موتور ۱۶۰۰ با ۱۲۸ اسب بخار قدرت عملکرد شگفت انگیزی را انتظار داشته باشید.

2

جک S5 از یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت در دور موتور 5200 دور در دقیقه را دارد. کاملا طبیعی است که حجم موتور بیشتر در کنار قدرت بالا، باعث می‌شود که این خودرو از لحاظ قدرت از تیوولی برتر باشد و حتی قابلیت رقابت با IX35 را دارد. موتور توربوشارژر باعث می‌شود شتاب اولیه خودرو بسیار خوب بوده و شما از آن لذت ببرید.

jac-rein-s5-2

برنده این بخش

کاملا مشخص است که قدرت موتور بیشتر و عملکرد بهتر در پیشرانه جک S5 ساعث می‌شود که این خودرو در بخش پیشرانه نیز برتر باشد.

 

تجهیزات و ایمنی

از لحاظ ایمنی، تیوولی امکاناتی مانند: 6 کیسه هوا در ده نقطه و کمربندهای ایمنی سه نقطه ای، سیستم هشدار برخورد با موانع در عقب و جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) بعلاوه سیستم تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم ضد واژگونی (ARP) و ASR – TCS – ESS – HSA را در خود دارد. همچنین از لحاظ تجهیزات رفاهی نیز، تیوولی با امکاناتی مانند: صفحه نمایش ۷ اینچی با کیفیت، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل،سانروف برقی و هوشمند، گرمکن صندلی‌های جلو، یک خودرو خوب محسوب می‌شود.

تجهیزات معرفی شده مربوط به مدل فول این خودرو است.

SsangYong-Tivoli-2016-800-01

 

جک S5 نیز از لحاظ تجهیزات ایمنی شامل: کیسه هوا راننده و سرنشین جلو + کیسه هوای جانبی جلو (4عدد)، اخطاردهنده فشار باد چرخ ها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) بعلاوه سیستم تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز (EBD) است و از لحاظ تجهیزات رفاهی نیز امکاناتی نظیر سان روف، آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن، آینه های جانبی تا شونده برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، کامپیوتر سفری، تنظیم برقی صندلی راننده، مموری صندلی راننده، مجهز به گرمکن صندلی های جلو، مجهز به سیستم ISOFIX ،سیستم ضد سرقت، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید و … این محصول چینی را به یک خودرو پر آپشن تبدیل کرده است.

S5_car_b05

برنده این بخش

از لحاظ تجهیزات رفاهی جک S5 قوی‌تر از تیوولی ظاهر شده و اما تیوولی با ۲ کیسه هوای بیشتر نسبت به جک S5 یک خودرو ایمن‌تر است. لازم به ذکر است که هر دو محصول از لحاظ ایمنی ۵ ستاره را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین در این بخش هر ۲ خودرو مساوی خواهند بود.

 

مصرف سوخت

مصرف سوخت تیوولی در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶ لیتر خواهد بود. این مصرف سوخت در کشورمان برای خودرویی با این ابعاد، عالی محسوب می‌شود. باید اعتراف کنیم که تیوولی یک خودرو کم مصرف است که باعث می‌شود از لحاظ آلودگی محیط زیست نیز عملکرد خوبی داشته باشد.

S5_car_b01

اما مصرف سوخت جک S5 یک نقطه ضعف برای آن محسوب می‌شود. در زمان عرضه این خودرو، مصرف سوخت آن به‌عنوان یکی از محاسن آن اعلام شد. اما تجربه ما از سواری با این خودرو مصرف سوختی بیش از ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است. بنابراین در زمان خرید این خودرو بودجه‌ای جداگانه برای تهیه سوخت، درنظر بگیرید.

3_1

برنده این بخش

در این بخش تیوولی با اختلاف زیاد برتر خواهد بود.

 

خدمات فروش و پس‌از فروش

بر اساس گزارشات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کرمان خودرو از لحاظ خدمات فروش و پس‌ از فروش در ایران، برترین برند محسوب می‌شود. این شرکت توانسته است ۶۹۲ امتیاز را به خود اختصاص دهد. متاسفانه در این لیست نام رامک خودرو دیده نمی‌شود و مشتریان این شرکت نیز از برخی خدمات آن ابراز نارضایتی کرده‌اند. اگرچه همه شرکت‌های موجود در ایران در بخش خدمات کمی ضعیف عمل می‌کنند، اما رامک خودرو از لحاظ زمان تحویل خودرو و خدمات پس از فروش باید خود را تقویت کند تا بتواند نظر خریداران را جلب کند.

این مقاله جذاب را از دست ندهید :

ماشین بخرید، اما از کرمان موتور نخرید!

Untitled-1

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید هر یک از خودروهای نام برده ده در یک بخش بهتر از دیگری بودند، اما همواره از ما سوال می‌شود که دقیقا کدام خودرو برتر از دیگری است؟ برای انتخاب یک خودرو گزینه‌های مختلفی مطرح است که ما در این مقایسه مهم‌ترین آنها را بررسی کردیم. تیوولی با قیمت حدود ۹۰ میلیون تومان و جک S5 دستی با قیمتی در حدود ۷۸ میلیون تومان و همچنین مدل اتومات با قیمت ۹۷ میلیون تومان هر یک شرایط خاص خود را دارند و هر یک از خودروها نقاط ضعف مختلفی را در خود دارند.

به‌طور مثال بسیاری از خدمات رامک خودرو ناراضی هستند اما در مقابل کرمان خودرو خدمات دقیق‌تری را ارائه می‌کند اما کیفیت مونتاز جک کمی بحث برانگیز است. باز هم انتخاب با خود شماست!

در تهیه این مقاله از منابعی مانند: caradvice، autoexpress، carnewschina و موسسه کنترل کیفیت ایران استفاده شده است

به گروه تلگرام جک S5 ملحق شوید

به گروه تلگرامی سانگ یانگ تیوولی ملحق شوید

Telegram-Group-tivoli

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫83 دیدگاه ها

  1. جک اس فایو کلا بهترین ماشینیه که از چین تو ایران هست. تیوولی اصلا قابل مقایسه با جک نیست حالا ساخت هرجا که می خواد باشه

      1. سلام. شما می‌توانید در منابعی که در پایان مقاله نام برده شده، مشخصات کامل هر ۲ خودرو را مشاهده کنید.

      2. کی حاضره بخاطر چند صدم ثانیه گیر رامک بیفته، مگر اینکه اصلا این شرکت را نشناسه.

    1. داداش شما که میگی جک همون جک شما به پای تیوولی نمیرسه چه از کشش چه از ظاهری

    2. سلام. ممنون از سایت محترم ولی مهمترین نکته تو بررسی ماشین کیفیت قطعات هستش که تو تیوولی اکثر قطعات تولید شرکت کانتیننتال آلمان یا کره جنوبی هستش ولی تو جک اصلا معلوم نیست ساخت کجاست و این نشون میده که بعد از چند سال استفاده از ماشین به نظرم مفهوم کیفیت مشخص تر خواهد شد و بی کیفیتی خودرو یا قطعات شاید تو یکی دو سال اول خودش رو نشون نده. موندم چرا عزیزای کارشناسی که در مورد ماشینها نظر میدن به کیفیت قطعات با نگاه کردن نظر میدن واقعا که کارشون درسته!!!چون هیشکی تو دنیا نمیتونه بگه به نظرم کیفیت فلان ماشین خوبه یا بد.

  2. این درسته که تیوولی های موجود در ایران ساخت هند هستند!!؟

    1. سلام، کمپانی سانگ‌یانگ به طور کلی به‌عنوان زیر مجموعه ماهیندرا هند محسوب می‌شود.

  3. با تشکر از سایت چرخان که کاملا مشخص است که سوالات ذهن خریداران خودرو را می داند و خیلی راحت و واضح دست به مقایسه می زند البته در مقام مقایسه مواردی همچون کیفیت رنگ بهتر مونتاژ بهتر و برند معتبر تر تیوولی را باید مد نظر قرار داد البته سانگ یانگ در هند به گمانم سایت تولید ندارد در حال حاضر اگر اشتباه می کنم لطفا لینک ان را قرار دهید

  4. به نظر من موتور تیوولی خیلی با ارزش تر از جک s5 هست درسته که موتور جک 2000 توربو هست اما از چند نفر شنیدم که اکثرا بعد از یک مدت توربو موتورش میسوزه و مصرفش خیلی بالا تر میره و اینکه توی بنزین های ایران چون آب وجود داره شمع هاش رو هر دو سه ماه باید عوض کرد که هزینه خیلی زیادی هست.

    1. حتی یک مورد سوختن توربو گزارش نشده ، به جز شایعات بی اساس

    2. سلام دوست عزيز، من خودم 14 ماه پيش s5 تحويل گرفتم با 22000 كليومتركاركرد و مشكلي كه شما فرموديد را نداشته ام(لبته تا حالا ) و البته مشكل شمع براي يكي از دوستان اتفاق افتاده بود كه اونهم مشخص شد به دليل گرماي موتور واير شمع بدجور به شمع جسبيده بوده و موقع سرويس خودرو ، بدليل عدم دقت پاره شده و و موجب بد كاركردن موتورشده بود كه اشتباه شمع عوض شد و لي بالاخره متوجه پاره گي شده و البته با گارانتي حل شد. البته اينكه كيفيت پائين بنزين ها موجب ريپ زدن و بعضا كاهش شتاب در اين خودرو شده است را كاملا قبول دارم . مشكل توروبو هم بخاطر عدم رعايت توصيه هاي كارخانه بوجود امده است . اينطور كه من شنيدم و البته در سايتهاي مختلف و كانال هاي مجازي پي گير بودم . عدم توجه به تعويض روغن بموقع و پرشتاب روندن قبل از گرم شدن كامل موتور ( توروبر خوب روغن كاري نشده ) اين اتفاقات افتاده . من ادعا ندارم كه s5 خيلي خيلي عاليه و حتي ادعاي اينكه مثل هيوندا و كيا هتسش را ندارم . ولي با با توجه به قيمت و آپشن و امكانات و سواري و شتاب و قدرت و … زيبائي ظاهري . به نظر خريد بدي نكردم و لذتشو مي برم

    3. سلام دوست عزيز، من خودم 14 ماه پيش s5 تحويل گرفتم با 22000 كليومتركاركرد و مشكلي كه شما فرموديد را نداشته ام(لبته تا حالا ) و البته مشكل شمع براي يكي از دوستان اتفاق افتاده بود كه اونهم مشخص شد به دليل گرماي موتور واير شمع بدجور به شمع جسبيده بوده و موقع سرويس خودرو ، بدليل عدم دقت پاره شده و و موجب بد كاركردن موتورشده بود كه اشتباه شمع عوض شد و لي بالاخره متوجه پاره گي شده و البته با گارانتي حل شد. البته اينكه كيفيت پائين بنزين ها موجب ريپ زدن و بعضا كاهش شتاب در اين خودرو شده است را كاملا قبول دارم . مشكل توروبو هم بخاطر عدم رعايت توصيه هاي كارخانه بوجود امده است . اينطور كه من شنيدم و البته در سايتهاي مختلف و كانال هاي مجازي پي گير بودم . عدم توجه به تعويض روغن بموقع و پرشتاب روندن قبل از گرم شدن كامل موتور ( توروبر خوب روغن كاري نشده ) اين اتفاقات افتاده . من ادعا ندارم كه s5 خيلي خيلي عاليه و حتي ادعاي اينكه مثل هيوندا و كيا هتسش را ندارم . ولي با با توجه به قيمت و آپشن و امكانات و سواري و شتاب و قدرت و … زيبائي ظاهري . به نظر خريد بدي نكردم و لذتشو مي برم

    4. والا من که هشت ماهه دارم اتوماتش رو تا حالا هم ۱۵۰۰۰ تا باهاش رفتیم … نه مشکل سوختن توربو و کیفیت مونتاژ و اینا رو داره مصرف سوختشم الآن رسیده به صدی ۷
      هیچ مشکلی هم باهاش نداشتم اگه کسی تو ایران میخواد تا ۱۲۰ تومن یه ماشین آپشنال بی دردسر پرقدرت داشته باشه که گارانتیش تمام ایراداتش رو برطرف کنه و خیلی هم به این شرکت چینی بدبین نیست و حرف مردم که میگن چینیه واسش مهم نیست قطعا بهترین انتخاب جک اس ۵ اتوماته

      1. من ۱۹ ماهه جک اس ۵ اتومات دارم ۷۸۰۰۰ کیلومتر کار کرده واقعا ب معنای واقعی اشغاله .خدمات پس از فروشش هم داغونه.تو کیلومتر ۶۰۰۰۰ برای تعویض روغن گیربکس رفتم نمایندگی روغن نداشتن با فیلتر…الانم گیربکسم مشکل داره زیر بار نمیرن فقط دستگاه میزنن نرم افزارش اپدیت میکنن در صورتی ک ایراد سخت افزاره.البته کسی ک کم استفاده بکنه بزاره تو خونه برای دکور پارکینگ خوبه

  5. برگ برنده جک فقط شتاب اولیه اون هست وبا توجه به اینکه به زودی قیمت بتزین1500 میشه و در یکی دو سال آینده به 2000 میرسه به زودی مهمترین مسله برای مصرف کننده مصرف پایین بنزین خواهد بود ودر این شرایط جک به مشکل بر میخوره.

    1. دوست من اگر به سایت خودرو بانک مراجعه کنی و فیلم شتاب گیری از صفر تا صد تیوولی و جک اس۵ رو مقایسه کنی می بینی که تیوولی چند دهم ثانیه جلوتر هم هست بعلاوه اینکه مصرف ۶ لیتر در صد کیلومتر قابل مقایسه با ١١ لیتر در صد کیلومتر نیست و باید به این نکته توجه کرد که موتور های توربو با خارج شدن از حالت صفر کیلومتر به تدریج مصرف سوختشون بیشتر از موتور های معمولی بالا میره

  6. با سلام
    جک اس 5 با توجه با موتور قدرتمند توربو 174 اسب بخار و امکانات عالی بهترین انتخابه در ضمن تیولی سربالایی پارکینگ رو نمیتونه برده بالا که فیلمش تو آپارات موجوده .وجک با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتر گواه از کیفیت این خودروس
    در آخر تو یکی از کامنتا خوندم توربو این ماشینا میسوزه که واقعا حرف خنده داری هست توربو این خودرو ساخت بورگ وارنر امریکاس که در دو مدل ایودی هم استفاده شده تابلوعه طرف داره دروغ میگه لااقل یکم تحقیق کن بعدن حرف بزن

    1. با سلام
      من اون فیلم را دیدم
      مقایسه دو ماشین در دو پارکینگ متفاوت درست نیست.
      در فیلم تیوولی جنس کف پارکینگ زیادی صاف بوده چون راننده میگه ماشین به سمت راست منحرف میشه. بنابر علت بالا نرفتن تیوولی لیز بودن مسیر بوده.
      در ضمن دوستان باید توجه داشته باشند که مصرف و توان موتور رابطه عکس دارند. ماشین کم مصرف تر توان کمتر خواهد داشت. به نظر من توان کمتر تیوولی به مصرف بنزین کم اون می ارزه.

  7. برگ برنده تیوولی خیلی زیاده چیزهای یادم هست میگم یکی کاندیدای خودرهای اروپا است و33ام خودروجهان هست ودارای گیربکس تیپ ترونیک اسین ژاپن میباشد که خیلی به درستی عمل میکند ودرکل تیوولی یک خودرو به روز میباشد واما جکs5 دارای 5ستاره از خودچین میباشد خودروی پرشتاب وجادار ویک کراس اور بزرگ 6ست

  8. سلام
    من کورواندو 2015 شرکت سانگ یانگ را دارم. کیفیت سانگ یانگ بسیار عالیه . تیولی هم یک مدل به روز تر در کلاس متفاوت از همون شرکته. جک S5 توی خارجی های مونتاژی بد نبوده تا حالا ولی به هر حال این دو ناشین از لحاظ کلاس بدنه و موقعیت در بازار قابل مقایسه نیستند.
    شخصا اگر بخوام حدود 100 میلیون پول بدم به ماشین چینی نمیدم.

  9. سلام خسته نباشيد به همگي جك s5 بايد ١٣٠ ميليون باشه نه ٩٠ ميليون بعدشم از لحاظ شتاب بايد با ماشين ٦ سيلندر مقايسه كني نه تيوولي . تيوولي و بايد با ولستر بسنجيد از لحاظ شتاب و…. نه با s5 در ضمن كسى كه عقل داره ميفهمه موتور ٢٠٠٠ توربو رو نبايد با ١٦٠٠ مقايسه كرد. بنا به فرموده بعضيها ٢٠٦ تيپ ٥ تويوتا جي تي رو هم مىزنه خواهشأ فكر كنيد بد حرف بزنيد

  10. جک اس 5را یکسان پیش خریدم هیچ مشکلی نداره از هر لحاظ عالی هست دوستانی که سوار نشده اند الکی ایراد نگیرند در سرعت وسربالایی رو کم میکنه

    1. بنده هم حدود يكسال سوار شدم يك ضعف بزرگ مصرف سوخت و از اون مهم تر گنجايش كم باك هست كه زود زود بإيدو صف پمپ بنزين بايستيد..

    2. اتفاقا اتفاقا نقطه ضعف ماشینهای چینی سربالاییهاست
      سربالاییها لاین کندرو فقط خودروهای چینی

  11. تیوولی خودرو قابل قبولی است ولی شرکتی که نمایندگی ان را می کند شر کتی است خریداران را سر در گم می کند

    1. ضعف تیوولی شرکت وارد کننده است که متاسفانه وزارت صنایع پیگیری هم نمی کند.
      گاش رامک را یک شرکت دیگر می خرید

      1. دقیقاً موافقم تیوولی اگر هم ماشینه خوبی باشه ولی شرکت رامک بقدری افتضاحه که ارزش خریدش را به صفر میرسونه من تحول ۱۲۰روزه ثبت نام کردم ۶ماه بعد از ثبت نام من پسرخالم جک اس۵ ثبت نام کرد الان اون چند ماه سوار من هنوز هیچی که هیچی!!
        یعنی هرکی دوست داره اعصابش را پای یه ماشین بزاره تیوولی ثبت نام کنه که بعد از یک سال یک مدل پایینتر شاید تحویلش بدن.

    1. یکی از مهمترین مشکلات خودروهای جک، متاسفانه کیفیت رنگشون هست!

  12. دوتا نكته هست يكي اينكه جك اس فايو ماشيني با موتر دو ليتريه اما تيوولي شاستي بلنده و به هرحال جز كراس اورها حساب مياد و موتري كه داره واقعا ضعيفه از لحاظ مصرف سوخت بايد بگم كه جك 11 صد تايي مصرف نميكنه صد تايي 8 جك واقعا شرابش خوبه واقعااا عاليه با اين امكانات هر ماشيني بخاي بخري بايد بالاي 120 خرج كني البته تيوولي يك قدرت داره اونم كره اي بودنشه

  13. سلام،من سه ماهه جک اتومات دارم واقعا نسبت به قیمتش فوق العاده هست،البته تا حالا تیولی سوار نشدم ولی فکر میکنم با توجه به پول پرداختی در ایران جک درکل با ارزشتره،البته نقاط ضعف کوچکی هم داره مثل مصرف نسبتا زیاد بنزین و در مقابل باک نسبتا کوچک،که البته نسبت به ارزندگی این خودرو قابلچشم پوشیه چون مزایاش خیلی بیشتره.

  14. من يه اسپرتج ٢٠١٠ دارم ، ترجيح ميدم فعلاً همين رو سوار شم . شايد با رفع تحريم ها ماشين درست حسابي مونتاژ شه و بازار رقابتي تَر شه . جك و تيوولي هر دو برند نا معتبر در بازار جهاني هستند .

  15. مصرف سوخت
    در این بخش تیوولی با اختلاف زیاد برتر خواهد بود.
    این یعنی تکنولوژی برتر. والسلام

    1. مقایسه مصرف بنزین با توجه به سایز خودرو و قدرت موتور صورت میگیره بنابراین بهتره s5 با اسپورتیج و توسان مقایسه بشه و بنظرم از هر دوی اونها کمتر میسوزونه و مصرف تیوولی هم باید با کپچر و کیا سول مقایسه بشه که ظاهرا از هردوی اونها بیشتر میسوزونه

      1. شما که خودت میگی با توجه به قدرت موتور! قبل از نظر کارشناسانه میدونی که کپچر موتورش ۱۲۰۰سی سی؟ اصلا تیوولی و کپچر رو از نزدیک مقایسه کردی؟

        1. درسته کپچر ۱۲۰۰ سی سی ولی توربوست. پس قیاس کپچر و تیوولی درسته

        2. امیر آقای عزیز کارشناس محترم کلاس ماشینها به ابعاد اونها و قدرت موتورشون برمیگرده نه حجم موتور تیوولی و کپچر تقریبا هم سایز و از لحاظ قدرت اسب بخار موتور در یک رنج هستن در ضمن به جهت افزایش آگاهیتون میتونین مقایسه های فراوانی که در دنیا بین این دو خودرو انجام شده رو مشاهده کنین همونطور که جک با توسان مقایسه شده

  16. دوستان مقایسه مشخصات این دو تا ماشین به کنار ولی در کل نشانه به روز بودن یک ماشین مصرف بنزین اونه…یعنی هر ماشینی که تو کلاس خودش دارای مصرف سوخت پایینی باشه دارای تکنولوژی روز دنیاس.

    1. من یه mvm 110 جدید دارم متوسط مصرفش صدی ۵ حالا متوجه شدم تکنولوژی ماشین بنده از تیوولی خیلی بالاتره

      1. مشکل دوستمون اینه که mvm110 رو جزء ماشین به حسلب آورده غافل از اینکه اون نزدیک ترین راه برای رسیدن به اون دنیاست

        1. مشکل شما هم اینه که تیوولی جزء ماشینا به حساب میارین نه عزیزم اونم یه آهنپاره مثل بقیه آهنپاره هاست

      2. ببخشید اونوقت شما ماشینت چقدر وزنشه با تیوولی که ۱۳۰۰ کیلو هست مقایسه میکنی؟

        1. آفرین حالا خودت جواب خودتو دادی وزن جک چقدره کلاس و قدرت موتورش چطور پس نمیشه گفت هر ماشینی که مصرف کمتری داره تکنولوژی بالاتری داره تیوولی تو درگ از تندر ۹۰ کلی عقب میوفته چطور دلتون میاد اینهمه پول براش بدین بد تو مسافرت تو یه گردنه یه تندر ۹۰ میاد از بقلتون رد میشه و شما هم در حال افتخار کردن به مصرف بنزین ماشینتون هستین

  17. من فرودین توشیراز ثبت نام کردم ۲۰روز پیش تحویل گرفتم قبل ازاینکه ماشینو تحویل بگیرم انقدر تو سایتای مختلف راجع به ضعف موتورش خوندم که پشیمون شدم ومیخاستم به محض تحویل گرفتن باکپچر یاجکs5عوضش کنم ولی بعدازچندروز رانندگی باهاش به این نتیجه رسیدم که تواین کلاس واین قیمت ماشینی به این خوبی وجود نداره اگه بخوبی بتونین ازگیربکس استفاده کنین هم شتابش اولیه وهم ثانویش خوبه اینکه میگن توسربالایی کم میاره به نظر من درست نیست ونسبت به وزن وقدرتش خوبه صدای موتورش هم تودوربالا خیلی اسپرته واصلا ازاردهنده نیست البته چندتا کمبودداره که یکیش جی پی اسه من همون روز اول که پلاکش کردم لاستیک۲۳۵/۵۰/۱۸انداختم که خیلی کوبش کمتر شد هرکی میخاد بخره شک نکنه
    تاییدیه: ۰۰

  18. با سلام
    شما فرموده بودید که هر دو ۵ ستاره ایمنی دارند
    گمان نمیکنم که ستاره های ایمنی اروپا با ستاره های ایمنی چین قابل مقایسه با شند
    با سپاس

  19. سلام.اصلا با نتیجه ی این مقایسه موافق نیستم.تیوولی یک خودرو کره ای که جایزه بهترین ارگونمی کابین در کره و پنج ستاره ایمنی C-NCAP رو داره.گیربکس ژاپنی ۶ سرعته دوکلاچه داره که اصلا با گیربکس جک اتومات قابل قیاس نیست و بدون شک یه سر و گردن از اوت بالاتره.از نظر کیفیت کابین و اتاق و مونتاژ هم من به کره ای ها بیشتر اطمینان دارم تا چین.و البته به جز این بحث اطمینان واقعا کیفیت رنگ و اتاق تیوولی از جک بیشتره اما ادوات درون کابین زیاد گرون نیستن ولی قابل قبوله.در ضمن کسایی که ۱۷۵ اسب جک رو به رخ میکشن عملکرد موتور مهمه نه قدرتش که تو عملکرد ظاهرا تیوولی موفق تر بووه چون شتابش از جک S5 اتومات بهتره و ماشین بازا میدونن که مملاک کشش در سربالایی هم همین شتابه و ناگفته نمونه که طبق اعلام خود سانگ یانگ این خودرو قابلیت بکسل کردن ۱ تن بار رو داره.و از نظر قیمت هم از جک S5 اتومات ارزون تره.مصرف موتور و اصطهلاکشم کم تره. دیگه قضاوت با خودتون

  20. فقط اینکه کره کجا و چین کجا
    جک فقط میشه گفت در مقایسه با سایر چینی ها ماشین خوبیه ولی جایگاه جهانی نداره برعکس سانگ یانگ…

  21. با سلام خدمت دوستان بنده خودرو تیوولی خریداری نمودام در مجموع خودروی خوبیست ایرادی تا بحال از این خودرو به نظر می رسد حجم صنوق عقب آن می باشد ودیگر ایرادی ملاحظه نشد البته بنده سوار جک شدم اولا صدای توربو شارژ داخل اطاق مشخص است وبه نظر بنده سواریش ترکیبی از سیمرغ قدیمی ونیسان وانت است ولی شتاب و سرعت خوبی دارد البته این خودرو ها نیاز به مرور زمان دارد که بشود قضاوت کرد ونیز سلیقه نیز حرف اول را همیشه می زند .ممنونم انشاالله همیشه موفق باشید

  22. با سلام خدمت دوستان بنده خودرو تیوولی خریداری نمودام در مجموع خودروی خوبیست ایرادی تا بحال از این خودرو به نظر می رسد حجم صنوق عقب آن می باشد ودیگر ایرادی ملاحظه نشد البته بنده سوار جک شدم اولا صدای توربو شارژ داخل اطاق مشخص است وبه نظر بنده سواریش ترکیبی از سیمرغ قدیمی ونیسان وانت است ولی شتاب و سرعت خوبی دارد البته این خودرو ها نیاز به مرور زمان دارد که بشود قضاوت کرد ونیز سلیقه نیز حرف اول را همیشه می زند .ممنونم انشاالله همیشه موفق باشید

  23. سلام.
    این دو خودرو در یک کلاس نیستن و مقایسه آنها صرفا بخاطر نزدیک بودن قیمت، درست نیست.
    ولی قطعا خودروهای کره ای در هر کلاسی، بهتر از چینی ها هستن. مخصوصا در دراز مدت.

  24. سلام دوستان تیوولی قطعا بهتره چونکه هم برند معروفی است وهم جمع وجورتر است.

  25. خیلی عالیه من قبل از جک اسپورتیج داشتم واقعا رانندگی با جک لذتبخش تره ، اتومات دارم و هروز نرمتر و بهتر میشه خیلیییییی ازش راضیم همینطور از انتخابم با اینکه بهم میگفتن چینی نخر ولی هرکی اینو میبینه فکرشم نمیکنه به این خوبی باشه

  26. اسپرتیج داشتی بد جک سوار شدی و رانندگی جکو هنوز قبول داری تیوولی خیلی ماشینه شاخ و کم مصرفییه من دارم و راضییم

  27. اگه میخوایی پولتو بریز بیرون برو تیوولی بخر خخخخخ موتور ۱۶۰۰ تو سربالایی نمیره باید پیاده شی هول بدی خودم الان دارم واقعا پشیمانم تیولی در مقابل جک قابل مقایسه نیست…

    1. ماشینهای فرانسوی استهلاکشون خیلی بالاست. اصلا فرانسوی و فراموش کن. مخصوصا که خدمات پس از فروش ایران خودرو مشخص. البته خدمات رامک فاجعه است!! ولی تو این قیاس باید خدمات پس از فروش و را هم در نظر گرفت

  28. با سلام .برای مقایسه این دو خودرو فقط لازمه دستگیره در دو ماشین رو باز کنید و تمام .اصلا جک در حدی نیست که با تیوولی مقایسه بشه .ضمنا توربو مشکلات خاص خودش رو بعدا به همراه خواهد داشت .

  29. دوستان برای مقایسه کافیه فقط دستگیره در دو خودرو را لمس کنید و تمام . جک اصلا قابل مقایسه با تیوولی نیست و فقط قیمت خوب و مناسب تیوولی در اذهان این مقایسه رو بوجود آورده.

  30. سلام تیوولی ماشین بسیار خوبه من ک سوار شدم ازش جز راحتی چیزی ندیدم تیوولی پیش جک شاه.

  31. دوستان عزیز چرا اینقدر کل کل میکنید روشنه که اگه آبشنهای فراوان ماشینهای چینی نبود هیچکس ریالی بابت این خودروها نمی داد. الان هر چی که بد باشه اول میگن چینیه؟ ولی باید خریداران ماشین چینی این را مد نظر قرار دهند که ماشین که از صفری در بیاد و جذبه اولیش رو از دست بده خیلی زیر قیمت خرید باید بفروشیش. ولی ماشینهای کره ای یا برند های معروف و قابل اعتماد غالبا افزایش قیمت هم دارند. حالا اینکه خریداران ماشینهای چینی که احتمالا هم بشیمون شدن این موضوع رو بر نمی تابند بحث دیگری است.

  32. مردم عزیزماشین چینی اونم جک رونخریدبخداااااشغال ترین ماشینه من دارم پشیمونم کیفیت مونتاژایرانخودروخیلی بعترازجکه بریدماشین کره ای سوارشیدحالشوببریدهرچی باشه ازاین اشغالای چینی خیلی بهتره من که ازخریدجک خیلی پشیمونم بدترازاین ماشین جایی ندیدم

    1. میشه دلایلتونو بصورت منطقی بیان کنید تا استفاده کنیم ممنونم

  33. با سلام خدمت دوستان عزیز در جواب دوستانی که در مورد مصرف سوخت بالا نکاتی را یادآور می شوند لازم به ذکر است که ما داریم در مورد خودرویی ۱۰۰ میلیونی تبادل اطلاعات میکنیم نباید بنزین ۱۰۰۰تومنی یا ۱۵۰۰ تومنی تو خرید ما تاثیر بزاره
    بنابراین برای پول خوتون و اتومبیل مورد نظرتون ارزش قائل شوید شما در نهایت در سال ۱۰۰هزار تومان مابالتفاوت مصرف بیشتر بنزین را پرداخت میکنید.

  34. سلام خدمت دوستان اینجا نوشته قیمت تیوولی ۹۰میلیونه ولی فکر کنم اشتباه نوشته قیمت تیوولی اگه درست فکر کنم حدود ۱۱۴میلیونه شایدم من دارم اشتباه میکنم ممنون میشم دوستان قیمت دقیق تیوولی رو بگن

    1. تیوولی الان رامک اعلام کرده 102900000 تومان ثبت نام اولیه بدون مالیات و …. با تحویل چند ماهه ولی بازار صفرش تا 128000000

  35. جکs5اتومات از هر نظر بی نظیره و سرتر از تیوولیه.موتور خیلی قوی که به راحتی از پس این هیکلش برمیاد و تو جاده و سربالایی ها به راحتی میره و حتی لازم نیست که حالت دنده رو رو دستی بزاری.باید بگم من هم جک سوار شدم هم تیوولی ولی خدایی جک یه چیزه دیگست.موتور تیوولی بسیار ضعیفه و خیلی پرسروصدا.گیربکس جک ساخت شرکت فاو آلمانه ولی گیربکس تیوولی ژاپنیه.دوستانی که میخوان جک بخرن واقعا تصمیم درستی گرفتن این ماشین عالیه عالی

  36. دوستان جک اس۵ از همه نظر فوق العادست و برتر از تیوولیه.من هردوشون سوار شدم و باید بگم از نظر نرمی و قدرت جک یه سروگردن بالاتره.

  37. دوستان من دو ساله جک دستی دارم از هر نظر عالی شتاب ظاهر طراحی دسترسی راننده و داشبورد و ….همه و همه عالی. واقعا اگر باز بخوام انتخاب کنم همین جک رک میخرم
    اصلا تیولی در حدی نیست که بخواهی با جک مقایسش کنی
    در کل بی علت جنسی طرفدار پیدا نمیکنه اگر در سطح شهر نگاه کنید تعداد و فراوانی جک رو نسبت به تیولی میبینید
    من با سرچ در گوگل متوجه شدم تیولی چیه چون اصلا نه اسمش شنیده بودم نه دیده بودم شایدم دقت نکردم ولی جک رو همه میشناسن

  38. با سلام
    من حدود 1 ماهی میشه که تیوولی خریدم اولا حرف مفت که میگن سربالایی نمیکشه تنها و تنها ایراد تیوولی صندوقشه.
    مسله دوم اینکه مگه میشه ماشینی با موتور 2000 و توربو شارژ و اون همه امکاناتی که گفتین قیمتانقدر ارزون باشه
    درضمن ماشین های چین اسم چین رو یدک میکشن که موقع فروش تو قیمتشون خیلی تاثیر داره.
    و کسایی هم که حتی سوار این دو ماشین نشدن الکی تخریب نکنن

  39. تیوولی ماشین خوبیه ولی شرکت وارد کنندش واقعا افتضاحه . بهمن 95 ثبت نام کردم و با گذشت 8 ماه هنوز دعوتنامه هم صادر نشده .موقع ثبت نام میگن تحویل 120 روز کاری ولی الان 240 روزه که از ثبت نامم میگذره . خواهشا اطلاع رسانی کنید و به دوستان خود بگید که به هیچ وجه سراغ رامک خودرو نرن .

  40. سلام
    با سلام خدمت دوستان
    اگه به تلگرام من سر بزنید میبینید که تجربه ماشین های زیاد رو دارم @Saleh0195 این ایدیم هست دوست عزیز سایپا بخر ایران خودرو بخر فرقون بخر درشکه بخر گاری بخر ماشین چینی نخر

  41. تیوولی عالیه، اما جک فوق العادست هر دو را داشتم و الان تیوولی دارم. با جک احساس ی شاسی بلند پرقدرت را دارید. تمام این حرفایی که میگن خودروی چینی و فلان ی مشت نظرات ناکارشناسانه ای هستش که خود طرف از گوشی که تو دستشه تا لوازم منزلش چینیه وازشون راضیه!!! پس نگید چین بده. دوستان نظر غیر مغرضانه ای میدم واقعا جک عالیه از هر نظر هیچ اشکالی توی این ماشین نیست خدمات پس از فروش هم خیلی مهمه ک کرمان موتور عالی کار کرده. توی سربالایی ها به لطف توربو شارژرش عالی کار میکنه . . . بخرید پشیمون نمیشید.

  42. با سلام خدمت دوستان عزیز
    بنده ۱۴ سال تو کار ماشین هستم و هم تیوولی داشتم هم جک دنده ای و هم اتومات با اتومات ۴۳هزار تا رفتم و با دنده ای ۶۴هزار ،واقعا موتور قوی و خوبی داشت ،بنزین سوپر‌زدم و زود به زود طبق گفته های نمایندگی روغن و فیلتر عوض کردم فقط دنده ای ی کوچولو ۱ به ۲صدا میداد که اونم اصلا اذیت نمیکرد ،باید بگم که کیفیت رنگش ی مقدار ضعیفه،تیوولی هم داشتم ۳۵هزار تا باهاش رفتم ،کیفیت خوبی داشت ،ظاهر بیرون و داخلش زیبا بود ولی ماشین کوچیکه ،نسبت به قیمت موتور قوی نداره و از نظر من موتور خوبی نداشت و ضعیف بود ولی جوری نبود که آدمو اذیت کنه،به هر حال من از جک بیشتر راضی بودم و تیوولی هم خوب بود ،جک افت قیمت نداشت و فروش خوبی داشت و فضا و هیکل بیشتر و گنده تری داشت به هر حالا هر ماشینی هم عیب داره هم خوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا