Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به پورشه GT3 RS 911: قدیمی اما اصیل

حدود هشتاد و پنج سال از عمر کارخانه اتومبیل پورشه در شهراشتوتگارت می گذرد، اما مدل ۹۱۱ از سال ۱۹۶۳ به دنیا معرفی شد. این سری اتومبیل‌های پورشه بر پایه مسابقات طراحی شد و یکی از قدیمی ترین خودروهای اسپرت دنیا به شمار می‌آید. اما در اینجا میخواهیم جزئیات این مدل اتومبیل اسپرت که در جولای ۲۰۱۶ به بازار آمده است را کمی مرور کنیم.

Screen Shot 2016-09-01 at 21.26.21

 

نامگذاری:

اگر نگاهی به وبسایت پورشه بیندازیم از مدل‌های مختلف تولیدی سری ۹۱۱ (خوانده می شود نه یازده) را مشاهده می‌کنیم، ولی در وبسایت‌های مختلف مدل‌هایی با اسم پورشه ۹۹۱ را هم می‌بینیم که در اصل نسل هفتم طراحی داخلی سری پورشه ۹۱۱ هستند که از سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه ماشین فرانکفورت به نمایش گذاشته شده‌اند، اما پورشه تمامی مدل‌های این سری را با نام ۹۱۱ در وبسایت خود معرفی می‌کند.

GT3 کوتاه شده Cup Grand Touring Cars است که شامل قوانین وضع شده توسط فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی برای اتومبیل‌های اسپرت است. تا سال ۲۰۱۳ حدود ۲۰ کارخانه اتومبیل سازی اتومبیل‌هایی را بدین منظور طراحی و ساخته‌اند. هیچ محدودیتی برای اندازه و مشخصات موتور در این دسته از خودروها وجود ندارد. وزن اتومبیل‌های GT3 به طور معمول حدود۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ کیلوگرم با قدرت ۵۰۰ الی ۶۰۰ اسب بخار است که پورشه GT3 911 وزن و قدرت کمتری را نسبت به دیگر رقبا به خود اختصاص داده است . نمونه RS در نمایشگاه ماشین ژنو سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد و RS کوتاه شده به زبان آلمانی RennSport به معنی مسابقه اتومبیل‌رانی است.

porsche-zoom-4مشخصات فنی:

موتور۶ سیلندر با حجم ۴ لیتر، گشتاور ۴۶۰ نیوتن متر و قدرت ۵۰۰ اسب بخار قابلیتی به این اتومبیل می‌دهد که تنها در ۳.۳ ثانیه سرعت را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. مصرف سوخت ۱۲.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر با خروجی ۲۹۶ گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر بوده و بیشترین سرعت این اتومبیل ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت است. ابعاد این اتومبیل ۱.۲۹۱ متر ارتفاع، طول ۴.۵۴۵ متر، عرض ۱.۸۸۰ متر بوده و فاصله بین دو تایر ۲.۴۵۶ متر است. وزن تقریبی این غول آلمانی نیز حدود ۱۴۲۰ کیلوگرم است. باک در نظر گرفته شده برای این محصول توان ذخیره ۶۴ لیتر سوخت را دارد. پورشه نام برده دارای ۷ دنده اتوماتیک با کلاج دوگانه بوده و بدین وسیله توان رانندگی در سرعت‌های بالا را برای راننده فراهم می‌سازد.

Screen Shot 2016-09-01 at 21.32.57

آیرودینامیک و طراحی:

۱۲ پره‌های فیبرکربنی در کنار و بالای قوس چرخ‌های جلویی اتومبیل، هوای پرفشار ورودی به چرخ ها را خارج می‌سازد که تنها در اتومبیل‌های مسابقه ساخته شده‌اند. این طراحی، نیروی به جلو راندن خودرو را افزایش می‌دهد. بعد از درب‌های اتومبیل به سمت عقب اگر با دقت نگاه کنیم، ورودی‌ هوا درهر ‌دو سمت، برای خنک کردن موتور که درعقب اتومبیل جایگذاری شده، را می‌بینیم. نمای عقب عضلانی و توپر به نظرمی‌رسد که دلیل آن را می‌توان به تایرهای ۲۱ اینچی پهن عقب نسبت داد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این اتومبیل سقف کم وزن منیزیومی و جای صندوق از نوع کربنی آن است. تمام چراغ‌های این اتومبیل با تکنولوژی LED نصب شده‌اند. از نمای جلو با دو چراغ بزرگ، این اتومبیل شکل قورباغه آماده پرش را تداعی می‌کند.

رنگ بیرونی این اتومبیل در ۴ رنگ، دو رنگ استاندارد سفید و نقره‌ای متالیک و برای دو رنگ سفارشی نارنجی آتشین و ماورابنفش ارائه می‌شود. رنگ صندلی‌های چرمی و داخل کابین تمام مشکی و یا برای سفارشات ترکیبی از مشکی و نارنجی آتشین یا ترکیبی از مشکی و نقره‌ای طوسی رنگ طراحی شده‌است.

Screen Shot 2016-09-01 at 21.37.06

ایمنی:

یکی از ویژگی‌های اتومبیل با کیفیت، ایمنی آن در سرعت‌های بالا است. البته مهارت راننده در کنترل اتومبیل در سرعت‌های بالا هم جایگاه ویژه‌ای دارد. سیستم ترمزدیسکی این مدل پورشه بسیار سبک با قابلیت مهارسرعت‌های بالا را داراست. برای تایرهای جلو، لنت‌های آلومینیومی با ۶ پیستون و برای تایرهای عقب با ۴ پیستون به رنگ قرمز تعبیه شده است. اما نکته جدیدی که به کار بسته اند بزرگتر کردن این دیسک‌ها برای تطبیق‌شان با افزایش قدرت موتور است. ترمزهای این مدل پورشه قدرتمندی خود را در شرایط سخت و طاقت فرسای آب و هوایی هم نشان داده‌اند. پورشه GT3 RS 911 ۶ کیسه هوا شامل ۲ کیسه هوا جلوی سرنشینان اتومبیل، ۲ عددکیسه هوا پرده‌ای کناری جلو و ۲ عدد کیسه هوا کناری جلو با محافظ سر را داراست.

از دیگر فاکتورهای ایمنی، پایداری اتومبیل است که پورشه سیستم PSM یا  Porsche Stability Managment را در این مدل به کار برده‌است. سنسورهایی که همیشه مسیر، سرعت و شتاب اتومبیل را کنترل می‌کنند و در مواقعی که کارایی دینامیک رانندگی از حدود تعیین شده تجاوز نماید در دو مرحله زمانی سیستم‌های اتومبیل را از کار می‌اندازد.

Screen Shot 2016-09-01 at 21.40.28

امکانات:

خودروی مورد بحث ما با انبوهی از امکانات عرضه می شود، اما خریدار نیز می‌تواند گزینه‌های بیشتری به دلخواه خودش اضافه کند، در اینجا ما امکانات اصلی را برای شما توضیح می‌دهیم.

در داخل کابین راننده و سرنشین می‌توانند ارتفاع صندلی خود را برای راحتی بیشتر تنظیم کنند. همین‌طور راننده می توانند ارتفاع فرمان را با توجه به قدش تنظیم کند. در جلوی راننده نمایشگر ۴.۶ اینچی شامل شماشگر سرعت، کیلومتر‌شمار، مقدار سوخت، آمپرسنج و وضعیت تایرها، دمای بیرون، کرنومتر و سیستم موقعیت‌یاب انتخابی را می‌توان دید. چرم، آلکانتارا، کربن و نقره داخل کابین به کاررفته‌است. صندوق درجلو ماشین برای ساک یا چمدان تعبیه شده وهم‌چنین فضای مناسبی در کابین، پشت صندلی ها وجود دارد.

یکی از تکنیک‌های به کاررفته در این مدل مصرف سوخت بهینه با کنترل کردن خروجی دی‌اکسیدکربن است. جالب است که درنظر داشتن تغییرات اقلیمی یکی از فاکتورهای ساخت در این اتومبیل بوده است. نکته قابل توجه دیگر مواد به کار رفته در این مدل تا ۹۵ درصد قابل بازیافت است. تمامی مدل‌های پورشه طوری برای سوخت طراحی شده‌اند که با اتانول بیشتر از ۱۰ درصد کار نمی‌کنند. اتانول تاثیر مستقیمی بر جذب دی‌اکسیدکربن توسط گیاهان دارد و این موضوع از نظر زیست محیطی مهم می‌باشد. درآخر قیمت حدودی این مدل پورشه 175900 دلار آمریکا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.