مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه به طراحی مازراتی لوانته در مقابل رقبای سرسخت خود!

مازراتی با تولید شاسی‌بلند لوانته، گام نخست را محکم برداشت تا بتواند سال ها در بازار خودروهای شاسی‌بلند رقابت کند. لوانته شاید از لحاظ پلتفرم شبیه به برخی دیگر از خودروهای شاسی‌بلند مثل پورشه باشد اما در خود سنت زیبای خودروسازان ایتالیایی را دارد، زیبایی رکن اصلی در طراحی خودروهای ایتالیایی محسوب می‌شود. این خودرو برای اینکه بتواند در بازار رقابت باقی بماند باید با خودروهایی مانند ب‌ام‌و X6، مرسدس بنز GLE کوپه و پورشه کاین رقابت کند. در این مطلب ما این محصول تازه وارد و خوش‌رخ را با رقبای خود مقایسه کرده‌ایم و شما را به دیدن این مقایسه دعوت می‌کنیم.

مازراتی روح خودروهای خود را در لوانته دمیده است اما این خودرو به جای آنکه شبیه به پرچمدار مازراتی باشد، وجه مشترک فراوانی با گیبلی دارد. چراغ‌های جلوی کشیده و باریک با جلوپنجره منحصربه‌فر و میله‌ای محصولات مازراتی ترکیب شده است. در بخش جانبی، خط روی سقف لوانته به‌صورت جمع شده که بسیار شبیه به سایر رقبا است. اسپویلرهای X6 و GLE کوپه بر روی صندوق قرار داده شده‌اند اما لوانته و کاین بر روی سقف خود اسپویلر دارند. اگرچه از عرضه کاین مدت‌ها می‌گذرد اما این خودرو هنوز هم در این رقابت به خوبی می‌تواند مبارزه کند. چراغ‌های عقب لوانته شبیه به مدل گرن‌توریسمو طراحی شده و خروجی اگزوز نیز به‌همین صورت است.

2017-Maserati-Levante-interior

در کابین لوانته، تریم چوبی و چرم بسیار جلوه لوکس و زیبایی به خودرو بخشیده‌اند که نمونه آن را در کواتروپورته دیده بودیم. همانند ورودی‌های هوا در کابین به شکل مستطیل طراحی شده که در کابین محصولات مازراتی این نوع طراحی زیاد دیده می‌شود. حتی مازراتی برای غربیلک فرمان نیز اوج هنر خود را بکار برده و ۳ پره فرمان با ۳ پیکان در لوگوی مازراتی هماهنگ طراحی شده‌اند. لوانته از لحاظ طراحی و زیبایی به خوبی میتواند با دیگر محصولات رقابت کند، این خودرو واقعا یک شروعی قوی برای مازراتی بوده است.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا