مکمل بنزین
آموزش

با این ترفند ساده، یک قابلیت گران قیمت را به خودروی خود بیاورید!

امروزه شاهد رقابت خودروسازان کوچک و بزرگ برای جذب مشتریان هستیم. سطح اولیه رقابت در عرضه کیفیت بهتر‌ و نصب قابلیتها و آپشن‌های متنوع بر روی خودروها انجام می‌پذیرد. یکی از آپشن‌هایی که امروزه بر روی خودروهای گران قیمت عرضه می‌شود، هدآپ دیسپلی (head-up display) یا به صورت مخفف hud هست که اطلاعات صفحه نمایش را بصورت شفاف بر روی شیشه جلوی خودرو منعکس می‌کند.

7

این قابلیت جذاب نه تنها جنبه زیبایی دارد بلکه بیشتر برای دستیابی به سطح بالاتری از ایمنی در رانندگی استفاده می‌شود، انسان در حین رانندگی ناگزیر مدت زمان کوتاهی را باید متوجه صفحه کیلومتر خودرو بوده و‌به اطلاعات مندرج در‌آن دست پیدا کند. همین زمان بسیار کوتاه ممکن است باعث پرت شدن حواس راننده از اتفاقات پیش رو شده و منجر به روی دادن حوادث ناگوار شود. حال اگر اطلاعات صفحه کیلومترشمار خودرو در راستای دید راننده و رو به جلو باشد، می‌تواند باعث افزایش میزان سطح امنیت در‌ رانندگی شود.

4

این آپشن در سال ۱۹۸۸ توسط جنرال موتورز ابداع و برای اولین بار بر روی اولدزموبیل کاتلاس و پونتیاک گرند پریکس نصب شد. هم اکنون خودروسازانی نظیر بنز، بی‌ام‌و، آئودی، هوندا، لکسوس و کمپانی‌های معتبر بر روی تولیدات گران قیمت خود از این قابلیت استفاده می‌کنند.

3

خب اکنون ارتباط مطالب طرح شده با عنوان مقاله ما درچیست؟ همان گونه که ذکر شد این قابلیت هنوز فراگیر نشده و بر روی تعداد بسیار کمی از خودروهایی تعبیه شده است که معمولا در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنند. ما در اینجا یک ترفند ساده را برای کسانی معرفی می‌کنیم که دوست دارند از آن بر روی خودروی نه چندان گران قیمت خود استفاده کنند!

برای شروع به یک گوشی موبایل هوشمند نیاز داریم که تقریبا در دسترس اکثر افراد قرار دارد. یک نگهدارنده ژله‌ای موبایل نیز برای تعبیه گوشی بر روی داشبورد خودرو نیاز داریم که در‌اکثر فروشگاه‌ها و‌ مراکز فروش لوازم جانبی موبایل یافت می‌شود.

1

اکنون بسته به نوع تلفن همراه و سیستم عامل آن باید از مارکت‌های معتبر اقدام به دریافت و نصب یکی از ده‌ها برنامه هدآپ دیسپلی کنیم. به طور مثال در گوگل پلی یا اپ‌استور عبارت hud را جستجو کنید تا برنامه‌های مختلف و اکثرا رایگان در اختیار شما قرار گیرد. برنامه‌های NavierHUD-Free یا Drive Assistant از موارد تست شده با قابلیت‌های مختلف مانند قطب نما، میانگین سرعت، ساعت دیجیتال، نقشه و… هستند.

6

پس از نصب برنامه باید لوکیشن یا جی‌پی‌اس گوشی خود را فعال کنید تا به سیستم ناوبری ماهواره‌ای متصل شوید؛ ضمنا میزان روشنایی صفحه را تا حداکثر بالا ببرید. سپس نگهدارنده ژله‌ای را بر روی داشبور قرار داده و گوشی خود را به سمت بالا بر روی آن قرار دهید.

5

2

حال از این آپشن گران قیمت بر روی خودروی خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا