مکمل بنزین
خبر

۸ خودرو که در مدت زمان ۲۰ سال تبدیل به مدل کلاسیک می‌شوند!

بسیاری از محصولات مانند پنیرهای فرانسوی، سالاد کره‌ای کیمچی که طرفداران زیادی دارند و هر چه از تولید آنها بیشتر گذشته باشد، مزه بهتری خواهند داشت و طرفداران آنها بیشتر می‌شوند برخی خودروها نیز شرایطی مشابه دارند. البته تمام خودروها اینگونه نیستند و بعد از گذشت مدتی از تولید آنها، با عیب‌های فراوان باید بازنشسته شوند. برخی از خودروها که بخش عمده‌ای از آنها را خودروهای آمریکایی تشکیل می‌دهند، بعد از گذشت چند سال از تولید آنها، با کمی تغییرات و رفع ایرادات احتمالی، با نام خودروهای کلاسیک در خیابان‌ها تردد می‌کنند. معمولا کسانی که علاقه به دنیای خودروهای کلکسیونی و کلاسیک دارند، حسی متفاوت به دنیای خودروها دارند و به خودروی خود مانند یک کودک عشق می‌ورزند. تولید محدود یک خودرو باعث می‌شود ارزش آن در زمان تولید بیشتر شود و حتی بعد از اینکه آن خودرو از رده خارج شد، به‌عنوان یک خودرو خاص با قیمت بالا بفروش خواهد رسید. در اینجا شما لیستی را مشاهده می‌کنید که با گذشت ۲۰ سال از زمان تولید آنها، علاقه‌مندان با نگهداری درست از این خودروها، یک ماشین کلاسیک زیبا را در اختیار خواهند داشت.

1. پورشه 911 R

Porsche-911-R_2-640x360

این مدل از سال ۱۹۶۷ به‌عنوان یک خودرو زیبا و اسپرت به جمع ماشین‌های مسابقه‌ای راه پیدا کرد. تنها ۹۹۱ دستگاه از این خودرو تولید شده که مجهز به گیربکس دستی، لاستیک‌های ۲۰ اینچی و پیشرانه ۵۰۰ اسب‌بخاری است. 911 R در حال حاضر یکی از اتومبیل‌های پرطرفدار در جهان محسوب می‌شود. اگر چه بعدها پورشه با تولید مدل ۹۱۸، یک خودرو جدید با فناوری بالا را ارائه داد اما ۹۱۱ R به اندازه‌ای خوب بود که بعد از ۹۱۸ هنوز هم محبوب باشد.

2. نیسان 300ZX تویین توربو

1990 Nissan 300ZX

این خودرو به‌عنوان یک محصول محبوب، مدت طولانی در صدر لیست فروش خودروها قرار داشت (1990’96 در ایالات متحده، 1989-2000 در ژاپن)، 300ZX یک اتومبیل فراتر از زمان شناخته می‌شد. این محصول خودرویی بود که در طول دوره تولید خود، هیچگاه دچار افت نشد و در هر ۲ نسل تولید شده از کیفیت بالایی به خصوص با موتور توئین توربو برخوردار بودند.

3. هوندا S2000 CR

S2000_CR_Ptype_103

S2000 به‌عنوان یک خودرو رودستر در کلوب خودروهای مسابقه‌ای حضوری شکوهمند داشت. تنها 1400 دستگاه از این محصول در کل دوران تولید، ساخته شد و همین باعث شد این خودرو محبوب در حال حاضر به‌عنوان یک خودرو کلکسیونی گران‌قیمت شناخته شود.

4. بی‌ام و M3 (E46)

BMW-E46-M3

این مدل در سال‌های ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۶ به‌عنوان یک خودرو زیبا با عملکر قابل اعتماد در اروپا پادشاهی می‌کرد. بدنه زیبا و آهنی E46 باعث شد این خودرو به‌عنوان یک محصول کلکسیونی زیبا برای لوکس سواران شناخته شود. نگهداری این خودروها قوانین خاصی دارد که کلکسونرها به قواعد بازی آگاهی دارند.

5. فورد موستانگ شلبی GT350

Mustang-Shelby-GT350

در اینجا شما با خودرویی روبرو هستید که به دلیل محبوبیت سهم فروش بالایی را به خود اختصاص داده، از جمله دلایل محبوبیت این خودرو عضلانی آمریکایی می‌توان به صدای اگزوز فوق‌العاده، پیشرانه V8، سیستم ترمز عالی و آیرودینامیک خوب اشاره کرد.

6. جگوار اف تایپ SVR

Jag_FTYPE_SVR_Tunnel_New_York_240316_04_LowRes

نسخه SVR یک ترکیب از زیبایی و سادگی است. زمانی که با این خودرو روبرو می‌شوید، بدنه فیبرکربنی، یک حیوان اسپرت را پدید آورده است که با عملکرد خشن خود شما را مجذوب خود خواهد کرد. کوپه‌ی SVR جگوار سبک‌تر، محکم‌تر، سریع‌تر، پر صداتر از سایر مدل‌ها است. پیشرانه‌ 8 سیلندر 5 لیتری توربوشارژر دار، قدرتی معادل 568 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور را در اختیار خودرو قرار می‌دهد. SVR برای قرن‌ها در کارنامه جگوار باقی خواهد ماند.

7. تویوتا لندکروزر J80

LandCruiser_1786-768x768

در طول تاریخ خودروهای تویوتا 4 × 4 همواره معنی متفاوتی از قدرت را داشته‌اند، و با گذشت زمان نیز تقاضای این محصولات روزبه‌روز بیشتر می‌شود. J80 به‌عنوان یکی از بزرگترین شاسی‌بلندهای تاریخ، با قابلیت آفرود، کابین جادار چرم، یک ظاهر بدون تاریخ انقضا و عملکرد بالا درخشش خوبی داشت.

8. شرولت کامارو 1LE

1LE-Camaro_2

این خودرو با یک طراحی ظاهری متفاوت، جان تازه‌ای به کاماروهای شرولت بخشید که خیلی‌ها را مجذوب خود کرد. چیزی که در این خودرو جالب است، قیمت مناسب آن بوده که از ۳۰.۰۰۰ دلار آغاز می‌شود. ما عاشق ترمز عالی،کیت بدن، صندلی شیک، و چرخ بسیار سبک وزن، 1LE شده‌ایم که این خودرو را به یک خودروی کلکسیونی منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند خودروی خود را با موتورهای 6 و 8 سیلندر سفارش دهند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا