مکمل بنزین
خبر

نگاهی کوتاه به مرسدس بنز E300 مدل ۲۰۱۷

اگر قصد دارید یک اتومبیل سرشار از تکنولوژی داشته باشید، حتما انتخاب شما تسلا بوده است. این کمپانی آمریکایی در تلاش است تا دنیای خودروهای خودران را بزرگتر کند و به خودروهای تخلی رنگ و بوی واقعی بfخشد. اما این خودروها کاملا الکتریکی هستند، اما اگر بخواهید خودروی بنزینی خود ران داشته باشید تکلیف چه می‌شود؟ خب، پس باید مرسدس بنز کلاس E مدل ۲۰۱۷ را به شما معرفی کنیم. این خودرو با موتور بنزینی خود که از نوع چهار سیلندر توربوی ۲٫۰ لیتری است، می‌تواند ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین گیربکس ۹ سرعته اتومات، عملکردی فوق‌العاده را برای شما فراهم می‌کند.

2017-Mercedes-Benz-E300-4MATIC-101-876x535

اگر شما به خودروهای بی‌صدا علاقه دارید این مرسدس بنز یک انتخاب مناسب است، چرا که اگر حتی پدال گاز را تا انتها فشار دهید، بازهم صدایی از اگزوز خارج نخواهد شد. سیستم خودکار خاموش و روشن کردن موتور هنگام توقف بسیار کارآمد و دقیق طراحی شده و چیزی غیر از این، جز مرسدس بنز از هیچ شرکت دیگری انتظار نمی‌رود. شتاب صفر تا ۱۰۰ در مدل E300 4MATIC در حدود ۶.۵ ثانیه خواهد بود. این خودرو وزنی در حدود ۱۸۴۱ کیلوگرم دارد.

مدل جدید کلاس E خیلی سریع و پرشتاب طراحی نشده، و ابعاد آن نیز کمی بزرگتر است. ابعاد بزرگتر باعث شده که فضای سرنشینان عقب بیشتر شود و آنها احساس راحتی بیشتری داشته باشند. اما هنوز هم فضای عقب از آئودی A6 کم‌تر است. کلاس E جدید برای شما تجربه یک خودروی خودران فوق‌العاده را فراهم می‌کند. تجهیزات رانندگی که برای سیستم خودران است با یک پکیج  ۱۰۴۰۰ دلاری عرضه شده که با قیمت پایه ۵۵۵۵۵ دلاری این خودرو، هزینه بالایی برای شما خواهد داشت. برخی از تجهیزات این پکیج شامل، یک دوربین استریو و رادار جلو و عقب برای هدایت بهتر خودرو هستند.

2017-Mercedes-Benz-E300-4MATIC-114-876x535

همانند خودروهای تسلا، می‌توان با فعال کردن کروز کنترل کلاس E فرمان را کاملا رها کرد، ولی این مدت زمان فقط ۶۰ ثانیه خواهد بود و بعد از آن باید مجدد هدایت خودرو را بر عهده بگیرید. البته باید بگوییم که این مدت زمان در مدل‌های قبلی ۱۶ ثانیه بوده است. بنابراین باید بگوییم محصول جدید مرسدس یک خودروی نیمه خود ران است. این خودرو می‌تواند از سایر وسایل نقلیه سبقت بگیرد،زمانی که راهنما را بزنید، خودرو سرعت خود را  به صورت اتوماتیک تنظیم می‌کند و سبقت می‌گیرد و مجدد سرعت را به حالت نرمال بر می‌گرداند. اوج قدرت مرسدس بنز اینجا دیده می شود.

2017-Mercedes-Benz-E300-4MATIC-121-876x535

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا