مکمل بنزین
خبر

رنو مگان RS جدید رویت شد!

جدیدترین مدل از رنو مگان RS که برای رقابت نفس‌گیر با هوندا سیویک Type R، فورد فوکوس ST و فولکس واگن GTI آماه شده، فقط به‌صورت هاچبک عرضه خواهد شد. بر اساس اخبار منتشر شده، تغیرات آیرودینامیکی در مگان RS به‌نحوی بوده تا در پیچ‌های تند و سرعت‌های بالا، عملکرد قدرتمندی داشته باشد و سیستم فرمان آن پاسخگویی دقیق‌تری را نشان دهد.

renault-megane-rs-development-mule-spied-09

براساس همین اخبار، مگان جدید احتمالا شتاب صفر تا صدی کمتر از ۵.۸ ثانیهٔ خواهد داشت، موتور ۲.۰ لیتری توربوی چهار سیلندر این مدل بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مجهز به گیربکس شش سرعته دستی و گیربکس شش سرعته EDC اتوماتیک دو کلاچه خواهد بود. گیربکس دستی به‌دلیل پاسخگویی مناسب، احتمالا بیشتر انتخاب شود، اما در بازارهای آسیایی خودروهای اتوماتیک بیشتر ترجیح داده می شوند.

هنوز زمان عرضه رسمی این خودرو مشخص نشده و بعید به نظر می‌رسد که این مدل امسال به نمایش گذاشته شود و احتمالا در سال آینده شاهد درخشش این هاچبک زیبا خواهیم بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا