مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان نیسان برای مدل‌های مورانو و ماکسیما به دلیل احتمال آتش گرفتن!

کمپانی نیسان به تازگی برای دو مدل از تولیدات محبوب و پرفروش خود، یعنی مورانو و ماکسیما، فراخوان زده است. به گفته نیسان به دلیل مشاهده چند مورد مشکل نشتی در محرک پمپ ABS این خودروها این فراخوان اعلام شده است. مشکل زمانی جدی می‌شود که روغن ترمز نشت کرده برروی مدار الکتریکی تعبیه شده در قسمت پایین پمپ بریزد، که در این صورت خطر اتصال و آتش سوزی افزایش می‌یابد. بدین ترتیب و با ورود سازمان امنیت ترافیک بزرگراه‌ها به این موضوع، دستور فراخوان صادر شده است.

nissan-maxima-2016-1600-08

طبق اطلاع رسانی نیسان، احتمال بروز این مشکل در خودروی سدان ماکسیما مدل 2016 و 2017 و همینطور کراس اوور مورانو مدل‌های 2015 تا 2017 (مخصوصا مواردیکه به سیستم انتخابی کروز کنترل هوشمند مجهز شده‌اند) و مورانو هیبرید مدل 2015 و 2016 وجود دارد. دامنه این فراخوان در کشور آمریکا به حدود 120 هزار دستگاه خودرو می‌رسد. برنامه نیسان برای برطرف کردن مشکل، در مرحله اول بازدید از محرک پمپ در تعمیرگاه‌های مجاز این شرکت، و در صورت نیاز تعویض آن قطعه می‌باشد.

nissan-murano-2015-1600-16

البته هنوز بازه زمانی خاصی برای این فراخوان مشخص نشده است، اما اگر شما مالک یکی از این مدل‌های نامبرده شده هستید، تا قبل از مراجعه به تعمیرگاه مجاز و هنگام روشن کردن خودرو و رانندگی، حواستان به چراغ هشدار ABS باشد. اگر این چراغ به مدت بیشتر از 10 ثانیه روشن ماند احتمال بروز مشکل نشتی و همینطور آتش سوزی وجود دارد. در این موقع بهتر است خودروی خود را در محدوده خلوتی پارک کرده و از آن فاصله بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا