مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه پانامرا استیشن احتمالا سال آینده عرضه خواهد شد

درپی رونمایی از نسل دوم پانامرا در تابستان گذشته، به نظر می‌رسد که پورشه درحال برنامه‌ریزی برای رونمایی از یک نسخه استیشن کاربردی‌تر در سال آینده است. براساس اطلاعات پیشین عرضه پانامرا استیشن بسیار محتمل به‌ نظر می‌رسد.

porsche-panamera-shooting-brake-05-copy-1-copy

صحبت‌های Automotive News با منابع پورشه نشان می‌دهد که احتمالا این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته می‌شود. این خبر عرضه پانامرا استیشن را در سال ۲۰۱۸ تایید می‌کند، چرا که رونمایی از این خودرو در سال ۲۰۱۷ برای عرضه آن در سال ۲۰۱۸ منطقی به نظر می‌رسد. ما یک نمونه اولیه پانامرا را با یک سقف کشیده درحال آزمایش در نوربرگ‌رینگ دیده‌ایم، که نشان می‌دهد پورشه درحال کار برروی خودرویی است که به تولید نزدیک می‌شود. مدیراجرایی پورشه در آمریکای شمالی تایید کرده است که در صورت تولید یک پانامرا استیشن، این خودرو در آمریکا نیز عرضه خواهد شد.

اگر این خودرو تولید شود، در آمریکای شمالی تقریبا بی‌رقیب خواهد بود. البته مرسدس‌بنز CLS شوتینگ‌بریک و آئودی RS 6 آوانت، می‌توانند رقبای این خودرو در بازار اروپا باشند، اما درحال‌حاضر در بازار آمریکا فقط یک استیشن میدسایز لوکس موجود است، که آن‌ هم مرسدس‌بنز کلاس E استیشن است. نسل کنونی این خودرو درحال‌حاضر فقط به صورت E400 موجود است، اما ما انتظار داریم که یک آام‌گ E63 نیز به صورت رسمی در آمریکا عرضه شود. اگرچه کلاس E به خودی‌خود خودروی فوق‌العاده‌ای است، اما هنوز هم سنت‌های خود را دارد و بدنه آن به جای بدنه صاف و شیب‌دار پانامرا استیشن احتمالی، بدنه‌ای قائم است.

porsche-panamera-shooting-brake-02-copy-1-copy

موتور ۶ سیلندر V شکل توربودوقلوی E400 با نیروی ۳۲۹ اسب‌بخار موتور بسیارخوبی است، اما پانامرا به صورت استاندارد از یک موتور ۶ سیلندر  V شکل با نیروی ۴۴۰ اسب‌بخار بهره مي‌برد که این مقدار می‌تواند با انتخاب موتور هیبریدی تا ۴۶۲ اسب‌بخار و با انتخاب موتور ۸ سیلندر V شکل تا ۵۵۰ اسب‌بخار نیز افزایش یابد. همه این موتورها احتمالا برای نسخه استیشن نیز موجود خواهندبود.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا