مکمل بنزین
گوناگونخبر

ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۱۶

یکی از مشکلات خودروهای هیبریدی (hybrid vehicles) و الکتریکی قیمت بالاتر آن‌ها نسبت‌ به خودروهای بنزینی است. همه مصرف سوخت حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دوست دارند،‌ اما افراد کمی حاضرند برای داشتن خودروهایی با مصرف سوختی در این حدود، میلیون‌ها تومان اضافه‌تر بپردازند، حتی اگر بدانند که سودی بیش از مبلغ هزینه شده به دست خواهند آورد. (مردم به دلیلی مشابه خرید لامپ‌های رشته‌ای را به لامپ‌ها کم‌مصرف فلوئورسنت ترجیح می‌دهند.)

تصمیم‌گیری برای خرید چنین خودرویی در سال ۲۰۱۶ بسیار ساده‌تر است. چه خودروسازان برای جبران بنزین ارزان، قیمت خودروهای خود را پایین آورده باشند و یا چه فهمیده باشند که چطور خودرویی با هزینه کم‌تر تولید کنند، درهرصورت چندین خودروی هیبریدی با قیمتی کم‌تر از ۲۵۰۰۰ دلار در بازار موجود است و البته این قیمت، قیمت پیش از اعمال تخفیف‌ توسط نمایندگی‌هاست.

درعین‌حال، بنزین که ارزان‌تر نخواهدشد. مردم در کالیفرنیا برای هر گالن‌ (حدود ۳.۸ لیتر) بنزین حدود ۳ دلار می‌پردازند. بنابراین درصورتی که هرروز مجبور به رانندگی در ترافیک باشند خودروهای هیبریدی را ترجیح می‌دهند.

اگر قیمت خرده‌فروشی مهم‌ترین فاکتور در تصمیم‌گیری برای خرید یک خودرو باشد، چندین گزینه پیش روست. در مقاله به معرفی ۶ تا از ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی موجود در سال ۲۰۱۶ می‌‍پردازیم. فقط خودروهایی که مدل سال ۲۰۱۶ بوده‌اند در این بررسی لحاظ شده‌اند.

۶. کیا اپتیما هیبریدی

2016-optima-hybrid

هیچکس نمی‌تواند درباره یک خودرو اقتصادی مانند کیا اپتیما هیبریدی شکایتی داشته باشد. نوع مقرون به صرفه این سدان میدسایز محبوب، ظاهری دقیقا مشابه نوع بنزینی خود دارد و مصرف سوخت میانگین آن ۶.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در مقایسه با مصرف سوخت ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در مدل استاندارد این خودرو، انتخاب مدل به‌صرفه‌تر کار آسانی است. نسخه‌های هیبریدی اپتیما بدون تخفیف نمایندگی‌ها قیمتی بالغ بر ۲۵۹۹۵ دلار دارند.

۵. فورد فیوژن هیبریدی

fusion-hybrid

خریداران عاشق ظاهر فورد فیوژن هستند و وقتی صحبت از مدل هیبریدی پایه با قیمت ۲۵۱۸۵ دلار می‌شود هیچ مصالحه‌ای در مورد ظاهر خودرو وجود ندارد. ضمنا، کاهش مصرف سوخت در مدل هیبریدی چشم‌گیر است. در مقایسه با مصرف سوخت ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در فیوژن S، مصرف سوخت میانگین هیبرید S، ۵.۴۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (و ۵.۳۵ لیتر در بزرگراه‌) است.  با طرح‌های تشویقی و تخفیفات اعمال شده توسط فورد برروی فیوژن هیبریدی مدل ۲۰۱۶ و مدل‌های پلاگینی Energi، قیمت پایه این مدل به کم‌تر ۲۰۰۰۰ دلار کاهش یافته است.

۴. تویوتا پریوس ۲

prius-two-eco-2016

تویوتا پریوس بازطراحی شده مجددا کم‌ترین مصرف سوخت را با مصرف میانگین ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. اساسا دارندگان پریوس با پمپ بنزین غریبه‌اند. با قیمت پایه ۲۴۲۰۰ دلار، این خودرو تمام امتیازات لازم برای یک سدان میدسایز را دارد. پریوس ۲ اکو با قیمتی بالغ بر ۲۴۷۰۰ دلار کمترین میزان مصرف سوخت را در بین خودروهای غیرالکتریکی دارد. مصرف سوخت میانگین این خودرو ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و فقط قیمتی چند صد دلار گران‌تر از پریوس ۲ دارد.

۳. فورد C-MAX

c-max-hybrid-sel-2016

فورد C-MAX انتخاب هیبریدی بسیاری از رانندگان تاکسی نیویورک است، چرا که مصرف سوختی پایین (به طور میانگین ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) و حجم صندوق عقب مناسب در سبک هاچ‌بک دارد. البته برای خرید مدل ۲۰۱۶ این خودرو نیازی هم به خالی کردن حساب بانکی نیست و می‌توان با ۲۴۱۷۰ دلار این خودرو را خریداری کرد. طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های نمایندگی‌ها در تابستان ۲۰۱۶ قیمت این خودرو را تا ۲۰۰۴۵ دلار نیز پایین آورده است، که آن را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی موجود تبدیل می‌کند.

۲. هوندا CR-Z

2016-honda-cr-z

هوندا CR-Z کوپه یک خودروی عجیب در این فهرست است، چرا که این خودروی مدل سال ۲۰۱۶ فروش ماهانه حدود ۲۰۰ دستگاه دارد. (یادآوری می‌کنیم که این فهرست، مربوط به ارزان‌ترین خودروهاست، نه محبوب‌ترین‌ها.) با مصرف سوخت ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه، خریدارانی که علاقه به خودرویی اسپرت و کوچک دارند برای خرید این خودرو باید ۲۰۲۹۵ دلار بپردازند. ما اقرار می‌کنیم که این فرمول برروی بیش‌تر آمریکایی‌ها جواب نداده است.

۱. تویوتا پریوس C

2016_prius_c

چندین نسخه از پریوس برای مشتریان آمریکایی‌ای که خواهان مصرف سوخت پایین هستند،‌ موجود است. بهترین آن‌ها پریوس ۲ و ۴، خودروهایی با سایز استاندارد و با قابلیت ارتقای طراحی داخلی و تکنولوژی‌های موجود در خودرو هستند. پس از آن‌ها پریوس V با قیمت ۲۶۶۷۵ دلار قرار دارد، که بزرگ‌ترین خودروی این گروه با احساسی مشابه یک سدان میدسایز است. ارزان‌ترین و کوچک‌ترین خودروی این گروه نیز پریوس C، مدلی کامپکت با مصرف سوخت میانگین ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. خریداران برای خرید این خودرو باید ۱۹۵۶۰ دلار بپردازند.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا