مکمل بنزین
گوناگونخبر

وقتی خودروهای خودران لبخند می‌زنند!

خودروهای بدون راننده با وعده کاهش ترافیک در شهرها و به وجود آوردن جاده‌هایی امن‌تر پا به خیابان‌ها نهاده‌اند؛ اما این خودروها نمی‌توانند با عابران پیاده تعامل خوبی داشته باشند. در واقع نبود راننده در این خودروها، باعث می‌شود که عابران پیاده توانایی برقراری ارتباط چشمی و بدنی خود را با خودروها از دست بدهند. برای حل این مشکل یک شرکت سوئدی با توسعه خودروهای خودران، به آنها توانایی لبخند زدن بخشیده است!

semcon-smiling-car-2-png

تیم هشت نفره این شرکت سوئدی به دنبال پرکردن خلا وجود رانندگان در خودروهای خودران و کمک به عابران پیاده است. در واقع زمانی که هیچ راننده‌ای پشت فرمان یک خودروی خودران حضور ندارد، مردم برای عبور و عدم عبور از جلو خودرو و یا اطراف آن مردد هستند.

سیستم ابداعی اعضاء این شرکت سوئدی، با استفاده از یک فلش بسیار بزرگ در جلو پنجره‌ای خودرو و با حالتی لبخند گونه، به عابران پیاده اطمینان می‌دهد که مسیر روبروی خودرو برای عبور آنها امن است! در واقع جلو پنجره‌ای جدید این شرکت سوئدی، با استفاده از تعداد زیادی سنسور، دوربین‌های ردیاب پیشرفته و سنسورهای لیزری، مسیر عابران پیاده را رهگیری کرده و به درک بهتری از حرکات عابرین پیاده دست پیدا می‌کند.

semcon-smiling-car-1-png

هنگامی که هیچ عابری در مقابل خودروی خودران این شرکت سوئدی تردد نمی‌کند؛ لبخند مذکور از بین رفته و به یک خط صاف تبدیل خواهد شد. در تصاویر نمایشی و تبلیغاتی این شرکت سوئدی، از مزدا 6 استفاده شده است؛ اما هیچ اشاره‌ای به وابستگی و توسعه مشترک ایده شرکت سوئدی و کمپانی مزدا نشده! همچنین هیچ اشاره‌ای به کارایی‌ها و نمایش اطلاعات بیشتر توسط سیستم مذکور در خودروهای خودران نشده است.

کارین اکلوند یکی از مسئولان شرکت سوئدی Semcon درباره ابداع این شرکت می‌گوید: «لبخند خودرو با افراد ارتباط برقرار کرده و ایده‌ها و فن‌آوری‌های غیر ضروری را کنار می‌گذارد».

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا