مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنج روور و دیسکاوری اسپورت، هیبرید می‌شوند!

با این‌که رنج روور از سال ۲۰۱۳ در حال تولید خودروی هیبرید با موتور V6 دیزل است، اما با این‌حال این شرکت درحال طراحی پیشرانه‌ی جدید بنزینی چهارسیلندر ۲۹۵ اسب‌بخاری است. براساس گفته‌های یکی از مهندسین این شرکت، آن‌ها در حال طراحی و ساخت موتور الکتریکی هیبریدی خودشان هستند. در واقع موتور جدید باید با ساختار رنج روور قبلی سازگار باشد و بتواند با جعبه دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته به خوبی کار کند.

cac40lrs021b021001_2
باتری‌ها در زیر صندوق‌عقب خودرو جا داده‌شده‌اند و ظرفیت آن‌ها هنوز تایید نشده‌است. چیزی که انتظار می‌رود این است که با توجه به اندازه‌ی خودروهای فوق، باتری‌ها بتوانند مسافتی حدود ۳۰ مایل را پشتیبانی کنند.
سیستم فعلی هنوز ۲۰۱ اسب‌بخار با گشتاور ۳۳۲ پوند بر فیت تولید می‌کند. این مقدار به نسبت ۱۱۳ اسب‌بخار BMW X5 xDrive 40e بسیاربیشتر است و آن را تبدیل به حریفی جدی برای دیگر خودروها می‌کند. این BMW، صفر تا صد کیلومتر برساعت را در ۶.۵ ثانیه طی می‌کند و انتظار می‌رود رنج‌روور بتواند خیلی بهتر نیز عمل کند.
دیسکاوری اسپورت نیز قرار است به سیستم هیبریدی مجهز شود که البته این پروژه به نسبت رنج‌روور، پروژه‌ی پیچیده‌تری است. زیرا این خودرو از یک موتور سه‌سیلندر دیزلی مجهز شده به توربوشارژر و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. نسخه نامبرده همچنین از یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولت برای پمپ آب و سیستم خنک کننده استفاده می‌کند.

2015-land-rover-discovery-sport-rear-three-quarter
استفاده از موتور سه‌سیلندر دیزلی، مشکلات پالایشی متعددی نیز ایجاد می‌کند. برای همین سیستم هیبرید این خودرو هم نقش نیرودهنده به چرخ‌ها را برعهده دارد و هم نقش گیرنده‌ی آلودگی‌های موتور دیزلی.
موتور الکتریکی این خودرو تنها ۲۰ اسب‌بخار تولید می‌کند که این موتور تنها در شتاب‌دادن به خودرو کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا