مکمل بنزین
گوناگونخبر

یک فولکس‌واگن بیتل چقدر می‌تواند سریع باشد؟

همه چیز بستگی به اصلاحات صورت گرفته روی خودرو دارد، اما وقتی یک خودرو عبارت LSR را در نام خود دارد، سرعت تنها نتیجه آن خواهد بود.

volkswagen-beetle-lsr-4

عشق سرعت بودن همیشه خوب است. همین عشق موجب ساخت خودروهایی جذاب با تنظیمات موتورهایی به مراتب جذاب‌تر شده است. وقتی که شما با خودرویی با عبارت LSR در نام آن مواجه می‌شوید، باید بدانید که LSR مخفف Land Speed Record و به معنای بیش‌‌ترین سرعتی است که یک شخص بااستفاده از یک خودرو برروی زمین به ثبت رسانده است، درست مانند فولکس‌واگن بیتل LSR. این خودرو توسط THR Manufacturing برای گروه فولکس‌واگن در آمریکا و برای حرکت در بیابان‌ نمک بونویل واقع در یوتای آمریکا و با هدف رسیدن به بیش‌ترین سرعت ممکن در یک محدوده اندازه‌گیری شده، ساخته شد. این خودرو برای چقدر بیش‌تر از حداکثر سرعت ۱۳۰ مایل‌برساعت خودروی اصلی خود مدیریت شده بود؟

volkswagen-beetle-lsr-1

خیلی بیش‌تر! موتور خودروی اصلی ۲۱۰ اسب‌بخار نیرو و ۲۰۷ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند و در ۶.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل‌برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز ۱۳۰ مایل‌برساعت است. اما نسخه LSR از یک موتور ۴ سیلندر EA888 TSI اصلاح‌‌‌شده با یک توربوشارژر جدید، پیستون‌ها و شاتون‌های فورج شده و میل‌بادامک‌های بزرگ‌تر بهره می‌برد و خروجی‌های آن به ۵۴۳ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۱ پوند-فوت افزایش یافته بود. برای مقابله با دشت،‌ این خودرو به یک دیفرانسیل با لغزش محدود، سیستم تعلیق با ارتفاع پایین‌تر و رینگ‌ها و تایرهایی ویژه که مخصوص بیابان‌های نمک هستند، مجهز شده‌ بود. دو چتر نجات هم برای کاهش سرعت این حشره سریع پس از انجام تست، به خودرو متصل شده و مطابق انتظار، داخل خودرو نیز برای مسابقه آماده شده بود.

volkswagen-beetle-lsr-3

با رانندگی پرستون لرنر، این فولکس‌واگن LSR به سریع‌ترین بیتل موجود در کتاب رکوردها تبدیل شد. پس از طی مسافت یک مایل، بیتل LSR موفق به ثبت سرعت خارق‌العاده ۲۰۵.۱۲۲ مایل‌بر‌ساعت (حدود ۳۳۰ کیلومتربرساعت) در ایونت World of Speed شد. پرستون در این‌باره می‌گوید “اگر نمک این‌قدر اذیت نمی‌کرد ما قدرت کافی برای ثبت سرعتی بیش‌تر را هم داشتیم. اما دیدن یک لحظه‌ای ۲۰۸ مایل‌برساعت برروی کیلومترشمار دیجیتال خودرو،‌ تجربه‌ای است که هیچ‌گاه فراموشش نخواهم کرد.” حالا ما انتظار داریم که این خودرو را در ایونت‌های دیگر هم ببینیم،‌ چرا که استفاده از یک خودرو برای فقط یک ایونت کار بیهوده‌ای است. آفرین به گروه فولکس‌واگن آمریکا!

 

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا