مکمل بنزین
گوناگونخبر

تسلا امشب بروزرسانی می‌شود!

بسیاری از صاحبان خودروهای تسلا، امشب یک بروزرسانی نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند. ایلان ماسک رئیس کنونی کمپانی تسلا، درباره این بروزرسانی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته است: « انتشار این بروزرسانی تدریجی بوده تا مشکلی به وجود نیاید. بروزرسانی مذکور برای تمام خودروهای تسلا در سراسر جهان یکسان نیست و به دلیل تنظیمات و برنامه‌های محیطی مختلف، بلافاصله در اختیار همگان قرار نمی‌گیرد. در نسخه 8 نرم‌افزار تسلا،  تقریبا همه چیز با تغییرات عمده‌ای نسبت به نسخه پیشین در اختیار صاحبان خودروهای تسلا قرار می‌گیرد».

2015-612960tesla-model-s-autopilot1

ماسک جزئیات بیشتری درباره تغییرات جدید سیستم نرم‌افزاری تسلا فاش نکرده است؛ اما او به این نکته اشاره می‌کند که از ویژگی‌های نرم‌افزار جدید تسلا، کنترل دمای داخل خودرو برای حفاظت از کودکان و حیوانات خانگی است! چنان که دمای داخل خودرو به 40 درجه سانتیگراد برسد؛ خودرو به طور خودکار برای کاهش دما اقدام می‌کند. این قابلیت جدید میزان مصرف انرژی را 20 درصد افزایش خواهد داد.

نسخه 8 نرم‌افزار تسلا؛ توانایی خودرو را در آزادراه‌ها و جابجایی بین خطوط افزایش داده است. این سیستم بیش از پیش به سنسورها و رادارهای تسلا متکی شده و سریع‌تر اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کند. سیستم جدید توانایی تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و… را دارد و در صورت بروز هر مشکلی آن را به راننده و سرنشینان خودرو اطلاع می‌دهد.

آخرین بروزرسانی نرم‌افزار تسلا، به تاریخ 19 سپتامبر بر می‌گردد که بلافاصله پس از انتشار آن، هکرها توانستند راه نفوذ و از کار انداختن خودروهای تسلا را پیدا کنند. این باک امنیتی توسط مهندسان چینی کشف شد و در سریع‌‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات صورت گرفت.

بزودی اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری درباره نسخه 8 نرم‌افزار تسلا منتشر خواهد شد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا