Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آئودی A4 کواترو 2017 به آپشن جعبه دنده دستی هم مجهز شد!

یکی از مواردیکه همیشه در مورد خودروهای سدان لوکس دیده می‌شود، اصرار خودروساز در استفاده از جعبه‌دنده‌های اتوماتیک است. البته بیشتر خریداران و سلایق موجود در این زمنیه، رای به اتوماتیک بودن می‌دهند اما هستند علاقه‌مندانی که تکمیل لذت رانندگی را در جعبه‌دنده‌های دستی می‌دانند. به همین دلیل کمپانی آئودی برای پوشش این حداقل سلایق هم که شده تصمیم گرفته تا مدل 2017 سدان لوکس آئودی A4 کواترو را به جعبه دنده دستی هم مجهز کند تا لذتی وصف نشدنی از رانندگی را در کنار سیستم منحصر به‌فرد چهار چرخ متحرک ارائه کند.

2017-audi-a4-review-12

تا قبل از این، آئودی این خودرو را فقط با یک سیستم انتفال نیروی بسیار پیشرفته از نوع 7 سرعته اتوماتیک S ترونیک دوکلاچه معرفی کرده بود اما حالا بدون اینکه نیاز به پرداخت مبلغ اضافی باشد، خریداران می‌توانند هنگام سفارش خودرو گزینه جعبه‌دنده 6 سرعته دستی را به جای نوع اتوماتیک آن انتخاب کنند. این گزینه برای هر سه مدل این خودرو یعنی پرمیوم، پرمیوم پلاس و پرستیژ در نظر گرفته شده، و این یعنی دنیایی از امکانات سطح بالا در کنار جعبه دنده دستی در اختیار خریداران قرار دارد.

2017-audi-a4-review-1

در سیستم انتقال نیروی دستی این خودرو، آئودی از یک حالت رانندگی ویژه تحت عنوان اسپرت پلاس استفاده کرده که درکنار قابلیت فرمان پذیری دینامیک و همینطور سیستم تعلیق تطبیقی اسپرت، ترکیبی فوق‌العاده را در اختیار راننده قرار داده که پیش از این مشابه آن فقط در مدل سریعتر آئودی S4 استفاده شده بود. در بازار آمریکا از رقبای نزدیک به آئودی A4 که هم به جعبه‌دنده دستی مجهز باشند و هم سطح وسیعی از آپشن‌های سطح بالا را ارائه دهند، فقط می‌توان به بی‌ام‌و 340i xDrive بسیار گران قیمت و کادیلاک ATS 2.0T اشاره کرد.

2017-audi-a4-review-16

در تست‌های انجام شده برای آئودی A4 کواترو با جعبه‌دنده اتوماتیک S ترونیک، که به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژردار با قابلیت تولید 252 اسب بخار قدرت مجهز شده، عملکرد شگفت آوری به ثبت رسیده به‌طوریکه در شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر برساعت، ثانیه شمار عدد 5.6 را نشان می‌داد. در این تست تعویض دنده‌ها بسیار سریع ارزیابی شد و حس رانندگی هم کاملا نرم و راحت بود. اما با اجرای همین فرآیند برای نوع جعبه دنده دستی، چاشنی هیجان بواسطه درگیر کردن دست راست و پای چپ، به رانندگی اضافه شد اما عملکرد شتاب‌گیری با تاخیر بسیار ناچیزی، برروی 5.7 ثانیه به ثبت رسید. آئودی A4 کواترو 2017 قرار است با سیستم جعبه دنده دستی تا چند ماه دیگر و با قیمت پایه 40 هزار دلار وارد بازار فروش شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.