مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

۱۰ موتورسیکلت برتر سال ۲۰۱۶!

اگر به دنیای موتور سیکلتها علاقه دارید، پس حتما دوست دارید بدانید که در سال جاری میلادی که آرام آرام به پایان آن نزدیک می‌شویم، چه محصولاتی در رتبه‌های برتر بازارهای جهانی بوده‌اند؛ ما نگاهی به ۱۰ موتورسیکلت برتر سال ۲۰۱۶ انداخته‌ایم، بگذارید کمی مرورشان کنیم.

۱) سوزوکی SV650

1-suzuki

این موتورسیکلت برگرفته از مدل اصلی تولید سال ۱۹۹۹ میلادی است که موتور یکسانی با سری SFV دارد، اما سوزوکی اعلام کرده ۱۴۰ قطعه این موتورسیکلت متفاوت از سری SFV هست. توان خروجی آن ۷۵ اسب بخار تخمین زده شده و وزن آن نسبت به مدل‌های دیگر سوزوکی کمتر است. سوزوکی SV650 قیمتی حدود ۷۹۰۰۰ دلار دارد.

۲) هندی اسکات شصت 

2-indian-scout-sixtymd

این موتورسیکلت توان خروجی ۱۰۰ اسب بخار با گنجایش ۱۱۳۳ سی‌سی قیمتی بالاتر ۱۱۰۰۰ دلار دارد؛ هم‌چنین مدل شصت یک دنده کمتر از مدل اصلی اسکات ( ۵ دنده به جای ۶ دنده) دارد اما این موتورسیکلت از فنربندی بسیار قوی برخوردار است که همین باعث بالا رفتن قیمت این موتورسیکلت شده است.

۳) دوکاتی Scrambler Sixty2

3-ducati-scrambler-sixty2

راندن این موتورسیکلت عقل و هوش آدم را می‌برد، موتورسیکلت‌های دوکاتی ایتالیایی بسیار محکم و مقاوم ساخته شده‌اند که همین دلیلی برای قیمت ۸۰۰۰ دلاری این وسیله است که به نظر منصفانه می‌رسد. این مدل توان خروجی ۴۱ اسب بخار و گنجایش ۳۹۹ سی‌سی دارد. این مدل سریع‌ترین مدل‌ دوکاتی نیست و در ارزیابی‌ها بهترین موتورسیکلت برای افراد قد کوتاه و تازه‌کار شناخته شده‌است.

۴) کاوازاکی Z800

4-kawa-z800

یکی از بهترین موتورسیکلت‌های اسپرت برای مسابقات موتورسواری است که قیمت مناسبی حدود ۸۴۰۰ دلار دارد. رانندگی با این مدل برای مسافرت‌های روزانه بسیار روان و راحت هست. اولین موتورسیکلت از سری Z که ممکن است در طول زمان شاهد ارتقا قطعات و رفع نواقص باشد.

۵) ترایامف Bonnville Street Twin

5-triumph-street-twin

این مدل دارای طراحی فوق‌العاده، موتور و شاسی بسیار قوی است که نوع Street Twin جعبه دنده ۵ سرعته، گنجایش ۹۰۰ سی‌سی و گشتاور ۵۹ پوندـ فوت دارد. در این موتورسیکلت انگلیسی پورت USB برای شارژ در زیر صندلی راننده و سیستم کنترل الکتریکی تکنولوژی‌های به کار رفته هستند. بهترین قیمت برای این موتورسیکلت ۸۷۰۰ دلار تخمین زده شده است.

۶) یاماها SR400

6-yamaha-sr400-2016

یاماها یکی از برندهای محبوب موتورسیکلت در سراسر جهان مدل SR400  را دهه ۱۹۷۰ به بازار معرفی کرد و از آن زمان تا به حال تغییر اساسی در این مدل نداده؛ در سال قبل وارد ایالات متحده این مدل دوباره معرفی شد که توانست فروش خوبی داشته باشد. این مدل تک سیلندر با گنجایش ۴۰۰ سی‌سی یکی از ۱۰ موتورسیکلت برتر است که با قیمتی حدود ۵۹۹۰ دلار به فروش می‌رسد.

۷) کی‌تی‌ام Duke 390

7-ktm-duke-200

این موتورسیکلت مسابقه‌ایی با طراحی عضلانی، با گنجایش ۳۷۳ سی‌سی، بسیار کم وزن است. به دلیل ناشناخته بودن برند آن قیمتی حدود ۴۹۹۰ دلار دارد.

۸) استار Bolt C_Spec

8-star-bolt-r

در سال ۱۹۹۴ میلادی یاماها تولید موتورسیکلت‌های استار را به دنیا معرفی کرد که سری کروزر موتورسیکلت‌‌ها برای بازار آمریکا شد. مدل Bolt با قیمت پایین توانست بالاترین فروش را در سال ۲۰۱۴ داشته باشد. این موتورسیکلت دارای گنجایش ۹۲۴ سی‌سی با فنربندی فوق‌العاده رانندگی را برای مسافت‌های طولانی راحت می‌کند. بهترین قیمت برای این مدل ۸۶۹۰ دلار است.

۹) هوندا CBR300R

9-honda-cbr

یکی از محبوب‌ترین برند‌های موتورسیکلت در ایران هوندا است، این کمپانی مدل اسپرت این موتورسیکلت را نیز ارائه کرده که موتور تک سیلندر با گنجایش ۲۸۶ سی‌سی، وزن ۳۵۷ پوند و ترمز ABS جایگزین مدل CBR250R شده که بدون هیچ نگرانی می‌توان در خیابان‌های خیس با سرعت رانندگی کرد. قیمت حدودی این موتورسیکلت ۴۷۱۹ دلار است.

۱۰) هارلی دیویدسون Softtail Slim

10-harley-softtail

موتورسیکلت‌های این کارخانه با قیمت‌های بالا شناخته شده‌اند که قیمت این مدل هم در بازار تقریبا ۱۵۰۰۰ دلار است. حجم موتور آن ۱۰۳ اینچ مکعب با گشتاور ۱۰۰ پوندـ فوت، یکی از۱۰ موتورسیکلت‌ برتر سال ۲۰۱۶ شناخته شده‌است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از کی تا حالا یکی از معروفترین کمپانی موتورسازی شد ناشناخته :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا