مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

۱۲ خودرو که نباید صفر آنها را خرید!

گاهی اوقات خرید خودرو دسته دوم یکی از برد‌های هر فرد در زندگی‌اش می‌شود؛ زیرا با پرداخت هزینه کمتر دارای وسیله نقلیه شده، حتی بعضی از خودروهای جدید ۳۰ درصد از قیمت‌شان بعد از یک سال ورود به بازار افت پیدا می‌کند. البته این موضوع در مورد بعضی از خودروها در کشور ما برعکس است و قیمت خودروها بالاتر می‌رود.

در هر حال شما برای خرید وسیله نقلیه دست دوم پول کمتری را از صفر آن پرداخت خواهید کرد. این گفته بیشتر در خودروهای لوکس صدق پیدا می‌کند برای مثال اگر شما خودرو مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۶۰ هزار دلار خریداری کنید برای فروش آن در سال بعد چیزی حدود ۴۰ هزار دلار دریافت خواهید کرد. بیشتر اوقات خودروهای مدل قدیمی قیمت کمتری نسبت به مدل‌های سال جاری دارند.

بیشتر خریداران اتومبیل دسته دوم به سراغ مدل‌های سدان بزرگ و کراس‌اوورها می‌روند. ما نگاهی به ۱۲ خودرو، مطابق وب‌سایت iSeeCars که بهتراست دسته دوم آنها خریداری شوند می‌اندازیم.

۱۲) بیوک رگال

2016-buick-regal-gs_2

اگر به فکر خرید این خودرو هستید و بعد از یک یا دو سال اگر بخواهید آن را ارتقا بدهید، خرید مدل صفر این خودرو کار اشتباهی است. در تحقیقات iSeeCars قیمت خودروی صفر بعد از یک سال کار کردن ۳۱.۲ درصد کاهش می‌یابد. قیمت صفر این خودرو چیزی حدود ۳۰۰۰۰ دلار، اما قیمت دست دوم آن ۱۸۴۷۵ دلار خواهد بود.

۱۱) کرایسلر ۳۰۰

chrysler-300

خریداران مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کرایسلر ۳۰۰ تقریبا ۳۱.۷ درصد از پول پرداخت شده را بعد از فروش یک سال از دست داده‌‌اند. یکی از دلایلی که خریداران اولیه تمایل به فروش این خودرو را دارند فضای کم این سدان است که باعث شده حدود ۱۱۵۲۵ دلار از قیمت اولیه این خودرو پایین بیاید.

۱۰) کادیلاک ATS

2016-cadillac-ats-v-coupe-026-e1438635037359

خریداران خودروهای لوکس اصولا سال اول فروش این خودروها به سراغ آن‌ها نمی‌روند تا مقداری قیمت افت پیدا کند، قیمت این خودرو بعد از یک سال ورود به بازار ۳۱.۸ درصد کاهش می‌یابد و خریداران با یک سال صبر کردن معادل ۱۳۳۵۱ دلار از پول خود را ذخیره می‌کنند.

۹) فیات ۵۰۰

500-easy-exterior-05

فیات یکی دیگر از برندهای اتومبیل که قیمت‌ خودروهای دسته دوم آن‌ها بسیار کمتر از خودروهای صفر هست؛ خریداران خودروهای جدید فیات ۵۰۰ حدود ۳۱.۹ درصد ضرر می‌کنند اگر بخواهند خودرویشان را بعد از یک‌ سال استفاده به فروش برسانند. پس اگر می‌خواهید فیات ۵۰۰ بخرید بهتر است به سراغ مدل دسته دوم آن که قیمتی حدود ۱۳۰۰۰ دلار دارد بروید، درحالیکه برای صفر آن باید ۱۹۱۰۰ دلار بپردازید!

۸) جگوار XF

2016-jaguar-xf-s-front-three-quarter-motion-closer-crop

بر اساس اعداد و ارقام معاملات خودرو، اکثریت خریداران این مدل لوکس بعد از یک سال استفاده آن را به فروش می‌رسانند. مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ این خودرو سقوط قیمت ۳۲.۳ درصدی را در بازار داشته‌اند؛ که این به معنای ۱۹۹۶۶ دلار ضرر برای مالکان اولیه بعد از رانندگی یکساله این خودروهاست. قطعا خریداران دسته دوم جگوار XF از قیمت این خودرو راضی‌تر خواهند بود.

۷) لینکن MKZ

13lincolnmkzhybrid_08_hr-1024x540

طراحی‌های جدید لینکن MKZ با سپرهای جلو و عقب متفاوت و دیگر قسمت‌ها باعث شده تا دلیل خوبی برای فروش مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶  به مالکان این خودروها بدهد. براساس داده‌های معاملات خرید و فروش، قیمت اولیه این خودرو لوکس سایز متوسط از ۴۱۹۱۳ به ۲۷۷۳۶ دلار برای فروش دست دوم رسید که کاهش ۳۳.۸ درصد قیمت این خودرو را نشان می‌دهد.

۶) نیسان ماکسیما

2014-nissan-maxima-exterior

یکی دیگر از خودروهایی که قیمت‌شان بعد از یک سال مالکیت بسیار پایین می‌آید نیسان ماکسیما است که جای بسیار تعجبی برای خریداران این خودرو دارد زیرا این مدل مشتریان بسیاری دارد، اما با طراحی دوباره مدل ۲۰۱۵ باعث شد که قیمت مدل ۲۰۱۴ آن ۳۴ درصد پایین بیاید؛ چیزی در حدود ۱۲۴۶۹ دلار از قیمت اصلی ۳۶۶۵۰ دلاری از این خودرو کم می‌شود.

۵) کیا کادنزا

2016 Cadenza

این خودرو تقریبا ناشناخته مانده؛ در جدول فروش خودروهای سدان سال ۲۰۱۶ جایگاه ۲۲۳ را دارد. با طراحی دوباره و تغییرات جزئی برای مدل ۲۰۱۶ باعث شد که قیمت مدل ۲۰۱۵ آن ۳۴.۳ درصد بعد از یک سال بودن در بازار کاهش یابد. اما باید ذکر کرد که مدل ۲۰۱۶ آن بسیار شبیه مدل ۲۰۱۵ آن است پس تفاوت زیادی در طراحی این دو مدل نخواهید دید.

۴) مرسدس C250

2015_mercedes-benz_c-class_c250_2dr_coupe_18l_4cyl_turbo_7a_3481949

قیمت این خودرو هم مانند دیگر خودروهای این لیست با طراحی مدل‌ جدید کلاس C کوپه افت شدیدی پیدا کرد. خریدار دست دوم این اتومبیل می‌تواند ۱۵۲۴۷ دلار ذخیره کند زیرا قیمت خودرو صفر آن ۴۴۵۴۴ دلار هست که به معنای سقوط ۳۴.۳ درصدی قیمت اولیه است. در بسیاری از نظرخواهی‌ها مالکان دست دوم  این خودرو بسیار از کیفیت و قیمت آن راضی بوده‌اند.

۳) ولوو S60

Volvo S60 - model year 2016

بعضی از خودروها با گذشت زمان قیمت خود را از دست می‌دهند، اما این مدل ولوو ۵ ستاره ایمنی را از NHTSA کسب کرد و توانست در جایگاه خودروهای با ایمنی بالا در جهان قرار بگیرد. قیمت این خودرو بعد از یک سال استفاده حدود ۳۴.۴ درصد (که معادل ۱۴۲۰۴ دلار است) کم شده اما همچنان یکی از اتومبیل‌هایی پرطرفدار در بازار جهانی است.

۲) لینکن MKS

2015-lincoln-mks-1024x748-e1474130389638

مالکان مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ لینکن MKS با آمدن مدل جدید لینکن که تصمیم به فروش آنها را داشتند ضرری برابر کاهش ۳۴.۵ درصد از قیمت اولیه (حدود ۱۶۰۳۹ دلار کاهش) را تجربه کردند ولی در روی دیگر سکه خریداران دست دوم برای این مدل ۳۰۰۰۰ هزار دلار پرداخت کردند که در بازار دو سال قبل قیمت آن حدود ۴۶۰۰۰ دلار برای مشتریان اولیه بود.

۱) فیات 500L

2016_fiat_500l_pop_4dr_wagon_14l_4cyl_turbo_6m_6972764

توصیه برای خریداران اتومبیل‌های فیات همیشه خرید نوع دست دوم آنهاست زیرا قیمت این خودروها نوسان زیادی در بازار دارند. مالکان اتومبیل صفر مدل ۲۰۱۶ برای فروش آن حدود ۸۰۹۶ دلار را ازدست می‌دهند که برابر ۳۴.۶ درصد از قیمت اولیه این خودرو است؛ بنابراین همیشه از قیمت مدل دست دوم فیات 500L اطلاع پیدا کنید!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا