مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

چرا این 5 خودرو برای مردم عادی جذابیتی ندارند؟

اگر جزء علاقه‌مندان به حوزه خودرو هستید و درباره مدل‌ها و انواع آن اطلاعات بالایی دارید، احتمالا پیش آمده که از دوستان و آشنایان شما علایق و سلیقه شما در رابطه با خودرو را جویا شده باشند ولی گزینه‌های معرفی شده نتوانسته نظر آنها را جلب کند! و یا اینکه از شما برای خرید خودروی جدید مشورت خواسته‌اند اما نظر شما خیلی به مذاق آنها خوش نیامده است!

شاید شما از استایل خودروهای اسپرت هاچ‌بک و یا استیشن خوشتان می‌آید اما طرف مقابل یک سدان را ترجیح می‌دهد. بنابراین همیشه این را در ذهن داشته باشید که سلایق افراد همانطورکه در انتخاب عطر و ادکلن شدیدا باهم متفاوت است، در بحث خودرو هم دقیقا همین داستان وجود دارد. شاید کارشناسان و خبرگان نظر مثبت به یک مدل خاص داشته باشند اما مردم عادی به شدت آنرا مورد انتقاد قرار دهند. این گونه موارد در اطراف ما زیاد اتفاق افتاده ولی در این مطلب قصد داریم براساس برخی نظر سنجی‌ها، به 5 مدل خودروی بسیار جذاب از نظر به اصطلاح ماشین بازها اشاره کنیم که واقعا نظر مردم عادی درباره آنها بسیار منفی بوده است!

1- آئودی RS6

audi-1

خودروهای استیشن معمولا علاقه‌مندان خاص خودشان را دارند و هر سلیقه‌ای با آنها جور نیستند. از لحاظ ابعاد و جاداری، می‌توان آنها را با SUVها مقایسه کرد درصورتیکه دینامیک رانندگی و ارتفاع پایین این مدل‌ها برای محیط شهری مزیت بزرگی محسوب می‌شوند. با این حال خیلی از افراد معتقدند که خودروهای استیشن ظاهر زشت و بدترکیبی دارند و بیشتر مدل‌های کراس‌اوور یا شاسی بلند را به آنها ترجیح می‌دهند. آئودی RS6 یکی از خودروهای استیشن فوق العاده جذاب، اسپرت و دوست داشتنی است که باتوجه به قابلیت هایی همچون قدرت 560 اسب بخاری و امکاناتی لوکس و سطح بالا، نتوانسته نظر مردم عادی را به خودش جلب کند.

2- فورد فوکوس RS

ford-focus

مدل‌های هاچ‌بک هم داستانی مشابه به خودروهای استیشن را دارند؛ البته شاید شدت آن کمی کمتر باشد. اگر خودرویی در دو مدل هاچ‌بک و سدان تولید شود، مطمئن باشید آمار فروش برای مدل سدان بسیار بالاتر از هاچ‌بک خواهد بود. افرادیکه به رانندگی اسپرت و پرهیجان با یک خودروی جمع و جور علاقه دارند، و معمولا هم جوان هستند، از طرفداران خودروهای هاچ‌بک می‌باشند. اما جالب اینجاست که اگر درحال حاضر همین مدل‌های هاچ‌بک، کمی ارتفاع بگیرند و به مدل کراس‌اوور یا مینی SUV تبدیل شوند، همانند مرسدس بنز GLA، نظر همه درباره آنها مثبت خواهد شد! یکی از خودروهای عالی در نسخه هاچ‌بک، فورد فوکوس RS نام دارد که با قیمت فوق‌العاده مناسب 40 هزار دلاری خود، خودرویی بسیار هیجان انگیز محسوب می‌شود.

3- سوبارو WRX

subaro

خودروهای سدان که به نسخه‌های عملکردی ویژه و پکیج‌های اسپرت مجهز شده‌اند، از گزینه‌های بسیار محبوب برای خرید هستند. اگرچه مدل‌های اسپرت دو نفره لذت رانندگی بالایی را به همراه دارند، اما خیلی از ماشین بازها ترجیح می‌دهند تا با داشتن یک سدان اسپرت و ویژه، هم این نوع رانندگی را تجربه کنند و هم اینکه از فضای کافی برای سرنشینان عقب هم به خوبی بهره ببرند. یکی از این خودروها که از نظر علاقه‌مندان و کارشناسان، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود، سوبارو WRX است. اما در نظرسنجی‌های انجام شده مردم عادی روی این گزینه نظر مثبتی نداشته‌اند چراکه خیلی ها از فرم قوس‌دار گلگیرها و همینطور دریچه روی کاپوت این خودرو خوششان نیامده است. اما در عوض مدل مزدا 6، که از نظر عملکردی بسیار ضعیف‌تر است، را به این خودرو ترجیح می‌دهند.

4- هولدن Maloo HSV

holden1

از دید یک علاقه‌مند دو آتیشه به خودروهای پرسرعت و اسپرت، چه چیزی می‌تواند هیجان انگیز‌تر از داشتن یک خودروی مدل پیکاپ با پیشرانه پرقدرت 8 سیلندر سوپرشارژردار کامارو ZL1 باشد؟ شرکت هولدن که در کشور استرالیا فعالیت می‌کند، یکی از زیر مجموعه‌های جنرال موتورز است که محصولات تولیدی آن معمولا نسخه‌های تغییر یافته این شرکت آمریکایی می‌باشند. یکی از ابتکارات هولدن، عرضه مدل Maloo HSV است که با این پیشرانه قدرتمند، به یک هیولای واقعی اسپرت تبدیل شده است. اما جالب است که جنرال موتورز به دلیل عدم استقبال آمریکایی‌ها، به هیچ عنوان حاضر نشده هزینه‌ای را برای انتقال این محصول به آمریکا متحمل شود!

5- فیات 500

fiat

خودروهای کوچک هم داستان خاص خودشان را دارند. معمولا مشتریان خاصی  به دنبال این مدل‌ها می‌روند، مثلا افرادیکه به رانندگی کم دردسر در یک محیط شهری شلوغ فکر می‌کنند و یا علاقه‌مندانی که ترجیح می‌دهند خاص باشند؛ مخصوصا که مدل‌های تقویت شده و اسپرت این خودروهای کوچک را هم انتخاب می‌کنند. فیات بعد از چند سال غیبت، از سال 2011 میلادی مجددا وارد بازار آمریکا شد اما به نظر کارشناسان بعضی سیاست‌های اجرا شده توسط این شرکت، بسیار عجیب بوده است. همه می‌دانند که مردم آمریکا از خودروهای کوچک متنفرند اما فیات مدل معروف 500 را وارد این کشور کرده و چون نتوانسته فروش خوبی داشته باشد، نسخه ارتقاء یافته Abarth را عرضه کرده است. این نسخه از دید یک ماشین‌باز حرفه‌ای بسیار جذاب و منحصر به فرد است اما مردم عادی هیچ فرقی بین این نسخه با مدل معمولی قائل نمی‌شوند!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چرا مزدا از نظر عملکردی پایین تره نسبت به سوبارو مزدا از همه لحاظ برتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا