مکمل بنزین
برترین‌ها

با 7 خودرو متعلق به آینده آشنا ‌شوید!

main

علاقه‌مندان به دنیای اتومبیل همواره عشق و شور خاصی را برای پیگیری اخبار صنعت خودروسازی دارند تا به جدیدترین مطالب مربوط به علم سرعت و فناوری‌های نوین دست پیدا کنند. به همین دلیل قصد داریم شما را از قید زمان رها کرده و با خود به آینده‌ای نه‌‌چندان دور ببریم و با چند خودرو دارای تکنولوژی‌های پیشرفته آشنا کنیم.

1-  Chevrolet EN-V

chevrolet 1

کمپانی جنرال موتورز برای افزایش جمعیت در آینده نزدیک و معظل افزایش ترافیک اقدام به طراحی و ساخت این خودرو مفهومی کرده است. طراحی این اتومبیل به گونه‌ای است که با وجود عرض کم و ارتفاع زیاد از تعادل خوبی برخوردار است. همچنین برای کاهش آلودگی رو به افزایش در جهان از دو موتور الکتریکی برای به حرکت درآوردن آن استفاده شده است.

2- Google Self-Driving Car

google 2

مهم‌ترین و معروف‌ترین خودرو این لیست ساخته گوگل است. این خودرو بدون نیاز به راننده قادر است مسیر خود را پیدا کرده و سرنشینان خود را سالم به مقصد برساند. در این خودرو مجموعه‌ای از نقشه‌ها و حسگرهای پیچیده به منظور کمک به کاهش ترافیک و تصادفات گنجانده شده است.

3- F 015 Luxury in Motion

این مرسدس بنز پیشرفته برای رفاه کامل راننده و سرنشینان طراحی شده است. بدنه این خودرو مانند سالن بزرگی است که از پلاستیک سخت و فیبر کربن ساخته شده و درب‌های آن توسط صفحه لمسی هوشمند به صورت ۹۰ درجه باز می‌شوند.

4- BMW GINA

bmw_gina 4

علاقه‌مندان از سال ۲۰۰۱ انتظار این خودرو زنده را می‌کشند. دلیل به تاخیر افتادن عرضه این خودرو، طمع شرکت سازنده برای دست یابی به سود نجومی عنوان شده است. ویژگی بارز BMW GINA جنس به کار رفته در ساخت بدنه آن است. برخلاف خودروهای دیگر که از عناصر معدنی در ساخت آنها استفاده می‌شود، بدنه این خودرو از الیافی شبیه به پارچه و به صورت یک‌پارچه استفاده شده است. این ویژگی قابلیت‌های بصری خاصی را به این خودرو بخشیده، به‌طوری که هنگام روشن شدن چراغ‌ها دو شکاف پلک مانند در جلوی اتومبیل از هم باز شده و نور چراغ‌ها پدیدار می‌شود. از دیگر امکانات خودرو هماهنگ شدن طرح و فرم صندلی‌ها متناسب با حالت و حرکت بدن سرنشین است.

5- Terrafugia TF-X

1

هنگامی که صحبت از خودروهای آینده به میان می‌آید ناگزیر ذهن ما به سمت ماشین‌های پرنده معطوف می‌شود. این طرح مفهومی که Terrafugia TF-X نام دارد، قادر است به حداکثر سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت دست پیدا کند و در هر نوبت پرواز مسافت ۵۰۰ مایل را طی کند.

6- Toyota Nori

car toyota 5

این کانسپت دو نفره از کمپانی تویوتا وزن بسیار سبکی دارد و در بدنه آن از سلول‌های خورشیدی به منظور تامین انرژی الکتریسیته برای موتور الکتریکی استفاده شده است.

7- Toyota iRoad

toyota 7

در این مدل مفهومی که بازهم متعلق به شرکت تویوتا است، قابلیت‌های خودرو و موتورسیکلت در هم آمیخته شده است. عرض کم این وسیله نقلیه این امکان را فراهم می‌کند که بتوان آن را در هر گوشه‌ای از خیابان پارک کرد…! البته این مزیت جالب باعث شده است که محل نشستن سرنشین آن پشت سر راننده قرار بگیرد. این وسیله امکانات هشدارپدهنده پیشرفته‌ای دارد که راننده را از خطرات آگاه ساخته و از میزان حوادث و تصادفات می‌کاهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا