Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

این خودروها دیوانه‌ترین کانسپت‌های بی‌ام‌و M3 در ۳۰ سال گذشته بوده‌اند!

بی‌ام‌و ‌M3 سی ساله شده است و در طول این سه دهه، نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در دنیای خودروهای پرفورمنس بوده، بلکه چند نسخه واقعا ویژه که ما هیچ‌گاه در خطوط تولید ندیده‌ بودیم را تولید کرده است.

در حال حاضر بی‌ام‌و، پنجمین نسل این سدان با کارایی بالا را عرضه می‌کند. این خودروی باواریایی به عنوان انتخاب پیش‌فرض در سگمنت خود شناخته می‌شود که بی‌شک در طول عمر خود،‌ مستحق این عنوان بوده است.

بی‌ام‌و هرگز برروی یک دستورالعمل برای این جنگ‌جوی میدسایزش متمرکز نبوده و همیشه براساس این‌که یک خودرو در نسل جدید خود چگونه‌ باید باشد، اجزای آن را تغییر داده است. اما خودروهای بسیار غیرمعمولی نیز از این خودرو مشتق شده اند. این نسخه‌ها هیچ‌گاه به تولید نزدیک نشده‌ و فقط برای فان ساخته شده‌اند. بیایید با آن‌ها آشنا شویم‌:

وانت E30 M3 مدل ۱۹۸۶

1986-e30-m3-pickup

نسخه وانت E30 M3 هیچ‌وقت ساخته نشده است. در عوض این نسخه عجیب و شگفت‌انگیز به عنوان خودرویی عالی برای جابجایی تجهیزات و قطعات در محل کارخانه زیرمجموعه بی‌ام‌و M ساخته شد.

بی‌ام‌و M از بدنه یک E30 کانورتیبل برای ساخت M3 Pickup استفاده کرد. نسخه اصلی M3 Pickup بدنه باریکی داشت و در ابتدا موتور آن موتور ۲ لیتری S14 بود. پس از مدتی موتور خودرو با یک موتور ۲.۳ لیتری ۲۰۰ اسب‌بخار S14 جایگزین شد. این خودرو به مدت ۲۶ سال خدمات خود را در این کارخانه ارائه داد و در نهایت ۴ سال پیش بازنشسته شد.

E36 M3 کامپکت مدل ۱۹۹۶

1996-e36-m3-compact

می‌شود گفت که این M3 کامپکت الهام‌بخش سری ۱ M کوپه و M2 کوپه است، چرا که ایده پشت این خودروها یکسان بوده است. اگر بی‌ام‌و قصد تولید این خودرو را داشت، احتمالا چیزی مانند دیتیون‌شده E36 M3 با موتور ۳.۲ لیتری ۶ سیلندر خطی‌اش می‌شد. این نمونه اولیه از همان موتور E36 M3 در یک بدنه سبک‌تر بهره می‌برد، که به معنای تولید ۳۲۱ اسب‌بخار در خودرویی با وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم بود. اگر این هاچ‌بک جذاب تولید می‌شد، هرگز همان خودرو نمی‌شد.

E46 M3 تورینگ مدل ۲۰۰۰

2000-e46-m3-touring

فقط به این خودرو نگاه کنید. نسل E46 از M3 یکی از موفق‌ترین طراحی‌ها بوده است و این‌که این استیشن زیبا هرگز وارد خط تولید نشده است ما را غمگین می‌کند. بی‌ام‌و نشان داد که امکان تولید یک تورینگ از M3 با کم‌ترین مشکل،‌ حتی با گلگیرهای بزرگ‌تر که موجب بازطراحی‌ درب‌های عقب‌ می‌شد، وجود داشت.

وانت بی‌ام‌و E90 M3 مدل ۲۰۱۱

2011-bmw-e90-m3-pickup

وقتی که نسخه‌های اصلی وانت E30 M3 اولین نشان‌های فرسودگی را بروز دادند، طرفداران آن منتظر یک جانشین برای این خودرو از طرف بی‌ام‌و M بودند. اما این بار آن‌ها به دلیل نزدیک شدن به ۱ آوریل تصمیم گرفتند کمی مردم را سرگرم کنند. نسل E90 از وانت M3  تبدیل به یکی از بهترین دروغ‌های آوریل این کمپانی شد. تست‌های این خودرو در پیست نوربرگ‌رینگ، موجب انتشار تصاویر جاسوسی از این خودرو شد، که به شایعه تولید آن بیش‌ از پیش دامن زد.

این خودرو از همان دستورالعمل نسل پیش خود استفاده می‌کرد. مهندسان بی‌ام‌و M، به دلیل وجود المان‌های تقویت کننده در بدنه سری ۳ کانورتیبل، از آن برای ساخت این خودرو استفاده کردند. نیروی این خودرو از یک موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر V شکل ۴۱۴ اسب‌بخاری تامین می‌شود و بر خلاف نسل پیش خود، این خودرو مجاز به راندن در خیابان است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.