Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی چانگان BENNI؛ رقیب سرسخت پراید!

شرکت سایپا دوباره خبرساز شده است! این‌ بار در تصاویری که در رسانه‌های مختلف منتشر ‌شده؛ یک خودروی دیگر از کمپانی چانگان دیده می‌شود که به احتمال فراوان در آینده نه چندان دور شاهد تولید و عرضه آن خواهیم بود. خودروی مورد بحث ما؛ بنی نام دارد که کمپانی چانگان در سال 2009 خط تولید آن را تاسیس کرد. نسل‌های اولیه بنی؛ Mini و Love نام داشتند که هر دو بسیار زشت بوده و از نظر فنی چنگی به دل نمی‌زدند؛ اما در سال 2013 نسخه جدیدی از بنی به نمایش در آمد که زیباتر و قدرتمندتر از نسل‌های پیشین بود. بنی جدید محصولی موفق برای کمپانی چانگان بوده و این کمپانی پس از رونمایی رسمی در نمایشگاه گوانگژو؛ توانست 51462 دستگاه از آن را در مدت زمانی کم به فروش برساند.

Changan Benni

Changan Benni

چانگان هم‌اکنون با عرضه خودروی CS35 در ایران فعالیت داشته و براساس شنیده‌ها و گفته‌های مسئولان شرکت سایپا؛ احتمال تولید مدل‌های CS75 ،EADO XT و EADO EV  هم در ایران وجود دارد؛ اما تاکنون صحبتی از تولید نسخه جدید چانگان بنی نشده بود و ظاهرا سایپا تصمیمات جدید و مهمی برای فروش و مونتاژ تولیدات چانگان در ایران گرفته است. بنی با توجه به ابعاد، قیمت و مشخصات فنی مناسب؛ می‌تواند بازار خودرویی  زیر 30 میلیون تومان ایران را شوکه کند و در نقش یک شوکر ظاهر شده و خریداران را ترقیب به تعویض و خرید یک خودروی جدید کند. در ادامه به بررسی چانگان بنی خواهیم پرداخت و اطلاعات بیشتری از این خودروی کوچک در اختیاراتان قرار می‌دهیم.

طراحی

چانگان بنی در کلاس سگمنت A و جزء خودروهای کوچک شهری است. بنی 3730 میلی‌متر طول و 1650 میلی‌متر عرض دارد. ارتفاع آن 1530 میلی‌متر بوده و فاصله میان دو محور بنی 2410 میلی‌متر است. وزن خالص این خودرو 1020 کیلوگرم بوده و گنجایش حمل پنج سرنشین را دارد.

Changan Benni

برای طراحی چانگان بنی جدید؛ از پلت‌فرم بنی‌های قدیمی کمپانی چانگان استفاده شده و این کمپانی برای زیباتر شدن نسخه جدید آن، دست به دامن مهندسان کپی‌بردار خود در یوکوهاما ژاپن شده است! مهندسان مذکور هم به خود زحمت نداده و با اندکی جستجو در گوگل، به دو خودروی تویوتا یاریس هاچ‌بک و مزدا 2 رسیدند و از آنها برای طراحی چانگان بنی جدید استفاده کرده‌اند. در کل در بخش طراحی خارجی تنها یک کپی نصف و نیمه از دو خودروی تویوتا یاریس هاچ‌بک و مزدا 2 را پیش‌روی خود داریم و جلو پنجره‌ای، چراغ‌ها و سپر بنی با تغییراتی نسبت به نمونه‌های اصلی، خود‌نمایی می‌کنند.

Changan Benni

Changan Benni

فضای داخلی این خودرو را، با وجود کپی‌برداری اندکی که برای طراحی آن از خودروهای هم رده ژاپنی و کره‌ای شده است؛ باید نقطه قوت این خودروی کوچک دانست و تصاویری که از محیط داخلی این خودرو در اختیارتان قرار داده‌ایم گویای همه چیز است.

Changan Benni

Changan Benni

Changan Benni

داشبورد بسیار زیبا و اصولی طراحی شده و حس و حال یک رانندگی اسپرت را به شما می‌بخشد.  صندلی‌ها برخلاف سایر چینی‌ها از روکش پارچه‌ای برخوردار بوده و از پلاستیک‌هایی به رنگ نقره‌ای و سفید در جای جای محیط داخلی خودرو مانند؛ دستگیره درب‌ها و روی فرمان استفاده شده است.

Changan Benni

Changan Benni

Changan Benni

فضای بار در نظر گرفته شده برای چانگان بنی؛ بسیار کم بوده و شاید کمی تا قسمتی نزدیک به پژو 206 باشد؛ اما می‌توان با خواباندن پشتی صندلی‌های عقب به سمت جلو، فضای خوب و مناسبی برای قراردادن بار و حمل وسایل مورد نیاز فراهم کرد.

Changan Benni

پیشرانه و مشخصات فنی

چانگان بنی در تمام نسخه‌های خود از یک پیشرانه 1.4 لیتری بنزینی بهره می‌برد. موتور مذکور 100 اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاوری 135 نیوتن‌متر دارد و سرعت خودرو را حداکثر به 175 کیلومتر در ساعت می‌رساند. موتور بنی از فناوری Blue Core استفاده کرده و همین موضوع میزان مصرف سوخت بنی را در هر 100 کیلومتر پیمایش به 5/3 لیتر رسانده است.

changan-benni-

گنجایش باک بنی 38 لیتر بوده و استانداردهای آلایندگی یورو 4 و 5 را دارا می‌باشد. قدرت موتور چانگان بنی توسط یک گیربکس 5 سرعت دستی و یا اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

امکانات و ایمنی

چانگان بنی در مدل فول از امکاناتی مانند؛ صفحه نمایش لمسی، دوربین عقب، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، سیستم کنترل صوتی برروی فرمان، مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌ها، آینه‌ها و شیشه های برقی، گرمکن آینه‌ها، سانروف و سقف پانارومیک برخوردار است؛ که البته با توجه به تصاویر منتشر شده از نمونه این خودرو در کشور؛ احتمال تولید نسخه فول چانگان بنی در ایران تقریبا صفر بوده و باید امکاناتی مانند؛ صفحه نمایش لمسی، دوربین عقب، سیستم ناوبری، سانروف و … را فراموش کنیم.

Changan Benni

Changan Benni

از نظر ایمنی چانگان بنی به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز شده و ترمزهای جلو از نوع دیسکی و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند. این خودرو از سیستم‌های ABS،EBD،BA بهره می‌برد.

قیمت و کلام آخر

قیمت چانگان بنی در چین از 47900 یوان شروع شده و به 56900 یوان در نسخه فول می‌رسد؛ بنابر این قیمت آن در ایران باید چیزی بین 25 تا 30 میلیون تومان باشد! این یعنی چانگان با کمک سایپا اولین کمپانی بزرگ چینی خواهد بود که وارد بخش تشنه و البته پربازه خودرویی ایران خواهد شد. در بخش خودروهای زیر 30 میلیون تومان تنها رقبای تاریخ مصرف گذشته و ایرانیزه شده شرکت‌های داخلی حضور دارند و ورود به این بخش از بازار به دلیل سودآوری بسیار زیاد آن برای خودروسازان بزرگ وطنی، بسیار سخت و دشوار است. عرضه چانگان بنی با قیمتی پایین‌تر از 30 میلیون تومان نفس کشیدن را برای خودروهایی مانند پراید و تیبا سخت کرده و در صورت عرضه نسخه اتوماتیک چانگان بنی؛ خط و نشانی جدی برای اچ 30 کراس ایران خودرویی‌ها کشیده و لقب ارزان قیمت‌ترین خودروی اتوماتیک ایران را به خود اختصاص می‌دهد. گفتنی است که چانگان بنی در کشور چین، با خودروهایی مانند؛ چری QQ، جیلی پاندا و BYD F0 رقابت می‌کند.

changan-benni

چانگان بنی با توجه به مشخصات بهتری که نسبت به خودروهایی مانند پراید دارد؛ در صورت قیمت‌گذاری مناسب به احتمال زیاد با اقبال و استقبال بسیار زیاد مشتریان ایرانی روبرو خواهد شد و چانگان سود هنگفتی به جیب خواهد زد.

11 دیدگاه
  1. كسرى می گوید

    جیلی پاندا خیلی با نمکه

  2. حمید می گوید

    تمامی آپشن هاش رو هم بردارن بازم زیر ۳۰ میلیون نخواهد شد . مگه اینکه از یه موتور ضعیفتر و مثلا ۱ لیتری استفاده کنن . ضمن اینکه بخاطر فضای بسیار کم بار نمیتونه مورد آنچنان مناسبی برای خانواده باشه

  3. م می گوید

    چهل میلیون میفروشن که پراید قراضه فروش بره

  4. ناشناس می گوید

    این بار اگر قیمت ها را گران کنند که ملت نتونه وارد بازار بشه اینبار برای یک بار وبرای همیشه مردم با به راه انداختن کمپینگ عدم خرید خودرو از شرکتهای خودروساز کل این صنعت را به زباله دانی تاریخ می اندازند و مردم از سپاه یا نهادهای دیگر خلاق می خواهند که وارد کار شده و یک خودروی خوب ملی طراحی و بسازند و این دو خودروساز دزد و بی خاصیت کمتر ملت ایران را با محصولات بی خودی خارجی این مردم با عزت را در دنیا سرشان را به طاق عدم توانای بکوبند

    1. ناشناس می گوید

      تکبیر

    2. امیر می گوید

      سپاه!!!؟ خلاق!!!؟ یا ابرفرض..

  5. عععععع می گوید

    ماشین خوبی است

  6. Mostafa25 می گوید

    نسبت به پراید خیلی خیلی بهتره البته با قیمت ۲۵ الی ۳۰ تومن

  7. مهران می گوید

    چه تاریخی وارد ایران میشه ایاالان تولیدداره؟؟؟

  8. ناشناس می گوید

    یعنی انصافا ۳۰ باشه خوبه اونم اتومات

  9. ناشناس می گوید

    من خریدارم… کجا و چند آخرش؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.