Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسخه RS رنو مگان به جعبه‌دنده دستی و فرمان‌پذیری دو محوره مجهز می‌شود

مگان یکی از تولیدات محبوب کمپانی فرانسوی رنو است که در دو نسخه هاچ‌بک و سدان تولید می‌شود. البته در این میان محبوبیت نسخه هاچ‌بک آن کمی بیشتر بوده و به همین دلیل رنو تصمیم گرفته تا نسخه اسپرت‌تری از آن، باعنوان RS را هم به مجموعه تولیدات خود اضافه کند. اخیرا خبرهایی در مورد جدیدترین نسخه مگان RS منتشر شده که نشان می‌دهد این خودرو قرار است به صورت استاندارد با جعبه دنده دستی عرضه شود. این خبر می‌تواند برای علاقه‌مندان به این سبک رانندگی که معمولا هیجان بالاتری را به همراه دارد، جذاب باشد.

2017-megane-renault-sport-3

در این خبر که توسط وب سایت Motoring به بیرون درز کرده، به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی اشاره شده که قرار است به صورت استاندارد در این نسخه هات هاچ‌بک مورد استفاده قرار بگیرد. البته علاقه‌مندان به این خودرو می‌توانند هنگام سفارش، گزینه جعبه دنده اتوماتیک را هم انتخاب کنند که در این صورت از یک سیستم انتقال قدرت 7 سرعته دوکلاچه بهره‌مند می‌شوند. علاوه براین، رنو مگان RS به سیستم فرمان‌پذیری دو محوره هم مجهز خواهد شد که در این صورت قابلیت حرکتی و مانور دادن آن به شکل محسوسی ارتقاء می‌یابد.

2017-megane-renault-sport-555

گفته شده که از لحاظ برتری در شتاب گیری، تست‌های انجام شده در مورد مگان RS نشان می‌دهد این خودروی اسپرت با سیستم انتقال قدرت دستی، عملکرد سریعتری را ثبت کرده است. البته دلیل اصلی این برتری، وزن بالاتر گیرباکس اتوماتیک دوکلاچه در مقایسه با نوع دستی آن عنوان شده است. همانند برخی از خودروهای اسپرت موجود در بازار که به سیستم انتقال نیروی دستی مجهز می‌باشند، مثل پورشه کیمن GT4 و نیسان 370Z، رنو مگان RS جدید هم به قابلیت auto rev-match مجهز شده تا هنگام تعویض دنده، دور موتور به صورت خودکار تنظیم شود.

2017-megane-renault-sport-11

براساس شایعاتی که از چندی قبل شکل گرفته‌اند، این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر و توربودار مجهز خواهد شد که خروجی آن به چیزی درحدود 300 اسب بخار می‌رسد. همچنین احتمال دارد سیستم فرمان پذیری دومحوره رنو مگان RS به صورت یک آپشن و با انتخاب مشتری در دسترس قرار گیرد چراکه این قابلیت به دلیل ایجاد چابکی در حرکات، برای استفاده‌های روزمره مناسبتر است در صورتیکه علاقه‌مندان به سرعت، با همان فرمان‌پذیری تک محوره بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.