مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل بعدی فورد فیستا ST با موتور 1 لیتری!

کمپانی فورد آینده روشن و درخشانی برای نسل بعدی فیستا ST متصور بوده و اکنون اطلاعاتی درباره پیشرانه جدید و کاملا متفاوت این خودروی دوست داشتنی منتشر کرده است. براساس گزارشات؛ کمپانی فورد به جای موتور توربو و 1.6 لیتری نسل فعلی فیستا؛ از یک موتور 1 لیتری EcoBoost توربوشارژ استفاده می‌کند.

ford-fiesta-st200-2

دارن پالمر، یکی از مسئولان ارشد کمپانی فورد در اروپا درباره این موضوع می‌گوید: «ما بیشتر از آنچه که تاکنون متصور بودیم، امکان توسعه موتورهای 1 لیتری را داشته و این موضوع بسیار امیدوار کننده است. اکنون به جای استفاده از یک موتور بزرگ؛ از یک موتور کوچک، قدرتمند و توربو در نسل بعدی فورد فیستا ST استفاده خواهیم کرد».

نسخه فعلی موتور مذکور 138 اسب‌بخار قدرت دارد؛ ولی کمپانی فورد به تازگی موفق به آزمایش نسل جدیدی از موتورهای 1 لیتری EcoBoost با قدرت 202 اسب‌بخار شده است.

فورد فیستا جزء پرفروش‌ترین محصولات کمپانی فورد بوده و با اقبال خوبی روبرو شده است؛ به همین دلیل فورد به دنبال عملکرد بهتر آن در تمام ضمینه بوده و استفاده از موتور 1 لیتری EcoBoost، یک گام منطقی برای ارائه نسل آینده فیستا ST است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا