مکمل بنزین
گوناگونبرترین‌ها

نگاهی به بهترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶!

پس از این‌که به زیباترین کانسپت‌های رونمایی شده در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ نگاهی انداختیم، این‌بار به سراغ خودروهای تولیدی رونمایی شده در این نمایشگاه می‌رویم. دیدن کانسپت‌ها و توجه به آن‌ها لذت‌بخش است، اما توجه به خودروهایی که خودروسازان قصد عرضه آن‌ها را دارند نیز مهم است. در این فهرست تمرکز برروی بهترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ است. این فهرست خودروهای کانسپت و سایر خلاقیت‌های خیالی را شامل نمی‌شود. این خودروها خودروهایی هستند که آماده تولیدند و می‌توانند برای سازندگان خود پول‌ساز باشند.

laferrari-paris-2016

یکی از خودروهایی که قطعا باید در این فهرست قرار بگیرد، لافراری آپرتا است. این خودرو علاوه بر این‌که یک موتور V12 و یک سیستم هیبریدی دارد که در مجموع ۹۵۰ اسب‌بخار و ۶۶۴ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند، بالاترین قیمت را برای یک خودروی جدید نیز دارد. قیمت آپرتا به طور سرسام آوری در طول امسال بالا رفته است و ما معتقدیم که با این قیمت این خودرو تبدیل به یک خودروی کلکسیونی خواهد شد.

civic-paris-2016

تمام خودروهای این فهرست گران نیستند،‌ سیویک هاچ‌بک گواهی بر این ادعاست. ما تیپ R را برای این فهرست انتخاب نکردیم چرا که این خودرو آماده تولید نیست. تیپ R به خودرویی عالی نزد طرفداران تبدیل خواهد شد، اما ما فکر می‌کنیم که سیویک هاچ‌بک معمولی مدل مهم‌تری برای هوندا است. طراحی این خودرو شگفت‌انگیز است و ما این حقیقت که این خودرو شبیه به یک هاچ‌بک معمولی نیست را دوست داریم. خریداران آمریکایی از سبک بدنه هاچ‌بک متنفرند،‌ اما این سیویک جدید به اندازه کافی اسپرت هست که بتواند حتی در آمریکا نیز موفق شود. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژشده این خودرو ۱۷۲ اسب‌بخار تولید می‌کند.

panamera-paris-2016-1

در زمینه ظاهر خودرو، پورشه پانامرا جدید پیشرفت چشم‌گیری نسبت به مدل پیشین خود داشته است. البته با نسخه هیبریدی پانامرا 4E، ظاهر تنها جنبه‌ای نبوده که این خودرو در آن پیشرفت داشته است. پانامرا هیبریدی از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 ۳۳۰ اسب‌‌بخار توربو دوقلو بهره می‌برد. این موتور با یک موتور الکتریکی گرفته شده از ۹۱۸ اسپایدر با توان خروجی ۴۶۲ اسب‌بخار کامل می‌شود. این امر به معنای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۶ ثانیه برای این خودرو است. پانامرای هیبریدی می‌تواند حدود ۵۰ کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی و با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت طی کند. کمی احمقانه به نظر می‌رسد که خودروهای هیبریدی برد الکتریکی قابل استفاده یا موتوری که بتواند شتابی منطقی ایجاد کند، ندارند، اما پانامرا در هر دوی این زمینه‌ها عالیست.

discovery-paris-2016

LR4 خودروی خوبی بود، اما جانشین‌ آن احترام خوبی را برای لندروور به ارمغان آورد. نام دیسکاوری پس از آن‌که چندین سال پیش LR3 جایگزین آن مدل شد، دوباره بازگشت. مانند LR4، دیسکاوری نیز ظرفیت ۷ سرنشین را دارد و خودرویی با قابلیت آفرودینگ بالاست. ما ارزان‌تر بودن LR4 را نسبت به یک رنج‌روور دوست داشتیم و حالا می‌توانیم ببینیم که دیسکاوری اندکی از موفقیت‌های خط تولید رنج‌روور را دزدیده است. ظرفیت سرنشین این خودرو برابر یا حتی بیش‌تر از برخی خودروهای رنج‌روور است و با موتورهای دیزلی پربازده ارزش بالایی دارد. لندروور این‌جا یک برنده دارد.

rs-paris-2016-2

ظاهر مدل‌های RS آئودی همیشه خوب بوده است. در حقیقت فقط کسانی که درباره خودروها اطلاعات دارند می‌دانند که خودروهای این مدل بهترین بهترین‌های خط تولید آئودی هستند. RS3 جدید نیز از این قاعده مستثنا نیست. این خودرو با یک موتور ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر با توان ۴۰۰ اسب‌بخار که از TT RS گرفته شده، عرضه می‌شود. این امر بدین معناست که این خودرو چیزی شبیه به بی‌ام‌و M2 است. بااین‌حال RS3 نسبت به خودروهایی مانند فورد فوکوس RS دست کم گرفته می‌شود. ما مدت‌ها منتظر رونمایی آئودی از این خودرو بودیم و حالا از این خودرو رونمایی شده است. هیجان‌انگیز است!

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا