مکمل بنزین
گوناگونخبر

اشکودا به ایران می‌آید!

نمایشگاه خودروی پاریس، فرصتی برای کمپانی اشکودا فراهم کرد که از نخستین شاسی‌بلند خود، به نام کودیاک رونمایی کند. در حاشیه رونمایی از کودیاک، مدیرعامل کمپانی اشکودا؛ آقای برنهارد مایر، در مصاحبه‌ای که توسط اتوموتیو نیوز انتشار یافته؛ از ایران به عنوان بازار جدید محصولات اشکودا یاد کرده است! بله! توافق‌نامه هسته‌ای، این فرصت را به اشکودا داده است که برای گسترش بازار فروش خودروهای خود، نگاهی به بازار تشنه و ملتهب ایران بی‌اندازد.

91936-top_foto1-qiabf

 اشکودا در سال 1895 تاسیس گشت و در سال 1991 بخش عظیمی از سهام این کمپانی توسط فولکس‌واگن آلمان خریداری شد. اشکودا به همراه خودروسازانی مانند؛ اوپل، پژو، دایملر و تاترا، جزء قدیمی‌ترین کمپانی‌های فعال در تولید خودرو به شمار می‌آید و تاکنون هیچ‌گاه تولید خودرو در این کمپانی متوقف نشده است. براساس آمار، میزان تولید و فروش خودروهای اشکودا در سال 2012، بیش از 939 هزار دستگاه بوده و این خودروساز را می‌توان جزء پرفروش‌ترین خودروسازان جهان دانست. اشکودا هم اکنون با فروشی بالاتر از 1 میلیون دستگاه خودرو و در اختیار داشتن بازار 102 کشور جهان، به دنبال رکوردشکنی در سال 2018 و تولید بیش از 1.5 میلیون خودرو است؛ به همین منظور اشکودا برای افزایش فروش محصولاتش باید به سراغ کشورهایی مانند ایران بیاید تا شانس خود را در کشوری که شاید تشنه‌ترین و عجیب‌ترین بازار خودرویی جهان را در اختیار دارد امتحان کند.

به همین منظور برنهارد مایر نحوه حضور اشکودا در ایران را شرح داده و افزوده است که این کمپانی برای محک زدن بازار ایران، ابتدا با صادرات محصولاتش کار خود را آغاز می‌کند. اشکودا علاقه چندانی به استفاده از موتورهای پرقدرت و پر حجم 2.5 لیتری و بالاتر ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که حدود هفت خودروی این کمپانی بزرگ، نامزد حضور در ایران باشند. خودروهایی نظیر Citigo در کلاس مینی، Fabia هاچ‌بک، ون Yeti، ارزان‌ترین سدان اشکودا یعنی Rapid ، سدان Octavia، Superb یا لوکس‌ترین خودروی اشکودا و در نهایت Kodiaq که در همین هفته گذشته و در جریان نمایشگاه پاریس رونمایی شد!

با چرخان همراه باشید تا در آینده‌ای نزدیک، به بررسی کامل تمام نامزدهای احتمالی کمپانی اشکودا برای حضور در بازار ایران بپردازیم.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا