مکمل بنزین
گوناگونخبر

برنامه‌های رنو برای ساخت خودروی برقی مقرون به صرفه برای چین!

فولکس‌واگن تنها کارخانه‌ایی نیست که به بازار خودروهای برقی ارزان‌ قیمت چین چشم دوخته، بلکه رنو هم برنامه‌هایی برای ورود به این بازار دارد. سرپرست پروژه خودروهای سبز برای بازار آسیا در رنو (جرارد دتوربت) در گفتگو با Forbes بیان کرد که دو مشکل بر سر راه این پروژه قرار دارد: اول پایین آوردن هزینه‌های ساخت خودرو برقی برای ارائه آن با قیمت منصفانه و دوم جذب مشتریان برای خرید خودروهای برقی رنو.

renault-zoe-5

اولین قدم در این مسیر را رنو برداشته، همانطوری که کارلوس قصن (سرپرست برند رنو) چند وقت پیش اعلام کرد: ما می‌دانیم که قیمت حرف اصلی را می‌زند؛ مردم چین به دنبال خرید خودروهای برقی بسیار ارزان قیمت هستند. در اینجا سوال اصلی چه راه‌کار کلیدی را باید به کار بریم تا خودروی برقی ارزان قیمت با کیفیت بالا را ارائه کنیم؟ این مشکل اصلی برای بازار چین است که در حال حاضر جوابی ندارد و ما بدنبال یافتن راه‌حلی برای آن هستیم.

renault-zoe-4

چندین ماه قبل در اعلامیه‌های اولیه رنو در نمایشگاه خودرو پکن، کارلوس قصن به خبرنگاران گفت همکار این کارخانه فرانسوی در چین Dongfeng نقش اصلی را در بازار خودروهای سبز چین دارد. خودروهای برقی با کارایی عالی و قیمت بالا در چین فروش چندانی ندارد. مدل‌های معمولی ارزان قیمت فروش بیشتری در این کشور دارد. رنو و نیسان مدل‌های مختلف با کیفیت خوب را خواهند ساخت، اما در کنار آن رنو با همکاری و نفوذ Dongfeng مدل‌های ارزان قیمت خودروهای برقی را به زودی به بازار چین وارد خواهد کرد.

renault-zoe-6

بنا به گزارش روزنامه LesEchos از گفته‌های جرارد دتوربت با Forbes تاییدیه انجام این پروژه هست به دلیل اینکه اسم دتوربت وقتی به میان می‌آید، موضوع جدی می‌شود و قیمت خودروهای برقی در بازار چین رقابتی خواهد شد. این روزنامه فرانسوی پیش‌بینی کرده خودرو سبز رنو از نوع پلاگین هیبریدی با طراحی شبیه مدل کلیو با باتری‌هایی از کارخانه LG Chem باشد، اما هنوز رنو درباره این خودرو صحبتی نکرده است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا