مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با دانگ‌فنگ اچ ۳۰ کراس

۲ محصول قدیمی در دنیا به تازگی، به‌عنوان مینی‌کراس‌های جمع‌ و جور راهی بازار ایران شده‌اند. یکی از این محصولات از یک شرکت پرآوازه برای ایرانی‌ها به‌نام رنو است. ساندرو استپ‌وی اگرچه مدل قدیمی این خودرو است اما نام و نشان یک شرکت معتبر اروپایی را یدک می‌کشد که کیفیت محصولات آن بسیار بالاست و در بسیاری از نقاط با نام داچیا عرضه می‌شود.

در سوی دیگر میدان، محصول جدید ایران‌خودرو به‌نام اچ۳۰کراس قرار داده شده است. اچ۳۰کراس تولید شرکت دانگ‌فنگ چین است که تاریخچه خوب و طولانی در زمینه تولید خودروی سواری ندارد اما توانسته اچ۳۰کراس را با همکاری مشترک با پژو-سیتروئن روانه بازار چین و اکنون بازار ایران کند. امروز در سایت چرخان، ما مشخصات فنی این محصولات را با هم بررسی می‌کنیم و به‌شما پیشنهاد می‌دهیم نظر خود را از طریق بخش نظرات همین مطلب، با دیگران به اشتراک بگذارید. با ما همراه باشید…

طراحی خارجی

dacia-sandero_stepway-2010-800-01

صحبت درباره طراحی خارجی این ۲ خودرو بسیار سخت خواهد بود، چرا که هر ۲ از شکل‌ و شمایل خودروهای قدیمی بهره می‌برند و دلیل این طراحی خارجی نیز بسیار موجه است، چرا که ساندرو استپ وی تولیدی در ایران، محصول سال ۲۰۰۷ رنو بوده و اولین نسل ساندروهای تولیدی رنو است (احسنت بر این همه درایت). اچ‌۳۰‌کراس نیز در سال ۲۰۱۳ به بازار چین عرضه شد که از تاریخ تولید این خودرو نیز زمان زیادی می‌گذرد. انتخاب این ۲ خودرو از لحاظ طراحی ظاهری به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. ساندرو استپ‌وی در نمای خارجی خود کمی پخته‌تر است و چهره آن بیشتر از اچ۳۰کراس جلب توجه می‌کند.

x5a62nqdez

هر ۲ محصول بخش‌های مشابهی مانند ضرب‌گیرهای پلاستیکی روی بدنه دارند. نمای روبرویی اچ‌۳۰ کراس کمی بهتر از ساندرو طراحی شده، البته این برتری زیاد نیست؛ اما چراغ‌های جلوی این خودرو از طراحی بهتری برخوردارهستند و باتوجه به جلوپنجره ساده هر دو، بازهم اچ‌۳۰ کراس کمی بهتر است.

البته بدون شک بخش جانبی و عقبی ساندرو استپ وی از اچ ۳۰ کراس بهتر بوده و اصول طراحی در این خودرو بیشتر رعایت شده است. همچنین فرم بدنه ساندرو استپ‌وی بیشتر به خودروهای کراس اوور کوچک شباهت دارد و اچ۳۰ کراس بیشتر شبیه به خودروهای استیشن است! در نمای جانبی، هر ۲ خودرو یک ضعف مشابه دارند و آن‌هم سایز کوچک لاستیک‌هاست که طراحی هر ۲ را تحت تاثیر قرار داده است. شاید در بسیاری از مقاله‌های تالیفی، ما به این بخش اشاره داشته‌ایم چرا که اکثر خودروهای چینی از لاستیک‌های کوچک بهره می‌برند. البته این موضوع در محصولات جدید چینی کمی بهتر شده است.

ابعاد

04

ساندرو استپ‌وی ۴۰۲۴ میلی‌متر طول، ۱۷۵۳ میلی‌متر عرض و ۱۵۸۴ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین ۲ محور این خودرو در حدود ۲۵۸۸ میلی‌متر است. در طرف دیگر اچ۳۰کراس نیز ۴۳۵۱ میلی‌متر طول، ۱۷۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۵۲۸ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین ۲ محور آن نیز ۲۶۱۰ میلی متر اعلام شده است. طول و فاصله محوری بیشتر نشان می‌دهد در کابین اچ۳۰‌ کراس فضا کمی بیشتر خواهد بود اما ساندرو استپ‌وی به واسطه ارتفاع بیشتر خود، حس داشتن یک کراس‌اوور را بهتر در شما ایجاد می‌کند.

کابین

03

طراحی داخلی ساندرو استپ‌وی برای ما ایرانی‌ها کاملا آشناست. این کابین دقیقا مشابه ساندروهای هاچ‌بک و تندرهای ۹۰ جدید ایران‌خودرو است. طراحی ساده و تاحدی خسته‌کننده دارد و به‌دلیل اینکه قبلا در محصولات دیگر حضور داشته، طراحی آن چیز جدیدی ندارد و توجه ما را به خود جلب نکرد.

tfbwvpp2t5

در مقابل، اچ۳۰کراس از لحاظ طراحی داخلی و زیبایی کابین، دو پله بالاتر از ساندرو استپ‌وی است. دریچه‌های هوا، دکمه‌های تهویه و مانیتور قرار داده شده در کابین بسیار طراحی بهتری نسبت به ساندرو دارند. صفحه‌کیلومتر نیز ظاهر دلچسب‌تری دارد و این کابین بدون شک انتخاب ما خواهد بود، چرا که هم زیباتر و هم بزرگ‌تر است.

پیشرانه

dacia-sandero_stepway-2010-1024-11

ساندرو استپ‌وی مجهز به پیشرانه 1598 سی‌سی است که توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور بر دقیقه و 140 نیوتن متر در 3750 دور بر دقیقه گشتاور را دارد. با توجه به وزن 1193 کیلوگرمی ساندرو استپ‌وی نمی‌توان از این موتور انتظار شگفتی داشت و چون این خودرو با ۲ گیربکس دستی و اتومات عرضه شده، مدل گیربکس دستی می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

cemgqien3r

پیشرانه اچ۳۰کراس نیز تقریبا مشابه ساندرو است. این پیشرانه که ۱۶۰۰ سی‌سی حجم دارد، توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 142 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه دارد. جالب اینجاست که وزن اچ‌۳۰ کراس از ساندرو استپ‌وی بیشتر است و کاملا طبیعی خواهد بود که این خودروی 1230 کیلوگرمی، عملکرد کمی ضعیف‌تر داشته باشد.

اچ۳۰‌کراس نیز در ۲ مدل گیربکس دستی و اتومات عرضه شده که مدل دنده دستی نسبت به گیربکس اتومات عملکرد بهتری خواهد داشت و به اصطلاح دنده اتومات این بدنه را در سربالایی خوب نمی‌کشد؛ البته باید گفت که فعلا ایران‌خودرو این محصول را فقط با گیربکس اتومات برای فروش آماده کرده و مدل دنده دستی آن هنوز برای فروش آماده نشده است.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

dacia-sandero_stepway-2010-1024-1a

لیست تجهیزات ساندرو استپ‌وی در مدل فول و گیربکس اتومات به شرح زیر خواهد بود:

تیپ اتومات
تجهیزات ایمنی و رفاهی
کیسه هوای راننده  دارد
کیسه هوای سرنشین جلو بهمراه سوئیچ غیرفعال نمودن  دارد
کامپیوتر اطلاعات سفر  دارد
ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز  دارد
سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی  دارد
چراغ مه شکن جلو  دارد
سیستم ضد سرقت (Immobilizer) دارد
قفل مرکزی بهمراه کنترل از راه دور دارد
شیشه بالابر برقی جلو و عقب  دارد
آینه های جانبی برقی مجهز بهمراه گرمکن  دارد
کنترل سیستم صوتی زیر فرمان  دارد
آینه های جانبی کرومیک  دارد
برف پاک کن و شیشه شور عقب به همراه مه زدا  دارد
سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو)  دارد
زه جانبی و ریل سقفی و دستگیره های همرنگ بدنه  دارد
پشت سری بالشتی ردیف جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع  دارد
کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشین های ردیف عقب  دارد
دکمه ضد لغزش خودرو در جاده های لغزنده

اچ۳۰ کراس نیز از لحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی به صورت زیر خواهد بود:

تجهیزات رفاهی و ایمنی
سیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو(ABS+EBD)  دارد
راننده , سرنشین جلو و جانبی  دارد
هیدرولیک و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری  دارد
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک  دارد
صفحه نمایشی لمسی (6.5 اینچی) با قابلیت پخش فایل های تصویری و سیستم رهیاب  دارد
چراغ های عقب LED دار و چراغ های جلو ال ای دی کریستالی  دارد
آیینه های جانبی راهنمادار و دارای سیستم گرمایشی  دارد
شیشه بالابر های جلو و عقب برقی  دارد
روکش چرمی غربیلک فرمان،دکوراتیو طرح متال ،استفاده از قطعات کرومی در بدنه،آیینه های جانبی و سپرهای هم رنگ بدنه  دارد
سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، قفل میکرو سوییچی درب ها ،سنسور پارک،چراغ مه شکن جلو و عقب و دوربین دید عقب،ایزوفیکس  دارد
رینگ اسپرت آلومینیومی 16 اینچ و لاستیک 205  دارد
راننده با قابلیت تنظیم دستی در 6 جهت، صند لی های عقب تاشو  دارد
جا عینک، اسپویلر ، قطعات تزیینی دور بدنه ،کامپیوتر سفری، 4 عدد بلندگو + 2 عدد تیوتر،چراغ مطالعه جلو و عقب ، سان روف برقی

مصرف سوخت

6q24bud37l

ساندرو استپ وی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ به صورت میانگین در حالت ترکیبی (گیربکس دستی) مصرف سوخت ۶.۷ لیتر و ۸ لیتر در حالت اتومات خواهد داشت. در مقابل اچ ۳۰ کراس نیز با استاندارد یورو ۴ در حالت دستی ۶.۷ لیتر و در حالت اتومات به لطف گیربکس AISIN خود ۷.۰۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

قیمت

7ynniu4uj1

ساندرو استپ وی با گیربکس دستی از سوی گروه خودروسازی سایپا، ۴۶.۵۵۰.۰۰۰ تومان و با گیربکس اتومات، ۵۲.۵۵۰.۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است. اچ‌۳۰ کراس نیز در حال حاضر فقط با گیربکس اتومات پیش‌فروش شده و گیربکس دستی آن در دسترس نیست. این مدل از سوی ایران‌خودرو ۴۴.۹۰۰.۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است که بدون شک بازار ساندرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و خریداران ساندرو را به سمت خود می‌کشاند.

کلام آخر

21etkmqzvv

اگرچه هر ۲ خودرو، محصولات چندان قدرتمندی نیستند اما درحال حاضر توانمندی صنعت خودروسازی ایران همین است و مدیریت نامناسب باعث شده که با مشکلات فراوانی روبرو باشیم و خودروهای بسیار قدیمی شرکت‌های مختلف را که در دنیا دیگر جایی ندارند، با منت فراوان برای مونتاژ و عرضه به ایران بیاوریم. در این مقایسه اچ۳۰کراس در بسیاری از بخش‌ها به‌خصوص قیمت، بهتر از نماینده رنو ظاهر شد، اما به یاد داشتیم که توانمندی و شهرت سازندگان تفاوت زیادی با یکدیگر دارد.

به گروه تلگرامی اچ30 کراس ملحق شوید!

Telegram-Group-H30-Cross

به گروه تلگرامی رنو ساندرو ملحق شوید!

Telegram-Group-sandero

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫26 دیدگاه ها

  1. کاملا واضح که ساندرو گزینه بهتری برای خرید اما هیچکدام ابعادی در حد اندازه یک مینی کراس مثل تیوولی یا چانگان سی اس را ندارند اما در مجموع ساندرو استپ وی انتخاب بهتری است نسبت به این استیشن چینی که به نظر من تنها گزینا استفاده و کارایی ان این است که صندلی های عقب را جمع کنید و ماشین را تبدیل به نعش کش کنید خوب این کاری که برای خودروهای استیشن عالیه

    1. استپ وی موجود در ایران استپ وی واقعی داچیا نیست همان ساندرو است با ارتفاع زیادتر که از دید جانبی تو ذوق می زنه

  2. با سلام به نظر من اچ سی از ساندرو اسپ وی بهتره چون این ماشین از لحاظ اپشن و زیبایی خیلی از اسپ وی بهتره.شما خودتون هم که مقایسه کنید میبیند که مثلا داشبورد ال نود و ساندرو و حالا این استپ وی گپی همن ایا تو این همه سال نباید تغیری درش ایجاد میشد.ازلحاظ موتور و گیریبکس هم مقایسه کنیم موتور و گیریبکس اسپ وی خیلی خوبه ولی موتور تی یو 5 هم یکی از کم اشکال ترین موتورهای داخلی هست که تولید شده از نظر گیربکس هم اچ سی نام یک برند معرف ژاپنی رو یدک میکشه که گیربکسهای ماشینای مثل تویوتا رو ساپورت میکنه و مهمترین قسمت قیمت این دو خودرو هست که در قسمت اتومات تفاوت حدودا هشت میلیونی وجود داره.
    این نظر شخصی بنده بود وقصد جانبداری از خودرو خاصی رو ندارم. باتشکر

  3. سلام
    بنظر من هم خرید H30 خیلی بهتر و عقلانی تر هست
    درسته میگن کیفیت ساندرو بیشتر هست
    ولی چی داره ک بخواد کیفیت هم نداشته باشه
    H30 فقط مارک دانگ فنگو بهش چسبوندن ولی در اصل اصلا چینی نیست
    موتور ک همه قطعاتش تو بازار گیر میاد
    گیربکس که بهترین برند هست جنس ژاپنی مرگ نداره
    سیستم برق 7.4.4 بوش که روی 206های قبل 86 نصب میشد که واقعا دسته سیم کاملی هست و هیچ نقصی نداره
    اتاق هم از سیتروئن زد ایکس و سری 3 پژو هست
    کیفیت داخل و ورقهای بدنه بسیار جلب توجه میکنه که از همه ماشینای تولیدی داخل یه سروگردن بالاتر هست
    206 مدل94 روی سقف و کاپوت نمیشه موقع شستن فشار بیاری سریع میره داخل ولی h30 من فشار دادم قشمتای مختلف بدنه رو واقعا محکم و قابل قبول بود
    درضمن میگید کشش سربالایی کم میاره اولا مگه خودتون نشستید پشتش؟دوما مگه قراره مسابقه بدیم؟

  4. اینگونه که اچ سی رو یک استیشن خطاب میکنید پس خودروهای مشابه مثل ام جی ، ام وی ام ، جیلی، تویوتا یاریس و ولوو هم چنین طراحی های در کارنامه خودروسازی خودشون دارن .اصولا” ما ایرانیها همچنان از طراحی 206 که کمی بزرگتر و جادارتر باشه همچنان استقبال میکنیم مضافا” اینکه خیالمون هم از بابت خدمات موتور و گیربکس فراوان و ارزان آسوده تر باشه. در مورد h30 با توجه به موتور شناخته شده و بی دقدقه TU5و گیر بکس معروف ژاپنی ، انتخاب معقول تر هست. باتشکر از سایت چرخان

  5. سایت چرخان نمیدونم چه پدر کشتگی با این اچ ۳۰ کراس بدبخت داره که میخواد ارزششو بیاره پایین ولی همینطور که دوستان هم دارن اشاره میکنن با یه حساب سر انگشتی میشه فهمید که نسبت به قیمتش ارزش خرید بهتری داره هم از لحاظ فنی و قیافشم من از نزدیک دیدم واقعا عالیه حالا چرا بعضیا اینقد به این ماشین بدبینن نمیدونم البته شاید اسمش خودروی چینیه

  6. بعضیها کلا عادت دارند که همه چیزو بگن بده،جناب ادمین شما چرا انقدر جانبدارانه طرف ساندرو هستی؟ خوب کراس هم ماشین خوبیه.طراحی زیبا،موتور امتحان پس داده شده،قیمت مناسب،گیربکس ژاپنی و ……حالا چون ساندرو اسم رنو روش هست دلیل بر بهتربودنش نیست.

  7. روی سخن من با اون دوستانی که هنوز در حال تحقیق برای خرید هستند لطفا به تبلیغات فریبنده ایران خودرو و یک سری دلال که با نمایندگی ها در ارتباط هستند اکتفا نکنید و خودرو رو از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهید

  8. ساندرو به لحاظ زیبایی هیچ حرفی برای گفتن نداره ، دوستان لطفا این ماشین رو از نزدیک ببینید و نظر بدین طراحی چراغ ها و سپر فوق العاده ضعیف

    در صمن ای سی یو h30cross ساخت بوش و از نوع 7.4.4 هست
    دوستانی که 206 تیپ ۵ داشتن میدونن این موتور و این ای سی یو واقعا عالی عمل میکنه و به نسبت قیمتش خیلی خیلی خوب عمل میکنه . تنها ایراد خودرو های دانگ فنگ ، هم در سواری هم در کامیون و وانت ، ضعف شدید سیستم ترمز و تعلیق در مدل های قبلی هست که امیدوارم بتونه از پس این وزن 1300 کیلویی بر بیاد
    سایز رینگ هم بشدت خودرویی تو کلاس mpv رو تحت تاثیر قرار داده

    1. خخخخخخخخخخخخخخ داره خندم میگیره ببین من مدیر فروش پارس خودرو هستم و خیلی ماشین تست کردم.
      اچ سی کراس پیشرانه 206 داره درست ولی باید وزن دو ماشین هم در نظر گرفت در پارس خودرو استپ وی از چانگان و در ایران خودرو از اچ سی کراس تا هایما گزینه مناسب تری هستش لذت رانندگی باهاش عالییییی هست من امکانات قدیم اروپا رو ترجیح میدم به بروز ترین امکانات چین…من با همه ماشین های ایران خودرو و پارس خودرو رانندگی کردم پس هیچ شکی نیست در ضمن هایما با اون ادعا 3سه تاره کیفت و ویژگی موتوری داره ولی ساندرو با کسب 4ستاره یه سر کردن بالاتره…
      درضمن در نسخه جدید ساندرو و ساندرو استپ وی موتور قوی تر شده و تلفیقی از موتور مگان و ال نود هستش و گیربکس ان مگان هستش

      ممنونم امید وارم کمی خوبی به شما کرده باشم

  9. چرا از نظر ایمنی و ستاره های کسب شده در تست تصادف مقایسه نمی کنید؟

    1. سلام/ آزمایش تست تصادف بر روی اچ‌۳۰ کراس انجام نشده و تست‌های انجام شده مربوط به یک خودرو دیگر از خانواده محصولات دانگ‌فنگ است

  10. سلام من کشنده دانگ فنگ صفر داشتم غیر از خرابی هیچ چیز دیگه نداشتن فروختم اسکانیا ۲۵ سال کار کرده خریدم دانگ فنگ اصلا خودروساز خوبی نیست.
    موتور tu5 روی ۲۰۶ که سبک هست عملکرد خوبی داره البته هرچند در مقایسه با ریو شتاب کمتر داره و البته مصرف بیشتر و همچنین مثل پیکان ۳۰ سال کارکرده روغن کم میکنه که این موضوع در عین ناباوری توی دفترچه راهنما کاملا عادی نشون داده!! حالا این موتور میخواهد یه بدنه سنگینتر بکشه!! یک لحظه تصور کنید مسافرت رفتین سرنشین کامل با بار و چمدان و… سربالایی هم میخواهید سبقت بگیرید!!

    1. سلام دوستان من خودم چند ماهی میشه اچ سی دارم از همه لحاظ راضی هستم یه بار در یک جاده پرشیب و رو به بالا با سه سرنشین با یک ۲۰۶ کورس گزاشتم که با سرعت ۱۶۰ تو اون سربالایی جا گذاشتمش طوری که دوستان همراهم از شتاب ماشین تعجب کردن

  11. لطفا اونایی که دارن تجربه رانندگی با اچ سی کراس رو اعلام کنن

    1. سلام
      من سه ماهه دارم استفاده می کنم ، داشبوردش خوبه و قشنگه

      مصرف بنزینش روی ۱۳ هست :o:o:o

  12. سلام دوستان در بحث خرید خودرو بنظر من حرف اول و آخر را کیفیت میزنه حالا میخواد این کیفیت دربخش قطعات فنی یا بدنه و یا آپشن ها باشه فرقی نمیکنه در بین این دو خودرو ساندرو استپ وی کیفیت خود را بخش قطعات فنی و بدنه به اثبات رسانده هر چند در بخش آپشن ها ضعیف ظاهر شده ولی
    انتخاب آن نسبت به h30کراس منطقی تر بنظر میرسد

  13. خرید استپ وی منطقی تر هست اصلا رو دو سال دیگه اچ سی نمیشه حساب کرد. ولی واقعا داخل اچ سی زیبا تر از ساندرو هست. ساندرو خریدی باید رینگ ۱۷ روش بندازی و مانیور براش بخری

    1. تی یو فایو عادتشه تا هفت هشت هزار تای اول زیاد میسوزونه. کلا ماشین صفر مصرفش بالاست. ولی اچ سی ندرتا تا سیزده بره. فوقش یازده دوازده تا تو شهر بسوزونه با و رانندگی پر استرس و ترافیکای زیاد شاید بره رو سیزده چهارده. اما رفته رفته کم میشه. مورد داستیم طرف تو اتوبان مصرف چهار لیتر و حتی سه و هست گرفته ازش.

  14. ی نکته رو توی این مقایسه در نظر نگرفتین نویسنده محترم. رنو ساندرو مدل معمولی با مدل استپ چقدر اختلاف قیمت داره و آیا این اختلاف قیمت نزدیک ۸ میلیون تومن برای چیزایی ک روی استپ ارائه میدن معقوله؟ استگ ارتفاع اضافی ۵ سانتی داره. ک فک کنم با تعویض فنر و کمک بشه سانرو معمولی رو ب اون ارتفاع رسوند. حالا فرضا ارتفاع رو نمیتونیم داشته باشیم. اما. دیفیوزرای روی سپرای جلو عقب بیرون پرسیدم هرکدوم ۲۵۰ تومنه میشه ۵۰۰ تومن با دستمزد نصبش بگیر ۶۰۰ تومن اصن ۷۰۰ تومن. باربند ۴۰۰ تومن با دستمزد بگیر شما ۵۰۰ تومن. ی دونه هم چراغا اینو قیمت نکردم شما بگیر ی تومن تا اینجا شد دو و دویست البته دویست تومن ضریب خطا رو اضافی گذاشتم روش. با پلاستیکای دور بدنه هم بگیر دویست تومن شد دو و چهار صد. شما بگیر دو ونیم. خب اگر بخوایم کمکارو هم اضافه کنیم فووووقش یک و نیم دو تومن بشه. تا الان شد چهارو نیم. اون سه نیم اضافیش برا چیه؟؟ تازه اختلافش هشت تومنم نیست و ده دوازده روز پیش یکی از دوستام داشت میگشت ببینه استپ بخره یا معمولی اختلافش از نه و نیم تااا فیکس ۱۱ تومن بود توی بازار و کار خونه هم نه و سیصد. چیزی ک چهار تومنه رو چرا باید بیارم ده تومن بدم ب خاطرش؟ کلا عادت سازنده های ایرانه که ی کروز دویست تومنی میبندن رو ماشین و دو تومن میکشن رو قیمتش. وا ب روزی ک ی سیستم ده میلیونی ببندن رو ماشین. فک کنم روی کراس اگر کیلس ی تومنی رو ببندن ده میلیون بیارن روش

  15. حدود ششماه اچ سی کراس دارم قبل ازاین ۲۰۶ وی۹ داشتم حدود ۶۰۰۰ کیلومتر کارکرده در ابتدا مصرفش زیاد بود ولی بعد۳۰۰۰ مصرف ترکیبی ۷.۲شده . بسیار نرم ورانندگی راحتی دارد .درکل نسبت به پولی که دادم ودرمقایسه سایر خودروهای موجود بازار بسیار راضی هستم

  16. سلام
    با اینکه مقاله رو خیلی یک طرفه نوشتین و ظاهرا خیلی دوس دارین از رنو حمایت کنین چرا که اصلا به آپشن های فوق العاده اچ سی اشاره ای نکردین ولی با این همه ، از مقاله شمام میشه فهمید که اچ سی کراس گزینه ای بهتر و عقلانی تر است
    ممنون و متشکر

  17. سلام، یکی از دوستان ما اچ سی کراس داره و خیلی راضیه، علت رضایت ایشون بیشتر البته به خاطر آپشن های روی خودرو هست ولی راجع به قیمت قطعات یدکی این خودرو خیلی بد میگفت بعنوان مثال لنت ترمز پانصد هزار تومانی و … البته یکی از دلایل عدم رضایت ایشون پرمصرف بودن خودرو بود که ظاهراً ماشین ایشون تا 15 لیتر ترکیبی مصرف میکرد و البته راجع به شتاب خودرو هم راضی نبود.

  18. لطفا یک مقاله در رابطه با کمپانی پرآوازه رنو و سابقه درخشان رنو در ایران بنویسید
    و مروری روی محصولات افسانه ای رنو ۴ و رنو ۵ و رنو ۲۱ بفرمایید سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا