مکمل بنزین
گوناگونخبر

گریت‌وال نسخه الکتریکی C30 را معرفی کرد!

کمپانی گریت‌وال نسخه الکتریکی C30 را با تغییراتی در جلو پنجره‌ای و استفاده از رنگ‌های آبی و سبز معرفی کرد. نسخه الکتریکی C30 براساس نسخه سدان معمولی C30 ساخته شده است که به احتمال زیاد نادرتر از فراری های ایتالیایی خواهد بود! قیمت آن از 89800 یوان شروع شده و به 92800 یوان خواهد رسید.

نسخه بنزینی C30 با قیمتی بین 62900 و 71900 یوان عرضه می‌شود. این خودرو دارای یک موتور بسیار ضعیف 1.5 لیتری با قدرت 106 اسب‌بخار است. نمایندگی‌ها و فروشندگان محصولات گریت‌وال تمرکز خود را بر روی فروش بهتر شاسی‌بلندهای برند تجاری هاوال گذاشته‌اند و خرید C30 در کشور چین، به دلیل نبود آن در بازار غیر ممکن شده است.

c30-ev-1-660x495

خودروی  C30 در سال 2010 معرفی شد و از آن زمان تاکنون، فقط در سال 2014 فیس‌لیفت شد؛ در واقع نسخه الکتریکی C30، از یک پلتفرم قدیمی استفاده کرده و برای ساخت آن از بدنه اولیه C30؛  یعنی قبل از فیس‌لیفت استفاده شده است.

نمای روبرویی نسخه الکتریکی C30 کاملا شبه به نمونه‌های اولیه C30 طراحی شده است. این کج سلیقگی به محیط داخلی C30 کشیده شده و در این قسمت هم گریت‌وال از طراحی مدل ابتدایی C30 استفاده کرده است.

 گریت‌وال خودروهای سواری خود را با برند Great Wall به فروش می‌رساند و فروش شاسی‌بلندهای این کمپانی، با برند هاوال با اقبال خوبی روبرو شده‌ است؛ اما خبری از برند Voleex نیست و باید گفت که برند Voleex به قتل رسیده و دیگر زنده نخواهد شد!

c30-ev-4-660x495

نسخه الکتریکی C30، به یک موتور برقی با قدرت 122 اسب‌بخار و گشتاوری 240 نیوتن‌متری مجهز شده است. حداکثر سرعت آن حدود 140 کیلومتر در ساعت بوده و با یکبار شارژ توان پیمایش مسافتی معادل 200 کیلومتر را خواهد داشت. نسخه الکتریکی C30 از سیستم شارژ سریع بهره می‌برد و تنها در 45 دقیقه می‌توانید 80 درصد ظرفیت باتری آن را پر کنید.

تولید نسخه الکتریکی C30 و از کور برخواستن دوباره آن واقعا عجیب است! گریت‌وال تمرکز خود را برای گسترش و بهتر شدن برند تجاری هاوال صرف می‌کند و تولید یک خودروی الکتریکی و قدیمی از سوی این کمپانی قابل درک نیست! ضمن اینکه اکثر خریداران خودروهای گریت‌وال در کشور چین؛ قادر به فروش مجدد خودروهای خود نیستند!

به هر حال فشارهای دولت چین برای تولید خودروهای الکتریکی باعث شده است، که کمپانی گریت وال؛ به ناچار تولید یک خودروی الکتریکی را در دستور کار خود قرار دهد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کاش دولت به جای واردات اشغال از چین و بستن کارخانه مهندس جمشید آرین که مخترع محصولات بی نظیر از موتور و ماشین برقی و هواپیما هست…دست از بی توجهی به منافع ملی بر میداشت و تنها به گذران این 4 سال بسنده نمیکرد…چرا جمشید آرین باید همراه با نخبه های دیگه از صنعت ملی ایران و کشورشان فراری داده بشن؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا