مکمل بنزین
گوناگونخبر

طراحی رادیکال فولکس‌واگن با الهام از موجودات دریایی!

روند تحولات اخیر در صنعت خودروسازی اینگونه القا می‌کند که کشور آلمان در تدارک یک حمله برق‌آسا در این حوزه است، چراکه هریک از تولیدکنندگان فعال و مطرح در این کشور طرح‌های منحصر به‌فرد و متحول کننده‌ای را معرفی کرده‌اند که هریک به خوبی توانمندی در تولید و بلندپروازی در طراحی آنها را نشان می‌دهند. در همین راستا و در جدیدترین مورد، تصاویری از یک طرح آینده‌ نگرانه بدست رسیده که بعنوان حق اختراع در وب سایت سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسیده است.

vw3

این تصاویر که مربوط به خروجی نهایی یک طراحی پیچیده کامپیوتری می‌باشند، توسط گروه خودروسازی فولکس‌واگن در این وب سایت ثبت شده و توسط انجمن طرفداران این شرکت، با عنوان VWVortex در فضای مجازی منشر شده‌اند. کالبدشکافی این وسیله نقلیه بسیار دشوار است زیرا به قدری تخیلی و عجیب و غریب طراحی شده که حتی متصور شدن آن توسط ذهن نیز کار بسیار دشواری به‌نظر می‌رسد. اما چیزیکه بیش از حد جلب توجه می‌کند، نبود شیشه جلو برای این خودرو است. احتمالا این موضوع مستقیما به یک وسیله نقلیه بدون نیاز به راننده اشاره دارد. با نگاهی کلی به طراحی این خودرو، اینگونه برداشت می‌شود که طراحان بیشتر از موجودات دریایی الهام گرفته و بیشترین اولویت را هم به آیرودینامیک بزرگتر اختصاص داده‌اند. بخش جلویی مسطح و پهن و باله پشتی، که از انتهای سقف تا قسمت پشتی خودرو امتداد یافته، این طرح فولکس‌واگن را بیشتر شبیه یک کوسه ماهی سرچکشی کرده است.

vw2

اما زمانیکه از طرفین به این خودرو نگاه کنید، مطمئنا متوجه شباهت‌هایی با زبان طراحی لامبورگینی می‌شوید. از امتداد خطوط درب‌ها برروی بدنه و سقف، می‌توان فهمید که آنها به صورت باله‌ای شکل و یکسره باز می‌شوند و این یعنی ما با یک خودروی برقی دو درب سروکار داریم. بزرگ بودن درب‌ها و امتداد آن تا انتها به معنی وجود حداقل دو ردیف صندلی در این وسیله نقلیه است. بااینکه فولکس‌واگن هیچ بیانیه رسمی درمورد این طرح ارائه نکرده، اما باتوجه به تجربیات پیشین، می‌توان با اطمینان بالایی آن را یک مدل مفهومی تلقی کرد که به زودی در یکی از نمایشگاه‌های خودرو به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. سوال دیگری که احتمالا ذهن شما را هم درگیر کرده، اینکه این طرح به کدامیک از برندهای زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن مرتبط می‌شود؟ برخی گمانه زنی‌ها به پورشه اشاره دارند، مخصوصا اینکه می‌توان شباهت‌هایی بین این طرح و پروژه  Mission E آن یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا