مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان وانت‌های میتسوبیشی را به آمریکا می‌برد!

کمپانی نیسان با داشتن سهم 34 درصدی از کمپانی میتسوبیشی، به ارزش 2 میلیارد و 280 میلیون دلار و با استفاده از توان و تخصص موجود در کمپانی میتسوبیشی و نیسان؛ وانت‌های کمپانی میتسوبیشی را برای ورود به بازار ایالات‌متحده آمریکا آماده می‌کند.

آقای کارلوس گون؛ مدیرعامل کمپانی نیسان و میتسوبیشی، در رابطه با این موضوع گفته است: «نیسان سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی نقاط قوت کمپانی میتسوبیشی، به خصوص تولید وانت‌های این کمپانی خواهد کرد و در آینده نزدیک، محصولات مشترکی تولید خواهیم کرد».

mitsubishi-l200

هر دو کمپانی نیسان و میتسوبیشی با تولید وانت‌های NP300 و L200 به فروش خوبی در سراسر جهان دست یافته‌اند؛ اما میتسوبیشی تاکنون وانت‌های خود را در ایالات‌متحده آمریکا عرضه نکرده است. هنوز مشخص نیست که میتسوبیشی وانت‌های خود در ایالات‌متحده آمریکا عرضه می‌کند یا نه؛ اما آقای گون به این موضوع اشاره کرده است که کمپانی نیسان و میتسوبیشی، برای عرضه و تولید وانت‌های خود در سراسر جهان؛ به خصوص آمریکای شمالی برنامه‌ریزی می‌کنند.

کارلوس گون می‌گوید: «نیسان در کنار میتسوبیشی می‌ایستد و با بهره‌برداری از دانش میتسوبیشی در تولید موتورهای قدرتمند، وانت، اتومبیل‌های هیبریدی و ایجاد زیرساخت‌های فنی؛ به موفقیت بیشتر میتسوبیشی کمک خواهد کرد». گون خبر از افزایش کمک‌های مالی نیسان به کمپانی میتسوبیشی؛ از 240 میلیون دلار به 580 میلیون دلار خبر داده است.

دو کمپانی رنو و نیسان در سال 1999 به یکدیگر پیوستند. در آن سال خودروسازان ژاپنی و فرانسوی اوضاع خوبی نداشتند و تا مرز ورشکستگی پیش رفته بودند. به گفته گون؛ اتحاد سال 1999 کمک زیادی به نیسان و میتسوبیشی کرد تا این دو کمپانی پر آوازه، به توسعه فن‌آوری‌های خود به پردازند. جالب اینجاست که برندهایی نظیر؛ لادا، داچیا، داتسون، رنو سامسونگ و ونوشا، جزئی از زیر مجموعه کمپانی رنو – نیسان هستند و در مجموع سالانه 10 میلیون خودرو تولید کرده و سومین گروه خودروسازی جهان لقب گرفته‌اند.

اعتراف میتسوبیشی به جعل داده‌های مصرف سوخت خودروهایش باعث شد که این کمپانی به سال‌های قبل از 1990 و بحران‌های گذشته خود برگردد. این بحران باعث استعفا مدیرکل میتسوبیشی، آقای Tetsuro Aikawaشد و در نهایت سکان هدایت کمپانی میتسوبیشی به دست نیسان افتاد.

در حال حاضر چهار نماینده از کمپانی نیسان، عضو هیئت مدیره میتسوبیشی هستند و آقای گون، میتسوبیشی و کمپانی رنو – نیسان را همزمان مدیریت می‌کند!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا