مکمل بنزین
گوناگونخبر

چرا برخی از خودروها، خانم‌ها را به‌خود جذب می‌کنند؟!

اتومبیل‌های اسپورت جذاب، به‌راحتی می‌توانند به‌سرعت‌های بالا دسترسی یابند، اما آیا آنها به‌ همان اندازه جلب توجه می‌کنند؟ بدون شک اگر شما مالک خودرویی مانند F-Type SVR باشید، مردم به خودروی شما توجه خواهند کرد و سرها به سمت شما می‌چرخند. گذر زمان به‌همه مردم ثابت کرده است که بسیاری از خانم به‌دنبال یک زندگی پر زرق و برق هستند و اکثرا به‌دنبال همسری هستند که از لحاظ مالی غنی باشد، خب این کاملا طبیعی است. ولی آیا خانم‌ها تمام خودروهای گران‌قیمت را دوست خواهند داشت؟ مدتی قبل مجله Insure.com تحقیقاتی را انجام داد که بر اساس آن، خودروهای جذاب برای اقشار مختلف جامعه بررسی شده بودند. پس از بررسی ۲۰۰۰ راننده در رده سنی بالای ۱۸ سال، و تقسیم‌بندی نظرسنجی بین زنان و مردان و دسته‌بندی آنها براساس سن و منطقه، نتایج این بررسی یکماهه نکات جالبی در خود داشت.

rcf_4-768x576

براساس این تحقیقات، خانم‌ها علاقه زیادی به‌آقایانی داشتند که سوار بر پیکاپ‌های فورد هستند. ۳۲ درصد از خانم‌ها ترجیح می‌دهند سوار بر وانت‌های بزرگ باشند. خودروهای پورشه با ۲۷ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفتند و سایر خودروهای فورد ۱۶ درصد، شورولت ۱۳ درصد را به‌خود اختصاص دادند. جالب اینجاست که از لحاظ رنگی حدود ۵۳ درصد خودروهای مشکی، ۱۶ درصد خودروهای نقره‌ای و ۱۳ درصد خودروهای قرمز، توجه این قشر از جامعه را به‌خود جلب می‌کند. برای اینکه از دقت Insure.com آگاه شوید باید بگوییم که این مجله از تعداد زیادی از کارشناسان و روزنامه‌نگاران تشکیل شده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا