مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

نگاهی به محصولات تیون شده فورد در نمایشگاه SEMA 2016

کمتر از یک روز دیگر به زمان برگزاری نمایشگاه 2016 SEMA باقی مانده و شرکت‌های مطرح خودروساز و همینطور تیونرهای معروف، تصاویر و خبرهایی از محصولاتی که قرار است در این رویداد به نمایش درآیند، منتشر کرده‌اند. بدین منظور کمپانی فورد هم بیکار ننشسته و در یک تیزر تبلیغاتی جذاب، چندین مدل مفهومی و تیون شده از محصولات تولیدی خود را معرفی کرده است. این خودروها که شامل موستانگ، فیوژن، F-150، F-250 و ترنزیت می‌شوند، همگی از لحاظ طراحی ظاهری، بعد فنی و عملکردی بهبودهای اساسی را به خود دیده‌اند. فورد مدعی شده که قرار است بیش از 50 محصول متفاوت که شامل خودروها و پکیج‌های اسپرت و سفارشی می‌شوند را در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار دهد. در ادامه قصد داریم شما را با برخی از مهمترین هنرنمایی‌های فورد در نمایشگاه SEMA آشنا کنیم.

فورد موستانگ با رنگ و لعاب نارنجی

stitchcraft_mustangv2-1

موستانگ یکی از محصولات پرطرفدار کمپانی فورد است و به همین دلیل این شرکت سعی کرده با ارائه یک مدل کانورتیبل خاص از این خودرو آن هم با رنگ بدنه نارنجی رنگ موسوم به Pearl Candy Orange، حسابی علاقه‌مندان را ذوق زده کند. برای این خودرو به روز رسانی‌های متعددی صورت گرفته که از این موارد می‌توان به اینترکولر، میله تعادل‌های عقب و جلو، سیستم اگزوز، ترمزهای 6 پیستونی برای جلو و چهار پیستونی برای عقب به همراه دیسک‌های خنک شونده حفره‌دار، رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی با لاستیک‌های حرفه‌ای فالکن Azenis، کیت بدنه از جنس فیبرکربن، آرم و جلوپنجره نورانی و همینطور تزئینات داخلی برجسته و نارنجی رنگ اشاره کرد.

فورد فیوژن اسپرت نسخه بالستیک

webasto-fusion-sport

فورد فیوژن که در خارج از بازار آمریکا با عنوان ماندئو شناخته می‌شود، با یک نسخه اسپرت هم عرضه شده که از یک پیشرانه اکوبوست 2.7 لیتری 6 سیلندر و مجهز به دو توربوشارژر بهره برده است. در این خودرو قدرت خروجی پیشرانه از طریق یک سیستم انتقال 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. اما در نسخه بالستیک ارائه شده برای نمایشگاه، قطعات و لوازم جدیدی همچون سیستم اگزوز از نوع axle-back، سیستم تعلیق تقویت شده، ترمزهای 6 پیستونه 15 اینچی عقب و 4 پیستونه 13.8 اینچی جلو با لنت‌های سرامیکی، رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی، لاستیک‌های حرفه‌ای تویو Proxes، اسپیلیتر (شکافنده باد) در پایین سپر جلو، رکاب‌های جانبی و شیشه‌های دودی مخصوص به چشم می‌خورند. در فضای داخل کابین این خودرو، همانند رنگ بدنه سفید، از تودوزی چرم سفارشی با دوخت و دوز سفید رنگ و قطعات تزئینی مختلف استفاده شده است.

فورد F-150 نسخه Bojix Design

bojix_2015_f150-a

وانت پیکاپ فورد F-150 در حالت معمولی و استاندارد خود هم از توانمندی سطح بالا و همینطور ظاهری تهاجمی و جذاب برخوردار است ولی فورد با پیاده سازی طراحی جدید و ارائه نسخه Bojix Design، این خودرو را به یک موجود فضایی با قابلیت‌های آفرود بی‌نظیر تبدیل کرده است. در زیر کاپوت این پیکاپ، یک پیشرانه اکوبوست 3.5 لیتری به کار گرفته شده که به خوبی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آن جفت شده است. از تغییرات مهم این نسخه می‌توان به موارد جدیدی همچون سیستم تنفسی، منبع اگزوز پیشرفته، اینترکولر، توربو ارتقاء یافته، ترمزهای برمبو، کیت افزایش ارتفاع 7 اینچی، ارتقاء ادوات دیفرانسل عقب و جلو، رینگ‌های 22 اینچی آلیاژی با لاستیک‌های حرفه‌ای آفرود، جاپایی‌های جانبی، سه عدد باکس نوری LED در ابعاد 30، 40 و 50 اینچی، چراغ‌های تقویت شده جلو و سینی مخصوص زرد رنگ اشاره کرد.

فورد F-250 نسخه شوک‌زیلا

fabtech_f250

یکی دیگر از مدل‌های مختص آفرود که فورد آن را برای نمایشگاه SEMA تیون کرده، کامیونت F-250 نسخه شوک‌زیلا است. این خودرو غول پیکر به یک پیشرانه بسیار قدرتمند 6.7 لیتری توربو دیزل 8 سیلندری مجهز شده و از بخش‌های سفارشی و دست سازی همچون اگزوزهای تقویت شده از نوع catback، سیستم تعلیق پیشرفته 8 اینچی، رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی با لاستیک‌های حرفه‌ای آفرود، جاپایی جانبی جمع شونده، قوس بالای چرخ جداشونده و رنگ بدنه با نقش و نگار جذاب بهره‌مند شده است. فورد اعلام کرده که این نسخه تیون شده، یک کامیونت همه فن حریف است.

فورد ترانزیت نسخه Custom

transit-wyotech

فورد برای اینکه خاطرات چند دهه گذشته را زنده کند، نسخه کاملا سفارشی از ون ترانزیت را ارائه کرده که برای طراحی آن، از مدل مفهومی فورد Econoline سال 1976 میلادی الگو برداری شده است. برای این مدل از یک پیشرانه اکوبوست 3.5 لیتری استفاده شده و درکنار آن بهبودهای قابل توجهی به واسطه اضافه شدن سیستم اگزوز پیشرفته با خروجی‌هایی از کناره‌ها، رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های میشلن Redline، اسپیلیتر در قسمت جلو، چراغ‌های مه‌شکن سفارشی و نقش و نگاری متفاوت، حاصل شده است. همچنین در بخش داخلی این ون، تودوزی چرم مخصوص، سانروف جلو و عقب، سیستم صوتی کنوود با بلندگوهای حرفه‌ای شرکت راکفورد فازگیت و همینطور مانیتور مرکزی تاشو در ابعاد 20 اینچ به خوبی خودنمایی می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا