مکمل بنزین
گوناگونخبر

چهار کشور برتر خودروساز را بشناسید

آیا می‌دانید کدام کشورها مهم‌ترین خودروسازان جهان به شمار می‌روند؟ در این مقاله با بزرگترین صادرکنندگان خودرو در جهان که به موفقیتهای درخشانی دست پیدا کرده‌اند آشنا شوید.

چین

china

شاید از این انتخاب شگفت زده شده باشید ولی کاملا صحت دارد. کشور چین غیر از صنعت خودروسازی نوپا و پرتیراژ خود به لطف همکاری مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی به این مهم دست یافته است. بزرگانی چون فولکس واگن، جنرال موتورز، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، هیوندای، نیسان، هوندا، تویوتا و میتسوبیشی بخش زیادی از محصولات خود را در کشور چین تولید می‌کنند. در مقابل نیز شرکت‌های تازه تاسیس محلی میزان صادرات قابل توجهی به سراسر جهان مخصوصا کشورهای آفریقایی و آسیایی دارند. شرکت‌هایی مانند: مجموعه خودروسازی پکن، برلیانس، BYD، جیلی، چری، گریت وال و…

آمریکا

usa

در ایالات متحده آمریکا سه تولید کننده عمده یعنی: جنرال موتورز، فورد و کرایسلر هرکدام به تنهایی آمار فروش بالایی در داخل و خارج آمریکا دارند و از بزرگان این صنعت به شمار می‌آیند. ضمنا در بخش آمریکایی تویوتا بیش از ۳۱ هزار نفر مشغول به کار هستند.

ژاپن

japan

در کشور ژاپن لیست بلند بالایی از خودروسازان بزرگ و تولیدکنندگان موتورسیکلت وجود دارد. شرکت‌هایی مانند: تويوتا، هوندا، دايهاتسو، نيسان، سوزوكی، مزدا، ميتسوبيشی، سوبارو، ایسوزو، كاوازاكی، ياماها و…

آلمان

مهد خودروسازی جهان و کشوری که اولین خودرو در آن ساخته شد! در سال ۱۹۰۱ تعداد ۹۰۰ دستگاه خودرو سالانه در کشور آلمان تولید می‌شد. هم‌اکنون ۵ شرکت بزرگ: فولکس واگن، بی‌ام‌و، دایملر، اوپل و فورد اساس خودروسازی آلمان را تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. پس ایتالیا با لامبورگینی و فراری و مازراتی دوغ حساب میشه

  2. اونا تیراژ تولید و انبوه محصولات ژاپن و آلمان و آمریکا رو ندارن. البته چین صنعتش کلا کپی کاره و جایگاهی در صنعت خودروسازی نداره فقط اینجا محض شوخی اسمشو آوردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا