مکمل بنزین
گوناگونخبر

این فراری 250 GTO می‌تواند گران‌ترین خودروی تاریخ باشد

در دنیا، اتومبیل‌های گران‌قیمت زیادی وجود دارند که، 250 GTO یکی از آنها است. این اسب مسابقه‌ای نادر، یک گزینه جدی برای کسب عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی تاریخ است. در سال ۲۰۱۴ برای این شاهکار مهندسی قیمتی در حدود ۳۸ میلیون دلار، تعیین شده بود که این قیمت هر سال رشد پیدا می‌کند. تا بحال هیچ خودرویی از فراری نتوانسته است به این سطح از محبوبیت برسد که چنین قیمتی برای آن در نظر گرفته شود. البته چند خودرو تا به‌حال قیمتی در حدود ۲۰ میلیون دلار داشته‌اند اما هیچکدام مانند 250 GTO، مدل با ارزش فراری نبوده‌اند. این خودروی کلاسیک آبی رنگ، به حدی زیباست که بسیاری از کلکسیونرها به‌دنبال آن هستند. در کل تاریخ ۳۶ عدد از این خودرو ساخته شده که خودروی مذکور 250 GTO دومین مدل تولید شده است.

ferrari-250-26

250 GTO به‌نمایش گذاشته شده در بسیاری از مسابقات شرکت داشته و سالم بودن آن جای تعجب دارد. شما می‌توانید کل شجره نامه مسابقه این خودرو را در سایت Talcrest.com، مشاهده کنید همچنین لیست خودروهای فروشی نیز در آن سایت موجود است. متاسفانه، قیمت این 250 GTO  هنوز در سال جدید مشخص نشده اما بنابر گزارشات دیلی‌تلگراف، جان کالینز، مرد متخصص فراری برای فروش این خودرو زیبا قیمتی، بیش از 45 میلیون یورو (56 میلیون دلار) درنظر گرفته است.

ferrari-250-7

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا