مکمل بنزین
گوناگونخبر

بازگشت جگوار XKSS بعد از ۶۰ سال

بین تمام اتومبیل‌هایی که در سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهند شد، قطعا جگوار XKSS قدیمی‌ترین مدل خواهد بود.

با چرخان همراه باشید.

جگوار یک نمونه اصلی از مدل کلاسیک XKSS را پس از گذشت نزدیک به ۶۰ سال در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد.

جگوار XKSS نزدیک به ۶۰ سال پیش برای اولین بار بر روی خط تولید قرار گرفت، اما در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۶، کمپانی جگوار یک نمونه اصلی از این مدل گرانبها را به نمایش گذاشت.
نسخه جاده ای از جگوار D-Type از برنده های مسابقه لمانز در اواسط دهه ی ۱۹۵۷ است، تنها ۱۶ نمونه از XKSS های ساخته شده بعد از ۹ نمونه ای است که در کارخانه براونز لین جگوار در میدلندز بریتانیا در سال ۱۹۵۷ طعمه حریق شد.

جگوار XKSS

اوایل سال جاری، این شرکت بریتانیایی اعلام کرد که بخش خودروهای کلاسیک جگوار باید ۹ نسخه از خودروی اسپرت XKSS سوخته شده در کارخانه را برای گروهی خاص از کلکسیون داران و مشتریان تولید کند.

قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر خطی است که از مدل D-Type به عاریت گرفته شده و قدرت آن ۲۶۲ اسب بخار است.
اولین نمونه از این خودرو در رنگ سبز ساخته شده است که نتیجه ی ۱۸ ماه تحقیق است و به عنوان یک طرح در ساخت ۹ خودروی مذکور استفاده می‌شود.
جگوار اعلام کرد این خودرو ها کاملا جدید هستند و شماره شاسی آنها به ترتیب از آرشیو شماره شاسی های XKSS برگرفته شده است. همه ۹ نسخه از XKSS با قیمت بیش از یک میلیون پوند (۱.۶۵ میلیون دلار) فروخته شده است.

همچنین این خودروی اسپرت همانند خودروهای امروزی از چهار چرخ مجهز به لاستیک های دانلوپ و ترمزهای دیسکی با پمپ های ساخت شرکت PLESSEY بهره می‌برد و لاستیک‌های دانلوپ سوار بر رینگ‌های آلیاژ منیزیم دو تکه‌ای است.
داخل کابین XKSS اصلی جدید شامل ویژگی های جالبی مانند ابزار های کیلومترشمار از جنس فلز است. تمامی قطعات داشبورد و فرمان خودرو از جنس چوب است، همچنین صندلی ها از چرم ساخته شده‌اند و شکل و شمایلی نوستالژی مانند به این خودرو می‌دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا